Kulkukoira  Proturbo

V70 mk1 (TDI) lisälämmittimen asennus + ECC

  • 2 Vastauksia
  • 1607 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nmmake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
V70 mk1 (TDI) lisälämmittimen asennus + ECC
« : 08.10.2019, 08:34:57 »
Viikonloppuna tulisi täräyttää mk1 V70 TDI:hin Binar 5S PU27-kellolla ja Qstart -gsm -ohjaimella.

Muutama huomio tässä vaiheessa:

  • Pa-syöttö tullaan luultavasti ottamaan Einontech-ottoputkella tankin kyljestä. Ei tarvitse kerätä uskallusta tankin irroitukseen
  • Tässä vaiheessa suunnittelu on sillä asteella, että itse lämmitin tulisi tulipeltiin, mahd. jotain suojapeltiä turbon ja pakosarjan tienoille
  • ECC:n ohjaukseen löytyi Eberspächerin ohje, jossa vaihtoreleellä ohjataan paneeli päälle ja puhallin myös.

Kaipailen kommentteja mahd. vinkeistä tai sudenkuopista. MUTTA:

Liikkuu kahdenlaista huhua: Vaihtoreleohjauksella sisäpuhallin pyörii joko liian lujaa tai liian hiljaa.

Onko tästä kokemuksia? Jos on, totteleeko puhallin puhallinsäätimen asentoa?
Nykyinen: V70 TDI AT vm.1997

Entisiä:Corolla, S204 220cdi, S80 TDI, W124, 240 B230F, 240 B200K, Jetta.

Poissa nmmake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
« Viimeksi muokattu: 08.10.2019, 09:29:33 kirjoittanut nmmake »
Nykyinen: V70 TDI AT vm.1997

Entisiä:Corolla, S204 220cdi, S80 TDI, W124, 240 B230F, 240 B200K, Jetta.

Poissa nmmake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: V70 mk1 (TDI) lisälämmittimen asennus + ECC
« Vastaus #2 : 14.10.2019, 08:24:35 »
Itse itselleni vastaten:  ;D

Pahoittelut, tosi niukasti tuli kuvia räpsittyä kun asennusmestarilla oli niin kova tahti!

Binar asennettu ja toimii nyt erinomaisesti, kuten myös kello- ja GSM-ohjaus.

Tulipellin sijasta laite tulikin vasemman runkopalkin sisäpuolelle, eli siihen, mihin tuo Eberin ohjekin sen käskee asentamaan. Tilaa ei ole liikaa, mutta siihen se sujahti pystyyn. Paloilma- ja pakoilma- lähdöt eteenpäin. Vesikierto poikki kannelta lähtevästä linjasta ja pumppu kannen sekä Binarin väliin.



En tiedä, mitä nuo ohuet rautahäkkyrät ovat olleet, mutta niiden kohdille laite asennettiin pystyyn akkutelineen alle.



ECC-paneeli oli todella tiukassa. Huopateippi oli nalkannut kiinni koko matkalta ja hirvitti jonkin verran tempoa sitä ulos. Isommasta liittimestä löytyy pinnipaikka nro 20. Kuvassa nuolella. Tähän en löytänyt mistään sopivaa pinniä, joten johto tökättiin reikään ja sidottiin nippusiteellä naapurijohtoihin, jottei ui ulos. Vinkkiä, mistä oikeanlaisia pinnejä saisi?



Einontech-ottoputkelle löytyi sopiva paikka suojapellin ruuvin alta. Kätevä systeemi ja näyttäisi pitävän, vaikka täytin tankin ääriään myöten täyteen (asennuksen jälkeen). Nyt ottoputki sellaisella pituudella, että vaikka pa-valo paloi, ottaa lämmitin ainetta tankista.



PU-27 kellossa on mielestäni hankalasti se, että johtolähtö on aivan vasemmasta laidasta. Liittimen vuoksi tarvitsee yllättävän ison reiän, joten järjestelin katkaisinpaneelin olemassaolevat kytkimet vasemman laidan paikkoihin ja kahteen jäljellejäävään peitelevyyn kello kiinni. Vasemmanpuoleisesta peitelevystä kolosin reunasta tilaa johdolle.

Vaihtoreleohjauksen kytkentä meni muuten täysin tuon Eberin ohjeen mukaan ja pelaa hienosti. Puhallinnopeus on mieto, mutta erittäin riittävä. Vastannee ns. ykkösnopeutta, vaikkei ECC:ssä sitä tavallaan ole. Puhaltaa jollain esiasetuksella kaikkialle, mutta enimmäkseen jaloille ja lasille. ECC-paneelin säätimien vääntelyllä ei ole esilämmitinkäytössä mitään virkaa.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2019, 08:26:55 kirjoittanut nmmake »
Nykyinen: V70 TDI AT vm.1997

Entisiä:Corolla, S204 220cdi, S80 TDI, W124, 240 B230F, 240 B200K, Jetta.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo