Samppasport  Futurez

S80 D5 2008 (185 hp, aut) ei käynnistynyt parkkipaikalta - hinurilla kotiin

  • 20 Vastauksia
  • 3596 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vice Kai

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Nyt Youtube:sta uudelleen katsomalla alan videot ja jakopään kantta raottamalla enemmän, lasit päässä ja tehokkaamman fikkarin valolla toinen arvaus näyttäisikin siltä, että ylämerkin kohdalla alapää vajaan vartin pielessä. Täytyy saada auto lavetilla kaverille, niin näkee ja kuulee, minkä arvoinen "voittoarpa" tähän kohdistui >:(

Ja eipä tunnu taitettavat niskatuetkaan toivivan  :)


Poissa weecee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Jos ne ajoitusmerkit on löytyneet, ja nyt kuvan tilanteessa nokka-akseli on ajoitusmerkeissä, ja kampiakseli yrittää sitä samaa, niin tuollaisella vartin "hammastuksella" omassa koslassa tuli remontoitavaa. Minä tosin rikoin sitä varmuuden vuoksi vielä lisää pistämällä merkit kohdilleen ja käymään... Kyllähän se aikamoinen sepelimylly oli, mutta jos sieltä oli jo 1. kilautus venttiileihin tullut, niin mitäpä tuosta. Sama se onko kannessa sitten 1 halkeama vai 10, kun ei tässä mitään al-hitsareita olla, eikä paikkaa & taitoja millä koneistaa. Kuitenkin lopputulemana kokonaan uusi kansi.
Kun näiden volvojen jakopäät on näköjään aivan luokattomasti suojattu näitä apulaiteremmien kateamisia vastaan, niin kannattaa varmaan tehdä muutakin kuin vaihdella pelkkiä remmejä; Laturin vapaakytkimen vaihtoa on aika hyvin toitotettu näillä foorumeilla, mutta kun sieltä voi hajota muutakin ja muutaman tonnin ketjureaktio on valmis. Nim. "kokemusta on"
 

Poissa Peterpanone

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Alkuperäiseen ongelmaan, näin helletauon jälkeen...

Vaihdoin KP-pumpun (Kiitos kaverille https://www.vmsracing.fi/) ja sehän antoi heti startatessa 406baria (vanha ~130bar, eli se nyt oli ainakin viallinen). Mutta n.10 kertaa ekaks ilmattuna vaan pari kertaa lupas/hörähti ja sen jälkeen ei mitään eloa, vaikka reilipaineet samat 406bar.

Mikä olis paras tapa selvittää onko suuttimet menny tukkoon KP-pumpun porsittua, vai mikä vois olla vikana?
« Viimeksi muokattu: 06.07.2021, 20:43:42 kirjoittanut Peterpanone »

Poissa varttimondeo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
Joo en suosittele edellämainittua tapaa, tuossa on riskejä ihan luetteloksi asti ;D On noille penkit suurimmassa osaa dieselhuolloissa.

En ole kyllä ikinä nähnyt tukkoon mennyttä suutinta, kaikenlaista muuta vammaa kyllä.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Peterpanone

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
jep,otin ilmanottoputket pois ja moottorin eestä johtosarjan teipit ja haitariputket auki, pesin ja lähti samantien käymään tyhjäkäyntiä limp-moodissa... Hehkujen haarat tuskin vaikutttaa ja limp kai tulee kun ei oo ilmatietoa... Onko kellään aavistusta mikä haara pitäis käydä läpi, kun ei tuu vikakoodeja... ?

 

Proturbo  Autodiagnoosi