Jos kipinä oikeesti puuttuu niin katoppa tuleeko puolalle virta?
Taas se suutinrele...Virta menee puolalle releen läpi...
Tuo on sitten ihan varma että bensaa tulee tukkiin asti? Jos tulee ja tulpat pysyy kuivina sahatessa niin suutinrele on pimeä...
Aina se suutinrele ekana.
Ja niinkuin Huikkoster sanoi, lue ne sytyn vikakoodit! Diagnoosipistoke 6.
Lievä kertaus:
EZK-sytytyksen vikakoodit
http://swedishbricks.net/700900FAQ/Engine-Codes1.htmlLuetaan diagnostiikka pistokkeen reiästä 6, aivan samalla tavalla kuin polttoaineen ohjaimen vikakoodit reiästä 2.
* merkki vikakoodin jälkeen tarkoittaa sitä, että vikakoodi sytyttää moottorin vikavalon (ns. Lamda-valo mittaristossa)
Vikakoodi Vika
1-1-1 Kaikki kunnossa (Ei vikoja)
1-4-2* Ohjausyksikön vika
1-4-3* Nakutusanturin singaali puuttuu tai epäkelpo
1-4-4* Ei kuormitustietoa polttoaineen ohjaimelta (IMM-tieto)
1-5-4* EGR-systeemin virtaus liian suuri (EGR = pakokaasun takaisin kierrätysjärjestelmä)
2-1-4 Moottorin asentotunnistimen singaali puuttuu tai epäkelpo
2-2-4 Moottorin lämpötila-anturin (ECT) signaali puuttuu tai epäkelpo
2-3-4 Kaasuläpän asentotunnistimen (TPS) tyhjäkäynti-signaali puuttuu
2-4-1* EGR-systeemin virtaus liian heikko
4-1-3* EGR:n lämpötila-anturin signaali puuttuu tai epäkelpo
3-3-4 Kaasuläpän asentotunnistimen signaali tyhjäkäynti asennossa (REX 1 ainoastaan)
Vikakoodi Vian syy Oire
1-4-2* EZK-sytytyksen ohjaus moduuli viallinen ;Moottori toimii ”nilkuta kotiin” suoja-moodissa
1-4-3* Nakutusanturin johdotus viallinen; Moottorin teho heikko, korkea polttoaineen kulutus
1-4-4* Viallinen johdotus LH ->EZK välillä tai viallinen LH-yksikkö; Moottori ei käynnisty, tehoton, sammuu
1-5-4* Viallinen EGR-venttiili, ohjain, johdotus tai termostaatti; Tyhjäkäynti epätasaista
2-1-4 Viallinen asentotunnistin, johdotus tai asennusvirhe; Moottori ei käynnisty, käy karkeasti tai ylikuumenee
2-2-4 Viallinen johdotus tai lämpötila-anturi; Ei tunnettuja oireita
2-3-4 Kaasuläpänasento anturi tai johdotus viallinen, asennettu väärin; Heikko kuumakäynnistyminen, heikko tyhjäkäynti; ”nilkuta kotiin” suojamoodiin siirtymisen mahdollisuus
2-4-1* Viallinen EGR-venttiili, ohjain, johdotus tai termostaatti; Tyhjäkäynti epätasaista
4-1-3* EGR-lämpötila-anturin signaali puuttuu tai epäkelpo; Ei tunnettuja oireita
3-3-4 Kaasuläpän asentotunnistin tyhjäkäynti asennossa (REX 1 ainastaan) Viallinen johdotus, asentotunnistin tai asennusvirhe
Tämä on suora lainaus foorumin faq osasta. Sinnehän voi mennä katselemaan apuja...

Pitäis olla aika kattava apu.