Lohkon vesiroppu irtosi vähän normaalia rivakamman kiihdytyksen jälkeen.
Uuden ropun sain KL-Varaosilta, mutta asennus autoon paikallepäin ei eka tuntunut kauhean helpolta ajatukselta. Tila on rajallista ja 3mm levystä tehty, kupera roppu, lopulta aika jäykkä poika.

Lohkossa oli kuitenkin ropun ympärillä kierreikiä joihin pulttasin tuon levynpalan kiinni. Levyyn hitsasin M12 mutterin ja pultilla painoin vesimarkan tiukkaan. Tämä oli eka vain työkaluksi suunniteltu, mutta jätin sen nyt tonne lohkon kupeeseen. Ei se siellä tielläkään ole.
Vedet koneeseen niin kaikki toimii normaalisti ja ei vuoda tms.
Mahdollisia syitä vesimarkan irtoamiselle oli pari. Kyseinen roppu oli joskus kannentiivisteen vuodon aiheuttamana jouduttu vaihtamaan ja se on mahdollisesti jäänyt löysälle.
Toinen vaihtoehto on, että mullakin kansi vuotaa. Noita arpin pinnoja en ole vielä jälkikiristänyt. En oo varma onko tämä pakollista, mutta taidan sen kuitenkin tehdä.
Kolmanneksi, kyllä noi roput tuntuu vinokoneissa olevan aika löysällä. Aika moni mulle tuli sanomaan, että on ihan normaalia että noi lentelee irti.
Ja onhan kai jotkut noihin lohkoihin väännellyt kierteitäkin ja laittaneet ruuvattavat tulpat tilalle.