Autoracing  KL-varaosat

940 mittaristo

  • 8 Vastauksia
  • 3656 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jyryytin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
940 mittaristo
« : 12.01.2011, 21:32:03 »
Milläslailla 940 (-92) saa mittariston irti? Seitenneliskanttisessahan oli siellä mittariston alareunassa peitelevyn alla ruuvit, mutta eihän tuossa ole sellaisia peitelevyjä, joiden alla olisi ne ruuvit?
Pitäisi vaihtaa mittaristoon taustavalot, siksi kyselen tuota irroitusta.
Volvot aikojen saatossa: 244-79, 244-80, 240-87, 740-89, 740-90 "Pitkälohko" , 940-90, 940-92,  V70-06 D5

Poissa MaZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 mittaristo
« Vastaus #1 : 12.01.2011, 22:19:05 »
kehyksen reunoilla on reiät joista pienellä ruuvimeisselillä painetaan metalliset klipsit ja vedetään kehys pois, sen jälkeen mittaristo on muistaakseni torx ruuveilla kiinni. muistaakseni näin, siitä kyllä jonkin aikaa kun olen viimeksi ottanut irti, mutta oikaiskoon joku jos muistaa paremmin  :)

volvo s80 2,5t

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3831
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 mittaristo
« Vastaus #2 : 12.01.2011, 23:20:44 »
kehyksen reunoilla on reiät joista pienellä ruuvimeisselillä painetaan metalliset klipsit ja vedetään kehys pois, sen jälkeen mittaristo on muistaakseni torx ruuveilla kiinni. muistaakseni näin, siitä kyllä jonkin aikaa kun olen viimeksi ottanut irti, mutta oikaiskoon joku jos muistaa paremmin  :)
Juuri näin  :) Joka nurkassa on torx (4kpl) ellei joku oo vaihtanu. Kokoa en nyt muista  ::) vaikka joulukuussa olikin mittaristo irti.

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 mittaristo
« Vastaus #3 : 13.01.2011, 08:25:51 »
Niistä reiistä saattaa joutua lykkäämään meisselillä aika kovaa että kehys vapautuu.
Tee vaikka joku koukku millä vedät siitä reiästä itsees päin samalla kun työnnät sillä meisselillä siihen samaan reikään... :o
Saattaa helpottaa hommaa.

Poissa MaZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 mittaristo
« Vastaus #4 : 13.01.2011, 14:47:02 »
melko kovaa pitää uskaltaa painaa, että kehys tosiaan irtoaa, kuitenkin voimalla irtosi  8)

volvo s80 2,5t

Poissa Jyryytin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: 940 mittaristo
« Vastaus #5 : 13.01.2011, 20:43:42 »
Jees. Kiitoksia vastauksista, mittarin taustavalot toimii taas. Olikin ilmeisesti vain jotain hapettumaa tms... Yhden polttimon vaihdoin, niin loputkin "pimeät" heräsivät henkiin.

Se kehys olikin tosiaan aikas tiukalla kiinni, raakasti toisella ruuvarilla vääntäen ja toisella painaen sitä klipsiä, irtosi toinen reuna jonka jälkeen kehys olikin irti.
Volvot aikojen saatossa: 244-79, 244-80, 240-87, 740-89, 740-90 "Pitkälohko" , 940-90, 940-92,  V70-06 D5

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 940 mittaristo
« Vastaus #6 : 20.12.2011, 16:01:38 »
oon omasta kontista yrittäny 5kk "sadepäivinä" irotella mittaristoa, ei se irtoa edes voimalla. aina jaksan 20min yrittää ja sit luovutan  ;D en käsitä miten se kehys voi olla niin perkeleen piukassa, täytyy väsätä niitten reikien väliin joku pullotunkki painamaan 5tonnin voimalla niitä klipsuja  :-\
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 mittaristo
« Vastaus #7 : 20.12.2011, 20:41:21 »
oon omasta kontista yrittäny 5kk "sadepäivinä" irotella mittaristoa, ei se irtoa edes voimalla. aina jaksan 20min yrittää ja sit luovutan  ;D en käsitä miten se kehys voi olla niin perkeleen piukassa, täytyy väsätä niitten reikien väliin joku pullotunkki painamaan 5tonnin voimalla niitä klipsuja  :-\

Jospas sinulla on hitusen liian iso talttapäinen meisseli, niin silloin ei riitä edes se pullotunkki!  ;)

Kokeile ihan kaposella meisselillä. Jos painaessasi reilusti tunnet meisselin liikkuvan hitusenkin jousta vasten, on meisseli sopivan kokoinen (luultavasti). Meisselin pitää nimittäin olla melkoisen siro, jotta jousiklipsin saa painettua pohjalle.

Voimaa homman toteuttamiseen tarvitaan yllättävän paljon, ei kuitenkaan ääliömäisiä voimia sentään.
Ja tietty, kohtisuoraan pitää painaa, eikä yhtään vinossa.

Itsekkin pähkäilin ekalla kerralla kotvasen jos toisen, mutta kun uskoin ohjetta ja kokeilin, huomasin homman olevan tekninen voimalaji!   :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa KalleKyy

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 797
Vs: 940 mittaristo
« Vastaus #8 : 20.12.2011, 20:49:56 »
oon omasta kontista yrittäny 5kk "sadepäivinä" irotella mittaristoa, ei se irtoa edes voimalla. aina jaksan 20min yrittää ja sit luovutan  ;D en käsitä miten se kehys voi olla niin perkeleen piukassa, täytyy väsätä niitten reikien väliin joku pullotunkki painamaan 5tonnin voimalla niitä klipsuja  :-\

Se on tekniikkalaji ja vähän voimakin  Itse yritin vissiin puoli vuotta, ennenkuin onnasi :D

Niistä kehyksen reijistä täytyy sopivalla lattameisselillä työntää tosi syvälle, sen kyllä tuntee, kun osuu oikeaan paikkaan, niinkuin jousi vastassa. Sitten vaan meisselillä painaa niin syvälle, kun menee. Samalla vetää sitä kehystä itseen päin kädellä tai jos ei saa otetta, niin rautanaula koukuksi ja sinne samaan reikään ja pihdeillä vetää siitä.
Lähtee kyllä helposti, kun on lähteäkseen, itsellä usko meinasi loppua monesti.
Ja riittää tosiaan, jos toisen puolen saa irti, ei tarvitse molempia puolia yhtä aikaa operoida. Ja jos ei toinen puoli irtoa, kokeile toista.
-13 V70 D5 AWD Aut. (-07 V70 2.5T AWD Aut.)
Ex: -91 940 GL 2.3 M47 / -88 740 GL 2.3 Aut. / -96 850 TDI Aut. / -02 S60 D5 Aut. "Facelift" / -98 S70 2.4 10V Man. / -04 S40 2.4i Aut.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo