Eikö ne dieselit kanattane unohtaa? Poikkeuksetta jo paljo ajettuja tuossa hintaluokassa.
Kesällä olin samassa tilanteessa. Käyttis haussa, kriteereitä aut.ilmastointi, mahollisimman uus, mahollisimman vähä ajettu, tuttu ja turvallinen.
Eli vag-konsernin kaarat, nissanin primera & almera ja volvolta s/v70 sekä s/v40. Kilometrit vuosittain juurikin 25-27tkm.
Kuitenki nelikymppisistä oli paha karma niskassa, ku se kolmas omalle kohalle sattunu yksilö oli täys pommi, vaikka päältä ei ois heti uskonu.
Joten paaaljo vähempi ajettua etin, ja mahollisimman hyvällä historialla.
Loppujen lopuksi nelosen budjetti ei aivan riittäny, mutta ny on saanu rauhassa ajella, ei oo enää liian tuttu naama varaosatiskillä. 2 aiempaa omistajaa, täys huoltohistoria, 160tkm ja bensakone, siis s70 tuli. Vielä kerran, olen tyytyväinen valintaani.
Rehellisyyden nimissä noista +300tkm ajetuista: iskarit / jarrut / kytkin / kansi /mahdollinen turbo odottavat laukeamistaan merkistä riippumatta, ja lompakolle tekee hubaa. Kokemusta valitettavasti on tuollaisista. Ja kyllä poikkeuksiakin on, kaveri on ajanu 300->450tkm välin tyytyväisenä 1.8 bensaturbo passatilla, jarruissa jotai laittoa, ja pientä koiran luita yms. mutta ei mitää suurempia. Kannattaako kuitenkaa riskiä ottaa. Ja muuten tuon passatinkin historia oli ok, eli suomesta uutena ostettu, ja säännöllisesti huollettu.