Tuli hankinttua "loisto-ostos", 2002 2.4t (200tkm), mutta se käy kovin kuumana. Ei tosin turboista aiempaa kokemusta, joten joku voisi korjata ja parantaa tietojani.
Flekti lähtee vasta 104-105 asteessa päälle (OBDn mukaan, oma mittari ei muutu 70-110 asteen välillä mihinkään).
Ei liene ihan normaalia? Eikö se yleensä lähde 94-98 asteessa?
Ilmastointi toimii huonohkosti paikallaan ollessa (flekti lähtee pyörimään), mutta ajossa alkaa kylmää tulla sisään (noin 8-9 asteista mitattuna suoraan keskisuuttimesta) ja moottorin lämpö laskee 87-94 väliin ajotavasta riippuen. Kaupunkinopeudetkin riittävät 15-25 km/h pitämään lämmöt kurissa, kunhan jotain ilmaa menee syylärin läpi.
104-105 asteen jälkeen flekti kyllä pyörii ja lämmöt laskevat 92-94 asteeseen auton ollessa paikallaan esimerkiksi ruuhkassa, mutta nousee hetkessä taas yli sadan asteen.
Muutenkin "kylmänä" (20 asteisesta hallista) lähdettäessä lämmöt ovat 2 minuutin kaupunkiajon jälkeen 84-86 astetta.
Nopeasti lämpö nousee, mutta termostaatti aukeaa, kun paisuntasäiliöön tulee kuumaa vettä ja vihdoin flektin alkaessa pyöriä lämpökin laskee.
Flekti on vaihdettu jossain vaiheessa (taitaa olla tarvike, ei juuri merkintöjä) ja ohjausyksikkö on kokonaan metallinen.
Kuuluisiko siinä olla eri nopeuksia?
Nyt se puhallus tuntuu kovin "laiskalta", vaikka koneen kyllä saakin jäähtymään.
Lähinnä mietityttää, kun ensi kesänä olisi tarkoitus lähteä Eurooppaan autolla ja miten se kestää 35-40 asteen helteet, jos 20 asteessakin käy noin kuumana.
Onko syytä huolestua?
PS eka viesti väärään kategoriaan, vanhempiin malleihin. Ken moderaattori osaa sen sieltä poistaa niin kiitos!
