Tässä pitäisi vaan saada ensin selville mikä on hajalla, mikrokytkimiähän nyt voi käydä kyselemässä vaikka paikallisesta elektroniikka huoltoliikkeestä, aina toki parempi jos on vanha osa mukana niin näkevät millaista on hakemassa.
https://www.ipdusa.com/uploads/images_products_slideshow/fullsize_39534.jpg | Tuo lukkolaitehan nyt kuitenkin näyttää ihan purettavalta kun on ruuvitkin, mutta paha sanoa miten on sitten todellisuudessa.
Helppo tapa selvittää onko tuossa lukossa vika, on että käärii pari kierrosta sähköteippiä lukon vastakappaleen ympäri siihen kohtaan mihin tuo lukko ottaa kiinni. Jos ei enää herjaile, niin silloinhan on selvää että itse lukon mikrokytkin on kulunut. Näitä poppakonsteja sai harrastaa aikoinaan V70 Mk1:sessä joten kokemusta on, P2-korissa näitä vikoja ei ole läheskään niin paljon.
Itse avasin tuosta meidän S60:sestä tuon mikrokytkimen viime viikonloppuna oikuttelujen takia, ja siellä syynä ei ollut korroosio eikä mikrokytkimen vika, vaan pieni kulunut muovi itse avauspainikkeessa jonka senkin sai yllätys yllätys, korjattua sähköteipin palasella.