Moro! Oon kauan pyöritellyt mielessä turbottaa mun 142:sen ja imuturbotusta oon miettinyt halpuuden ja simppeliyden takia.(Niille jotka ei tiedä, kaasari menee ennen turboa eli bensa/ilmaseos menee turbon läpi)
Ongelmana on se että täältä suomenmaalta ei tahdo löytyä hiilikuitutiivisteisiä(tai mitälie, ruotsiks carbontätning) ahtimia, osaakos joku sanoa että onko täällä suomessa firmoja jotka asentavat kyseisiä tiivisteitä ahtimiin?
Olen ainakin lukenut että useissa/kaikissa rajayn turboissa olisi hiilikuitutiivisteet mutta nekin rupeavat olemaan harvinaisia jo.
Oon myös lukenut muutamia projekteja missä ihmiset ovat käyttäneet perus ahtimia ilman kyseisiä tiivisteitä, yksi sanoo että savuttaa niin perkeleesti ja tulppia kuluu kun taas toisella ei ole ollut mitään ongelmia, onkos täällä ketään imuturbosetupilla ajaneita kellä olisi jakaa kokemuksia/vinkkejä?
Olen jo kuullut että kylmäkäynnistysominaisuudet huononee, kaasutin voi jäätyä, välttämättä ei voi ahtaa kovin paljoa, välijäähdytintä ei voi käyttää yms. mutta noista huonoista puolista huolimatta tämmönen projekti kiinnostaisi ja ideoita yms. otan mielelläni vastaan

Tekniikka oisi b20 .40 ylikoon männillä, F-nokalla, Dellorto dhla 40 kaasarilla, kevennetty vauhtipyörä, kärjetön sytkä, kantta en ole vielä tehnyt mutta luultavasti perus b20a kansi portatuilla pakokanavilla ja 8-8.5:1 rutuilla, imusarjasta en ole varma mutta joko vakio b20a sarja tai sitten tupla SU aluimusarja.
Kiitos jo etukäteen!