Vanhahko aihe löydetty toisaalta:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=55372.0Mutta tähän liittyen, oman kärryn AC-kompuraa paikkailtu yötä myöten, ja koeajopätkällä etupäästä metallista kirskuntaa, kun auto liikkuu eteenpäin. Autossa on suht uudet pyöränlaakerit, vasta 200kkm ajettu ja diy-korjattu tietysti. Uusi laturi, ei ilmeisesti tähän liity mitenkään, mutta uusittu on koska valmis oli vanhakin. Apukuskin vetoakseli on kohtalaisen uusi, muutaman tuhat ajettu, EBAY-tuote.
Etupyöriä tullut pyöriteltyä, muttei ainakaan jousissa tunnu mitään värinöitä so. etupään laakerit ilmeisesti vielä Ok. Ja muutenkin tossa mitä pyöränlaakereita on aikoinaan mennyt, niin ei ole mitään kirskuntoja ollut. Paremminkin jurinaa sen mukaan miten kukin laakeri ottanut sivuttaiskuormaa, kun autoa käännelty puolelta toiselle.
Jossain kohti em. malliketjua esitetty, että jarrukilven ja -laikan väliin olisi mennyt pikkukiviä ja ne siellä kirskuu ja huutaa aikansa. Mutta mites muilla, onko näistä kirskunnoista tullut laakeriremppoja? Itse tässä pelko persuukissa tämän ebay-akselin tukilaakerin suhteen, mutta ei se ainakaan ole "nahkoineen" pyörinyt.
Siis äänet kuuluvat vain auton liikkuessa l. apulaiterissat pitäs olla ok, no 50 kkm ajettu remminkiristäjällä ja ac-kytkinlaakerilla, ja uusi laturi tuhannen kilometriä. Apulaitteissa siis "vanhaa laakeristoa" on ot-pumppu ja ac-kompuran sisällä olevat laakerit. Näillä taulussa 410kkm, mutta kirksuminen ei kyllä näistä tule, kun ei paikallaan seiten tyhjäkäynnillä kuulu mitään.