Tähän liittyen, onko kukaan sorvannut 960:n lootaa B23X koneiden perään?
960 AW30 sarjan lootaa asennettaessa pitää sähköistä muistaa:
Vaatii nopeussignaalin TCU:lle (Transmission Control Unit = vaihdelootan ohjainboksi), myös TPS, eli kaasuläpän asennon, eli joutuu asentaan potikan kuten tinakoneissa ja B204FT:ssä on, ja vaatii myös "momentinrajoituksen" moottorinohjaukselle, eli piuha lootan yksiköltä ECU:lle joka kertoo että "vähennäppäs vääntömomenttia" vaihdon ajaksi. Nämä ainakin, en ole varma onko muitakin juttuja. Ja sit 1995->, eli "uusikoppasessa" 960 lootan ohjainlaitteessa on myös perävälitys "merkitty" boksiin, eli väärä välitys aiheuttaa vikakoodin ja 3.vaihteella ajellaan sit.
Toiminnaltaanhan nää sähköohjautut on fiksumpia, mutta jos käytte ajamassa esim. 5-6-7 tai 8 vaihteisia automaatteja, toteatte että tuo AW30 on myös antiikkia.

En lähtisi vaihtamaan, niin pieni se ero on toiminnassa (lähinnä se että on eri vaihto-ohjelmat ja sit 4.vaihteella turbiini lukkiutuu 62-70km/h).
Esim ZF 6HP26 laatikossa (6-vaihteinen sakemanniautoista 2002-> löytyvä loota) lukitsee jokaisen vaihteen ja pitää lukon päällä lähes kokoajan, paitsi kruisailunopeuksilla, ja silloinkin on osittainen lukitus päällä. Turbiinilukon toimintaa ei edes kokenut tahdo huomata muusta kun korkeintaan kierroslukumittarista.
Tosin, 4vaihteisia tomatteja saa satasilla... 5-6 vaihteisista joutuu pulittaan tuhansia sit...