RallyBaron  Samppasport

Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.

  • 28 Vastauksia
  • 20756 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #15 : 13.06.2021, 21:54:31 »
Ahtopainemittarin asentelin tässä taannoin ja puol bar  ahtoi, pitää turboruuvi hommata että saa kiloon nostettua paineen.





Välijäähdytintä rupesin sovittelemaan ja kyllä se sinne  maskin taakse mahtuu vaikka ahdasta tulee.
Mustia silikonimutkia pitäisi laittaa tilaukseen ja käydä ostamassa ahtoputki tarvikkeet, 2" peltiputkesta teen ahtoputket.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #16 : 05.01.2023, 11:41:50 »
Ei ole tämä hävinnyt minnekään, aina välillä tehnyt pikkuhiljaa.


Ahtopainemittari löysi paikkansa tuosta, ahtoja 0,5 bar , pitää nostaa vielä ne siihen 1.0bar sekä syöttöä lisätä vielä kun ei edes savua yhtään vaikka niitä jo nostin  :P


Lataus ongelmat loppui kun uusin laturin. Kokeilin kolmea eri käytettyä laturia ja kaikki olivat rikki, voisi sanoa että aika huono tuuri oli kun kaikki oli rikki . Onneksi näistä ei tarvinnut maksaa mitään. Myös jännitteensäädintä kokeilin uutta tarviketta mutta sillä sai vaan merkkivalot sekaisin, latasi kyllä silläkin uuden laturin kanssa mutta merkkivalot toimi miten sattui. Vaihdoin alkuperäisen takaisin ja ongelmat loppui.


Tyhjäkäynnillä kuorman kanssa latausjännite.

Lopulta löysin alkuperäisen Toyotan takaluukun tähän, oli vaan aika ruttuinen versio...

Joutui siis kittaamaan yli koko luukun. Ennen kittausta hioin koko ulkopinnan puhtaalle pellille ja oioin lommot ja painaumat mahdollisimman suoraksi.


Hikihöylä heilumaan...


Hiottuna, seuraavaksi sai epoxia niskaansa ja kiiltävänmustan työkonemaalin ympäriinsä.


Kiiltävän mustasta pinnasta oli helppo etsiä viimeiset virheet.


Ja valmiina. Ennen pintaväriä vedin vielä ulkopuolen yli hiomavärillä ja tein välihionnan.


Ja paikallaan, kahva unohtui maalauksesta mutta pitää se värjätä vielä jälestä päin.

Seuraavaksi aloitin pakoputkiston teon, olen aina haaveillut lava-autosta joissa pakoputket nousee hytin takaa ylös, ja tässähän on hyvä mahdollisuus se toteuttaa kun lavan ja hytin välissä on rako.


Materiaaliksi valikoitui rosteri tottakai  :D miggiin myös langanvaihto ja hommiin.



Ensimmäisiä mallailuja.




En muistanutkaan miten mukavaa rosteria on migillä hitsata, saumat siistin rälläkällä ja lopuksi kiilloitan putket kokonaan.







Ja sitten lisää sovittelua, ehkä noita joutuu vähän vielä lyhentämään  :D
Muuten kyllä tykkään  S*
Myös rosterinen valorauta keulalla sovituksessa, joutuu siihen kiinnikkeet muuttamaan kun ei ole hiluxii alunperin tarkoitettu.


Torista bongasin 4kpl Boschin 225 lisäpitkiä myynnissä omalta kotikylältä ja pitihän ne hakia kun hinta oli kohtuullinen. Kolmea ensimmäistä mallasin jo nokalle valoraudan kanssa. Toisaalta miettinyt että jos kaksi nokalla ja toiset kaksi lavakaareen kiinni  :P


Myös loppupakoputkiston tein lähes valmiiksi. Materiaali ihan sinkityt teräsputket. Haarakappale syntyi kätevästi kahdesta 90 mutkasta.


Ja siinä loput putkistossa, downpipen ja tämän kuvassa näkyvän väliputkea en näköjään ole muistanut kuvata. Pystyputkien ja alaputkiston liitos tulee v-bandeilla.
Putkisto olisi oikeastaan kiinnikkeitä vailla ja rosteriosien lyhennystä/kiilloitusta vaille valmis.

Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 903
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #17 : 05.01.2023, 16:48:32 »
Ai että, on se hieno vaikka onkin Toyota :D

Poissa handello

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • Life is better lived together with Volvo
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #18 : 17.01.2023, 19:11:41 »
On kyllä komia!
V40 D4 R-Design

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #19 : 06.04.2024, 21:39:39 »
Ei ole tämäkään minnekään tallista hävinnyt  :D

No jotain taas kun bongasin torista tältä kylällä myynnissä hiluxin lavakaaret jotka piti hakia pois. Vähän uutta maalia niskaan ja paikalleen  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #20 : 02.06.2024, 19:21:11 »
Jatkoin pakoputkiston kanssa ja se olisi enää rosteriosien kiilloitusta/muiden osien maalausta vaille.

