0
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kalenteri
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hei Vieras!
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Korjaamo ja yleistekniikka
Takavetoiset
200
240 vaijerikytkimen säätö
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
1
Siirry alas
240 vaijerikytkimen säätö
8 Vastauksia
633 Lukukerrat
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
M.P
De Luxe
Viestejä: 98
240 vaijerikytkimen säätö
«
:
24.07.2024, 07:22:22 »
Manuaali muutoksen jälkeen auto pitää käydesssä, vapaalla ollessaan kytkin ylhäällä jolkotusta. Veikkaan että painelaakeri? Tämä siis uusi.
Onko kytkimen säädöllä tähän vaikutusta? Näin aikonaan kuvan että 2mm pitäs olla välystä käpälässä.
Laatikko m46
Kirjattu
Lankku
302 km/h@mile tiiliskivellä
Valvoja
Group A
Viestejä: 8034
Sairaan nopee
Vs: 240 vaijerikytkimen säätö
«
Vastaus #1 :
24.07.2024, 11:17:07 »
Loppuuko ääni heti kun poljinta painaa vai enemmän painettuna? Jos loppuu heti, niin silloin laakerin suuntaan. Tulihan silmälaakeri kampiakselin päähän?
2-5mm paikkeilla on sopiva välys haarukassa. Säätö on kohdillaan kun kytkin vapauttaa polkimen liikkeen puolivälin kohdilla.
Kirjattu
245 -90 Englantilainen potilas 245 -90 D5 850 -94 D5 AWD 965 -95
+muut romppeet Ostetaan 245 Transfer
M.P
De Luxe
Viestejä: 98
Vs: 240 vaijerikytkimen säätö
«
Vastaus #2 :
24.07.2024, 12:34:55 »
Silmälaakeri kampuran pääs ja istui tasaisesti.
Loppuu kun painaa kytkintä, toi ottaa kans aika oudosti. Saatoin kiristää liikaa, pitää löysätä ja katsoa loppuuko.
Kirjattu
M.P
De Luxe
Viestejä: 98
Vs: 240 vaijerikytkimen säätö
«
Vastaus #3 :
24.07.2024, 19:37:03 »
Ei auttanut löysääminen. Rohina jatkuu. Onko littypyörälle ja pottapyörälle omat laakerit? Tuolla on nyt littumalline pyörä.
Voiko olla että laakeri jo sökönä kun pari minuuttia kerennyt jolkottamaan?
Kuuluuko laatikon luo palautus jousi erikseen kytkin käpälälle?
«
Viimeksi muokattu: 24.07.2024, 21:53:37 kirjoittanut M.P
»
Kirjattu
Lankku
302 km/h@mile tiiliskivellä
Valvoja
Group A
Viestejä: 8034
Sairaan nopee
Vs: 240 vaijerikytkimen säätö
«
Vastaus #4 :
24.07.2024, 23:04:51 »
Sama laakeri käy, se ei välitä siitä missä on kunhan on säädetty oikein. Vanhemmissa on käpälän palautusjousi, uudemmissa ei ja toimii ilmankin. Ettei olisi laatikko joka rohisee?
Kirjattu
245 -90 Englantilainen potilas 245 -90 D5 850 -94 D5 AWD 965 -95
+muut romppeet Ostetaan 245 Transfer
laatikkovika
Turbo+
Viestejä: 6646
Global alligator
Vs: 240 vaijerikytkimen säätö
«
Vastaus #5 :
24.07.2024, 23:27:50 »
Onhan siellä öljyt laatikossa ja mitkä öljyt?
Kirjattu
S60 T5 BSR UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016
M.P
De Luxe
Viestejä: 98
Vs: 240 vaijerikytkimen säätö
«
Vastaus #6 :
25.07.2024, 09:51:59 »
Pitää tarkistaa vielä toi. Kyllä siellä öljyt pitäis olla sisällä.
Laatikon rohinaa vaan mietin kun vapaalla ja kytkin ylhääl et miten se rohisis niin paljon. Kun vaihdepääl ajaa nii ei kuulunu mitää.
Kirjattu
M.P
De Luxe
Viestejä: 98
Vs: 240 vaijerikytkimen säätö
«
Vastaus #7 :
25.07.2024, 19:53:22 »
Ajoin kaikki vaihteet nosturilla läpi kun sai auton ilmaan. Laatikon pääakselin laakerit varmaa paskana. Urnuttaa kaikilla vaihteilla ja vapaalla. Kytkin pohjaa nii loppuu. Pitää vielä tutkia tarkemmin kun jaksaa. Öljyä oli kuten muistelin.
Kirjattu
laatikkovika
Turbo+
Viestejä: 6646
Global alligator
Vs: 240 vaijerikytkimen säätö
«
Vastaus #8 :
25.07.2024, 22:39:20 »
Aattelinkin jo että mistä oot ehjän laatikon löytäny. Niissä rupee oleen ikää jo sen verran että laakerit ropisee ja tuossa m46:ssa on mäntien o-renkaat loppu.
Ne on onneks helppo vaihtaa kun vaan löytää oikeen kokoset.
Kirjattu
S60 T5 BSR UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016
Tulostusversio
1
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Korjaamo ja yleistekniikka
Takavetoiset
200
240 vaijerikytkimen säätö