ETM-valo syttyi, tyhjäkäyti-rpm alkoi heilua tuhannen molemmin puolin sekunnin frekvenssillä, ja alkoi nykiä vimmatusti. Samalla meni limp home -tilaan eli antaa vain hyvin vähän kaasua, kierroksia ei voi nostaa juurikaan, voi ajaa hiljaa. Vika meni pois kun sammutti moottorin mutta tuli melkein heti takaisin. Eli klassiset Marellin ETM-oireet, kun asento-anturien vastukset kuluvat. Vaihdoin Marelli-moduliin asento-anturin (Sacer) ja olen varma että kytkin sen 100% oikein koska olen elektroniikkaharrastaja. Mutta vika ei kadonnut, samat oireet edelleen, eli ETM valo kojelaudassa, tyhjäkäyntinopeus heittelee rajusti sekunnin jaksolla, nykii hirveästi, ja ei anna kuin vähän kaasua. OBD-lukijalla löytyy aivan ihmeellisiä koodeja (p1033,p1081,p1027,p1021,p1059) joista useille ei löydy edes selitystä netistä. Mitä kannattaa tehdä, ei viitsisi romuttaa toimivaa autoa tällaisen vian takia.