Väliputki ja se vaadittu yksi äänenvaimennin  :P


Kannakkeet, jämäkkä ja toimiva ratkaisu tuo lieriöeristin


Pystyputket irtoavat v-bandilla muusta putkistossa.


Ja mallailua, putkia lyhensin alapäästä viitisen senttiä että mahtuu ajamaan ulos tallista  :D
Lavakaaret myös tässä vielä mallauksessa.


Lopultakin putket paikallaan ja ulos kahtomaan miltä näyttää  :P


Ja testivideo :D


Ja sitten valoraudan sovittelua, nuo saksitunkit olivat varsin hyvät apurit rautaa mallatessa, kiinnityskorvakot piti siirtää kun ei ole hiluxiin alunperin tarkoitettu.





Piti myös alut pyöräyttää alle ja muuttui aika paljon ilme  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4637
  • www.vrcf.fi
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #21 : 16.06.2024, 10:18:13 »
Sehän alkaa olla pikapuoliin valmis Power Truck Show kampe :)
Forester XT -06    Symmetrical AWD
Honda Shuttle Hybrid -15 JDM
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10028
  • Teiden tukko
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #22 : 16.06.2024, 10:57:32 »
Sehän alkaa olla pikapuoliin valmis Power Truck Show kampe :)

Juu, ei muuta kuin ilmoittaa auton sinne näytille. :tykkää:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #23 : 18.06.2024, 23:40:36 »
On tässä vielä aika paljon tekemistä ennenkuin kehtaa mihinkään viedä näytille  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #24 : 19.06.2024, 17:35:18 »
Hienoksi on Hiluski hierottu.

Jos ehdotuksia otetaan vastaan, ehkä lyhentäisin noita putkia hieman. Ainakin sen verran, että viimeinen kulma lähtisi hytin takanurkan kohdilta.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #25 : 01.07.2024, 22:23:29 »
Viikonloppuna purin pakoputkiston irti ja hitsailin sen loppuun, kun oli vain hepattu nippuun. Rälläkällä hioin hitsisaumoista pahimmat palot pois ja sain maalattua sinkkimaalilla downpipen ja alkupätkän putkistoa ennenkuin maali loppui kesken :P


Putkisto kokonaisuudessaan pois lukien downpipe.


Maalailua..


Valoraudan ylimmät kiinnikkeet jouduin vielä kerran rälläköimään irti, kun huomasin että oli hitsannut sen puoli senttiä toispuoleiseksi. Onneksi huomasin alakiinnikkeitä tehdessä tämän mokan. Ja pitihän sitä heti ruuvata kiinni uudet käyttämättömät Boschin 225 rallyet. Varastoista löytyi myös Boschin samaa ikäkautta olevat käyttämättömät sumarit.
Talmut myös tulee ajan hengen mukaisesti keulalle.
Sunnuntaina könysin auton alle ja irroitin käsijarrun vaijerin säätö/jakolinkun mikä oli ruostunut ankaksi. Muuten hetkesi pelaamaan mutta vaijerin säätötanko katkesi, se on onneksi helppo tehdä pyöröteräksestä uusi.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #26 : 04.03.2025, 00:02:31 »
Jotain pientä aina näprätty, käsijarrun mekanismi kunnostettu ja se palaa siltä osin.

Vanne ja rengas ostoksilla kävin, tosin oli pikkuisen turhan isot nuo 235/75/15 kumit , edessä ottaa kääntäessä kiinni sisälokariin.
Noh tilaa pykälää pienemmät tilalle  :P




Semmosta, omasta mielestä paras vanne valinta tähän mennessä. Keskikupit pitää myös tilata vielä ettei ruosteisen navat näy.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 903
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #27 : 04.03.2025, 09:17:18 »
Kyllä vanteet sopii kuin nenä päähän 8)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3701
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Toyota Hilux 2WD 1987. Wanhan työjuhdan uusi tuleminen.
« Vastaus #28 : 07.04.2025, 22:35:43 »
Pakoputkiston otin vaihteeksi työn alle ja asensin takaisin paikalleen. Pystyputkia myös kiilloittelin mutta ei tullut peilipintaa niihin minun taidoilla/välineillä :P


Auto pukkien päälle ja touhuamaan.


Kiilloittelun aloitusta.


Kiillotettu ja lähtökohta vierekkäin.






« Viimeksi muokattu: 07.04.2025, 22:41:11 kirjoittanut Volvomies89 »
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

 

Samppasport  Futurez