Proturbo  Autodiagnoosi

volvo v70 hammastanko

  • 17 Vastauksia
  • 19075 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
Vs: volvo v70 hammastanko
« Vastaus #15 : 17.03.2014, 22:24:58 »
Itse tein näin.
-Pyörät irti
-Raidetangonpäät irti
-Rattiakselin ja ohjausvaihteen liitos auki, pyöränkotelosta pääsee pikkuräikällä ja 40cm jatkovarrella hyvin käsiksi
-Apurunkon takapultit kokonaan auki ja etupultit reilusti auki
-Kallistuksenvakaaja pois
-Hydraulipuket ja niiden tuet auki
-Ohjausvaihteen kiinnityspultit auki, myös se kolmiotukisuoja joka on apurungossa kiinni
-Ohjausvaihde pois ja uusi tilalle.
-Ohjausvaihteen kiinnityspultit kiinni ja kolmiohärdelli
-Hydrauliputket kiinni
-Apurunko kiinni
-Hydrauliputket kiinni
-Rattiakselin ja ohjausvaihteen hytin puoleinen liitos auki ja koneen puoleinen kiinni ja sitten hytinpuoli kiinni
-Kallistuksen vakaja kiinni
-Raidetangot ja pyörät takaisin ja kulmien säätöön

Vittumainen 4tunnin homma.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2014, 08:40:39 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa _tino_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
Vs: volvo v70 hammastanko
« Vastaus #16 : 08.10.2024, 20:09:13 »
Noniin sain aikaseksi kurkattua että minkä merkkinen tanko on kyseessä, elikkä smi tanko. Soittelin jo purkaamoihin että löytyiskö kyseistä tankoa, yhestä purkaamosta sanottiin että ne passaa kyllä ristiinkin sim ja trw tangot. Jotenka passaako ne tosiaan ristiin??? Niin onkohan tuo rattiakseli lujastikki kiinni ja miten olette sen irrottanu?

Mistä kohdin tuon tangon oe numero/malli selviää? Näkeekö helposti tangon paikalla ollessaan?
850 T5
EX:S40 T5, V60 T5 ,S60 T5, 940 TIC, 240 DL, 740 GLE

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo v70 hammastanko
« Vastaus #17 : 11.10.2024, 15:09:32 »
Itse tein näin.
-Pyörät irti
-Raidetangonpäät irti
-Rattiakselin ja ohjausvaihteen liitos auki, pyöränkotelosta pääsee pikkuräikällä ja 40cm jatkovarrella hyvin käsiksi
-Apurunkon takapultit kokonaan auki ja etupultit reilusti auki
-Kallistuksenvakaaja pois
-Hydraulipuket ja niiden tuet auki
-Ohjausvaihteen kiinnityspultit auki, myös se kolmiotukisuoja joka on apurungossa kiinni
-Ohjausvaihde pois ja uusi tilalle.
-Ohjausvaihteen kiinnityspultit kiinni ja kolmiohärdelli
-Hydrauliputket kiinni
-Apurunko kiinni
-Hydrauliputket kiinni
-Rattiakselin ja ohjausvaihteen hytin puoleinen liitos auki ja koneen puoleinen kiinni ja sitten hytinpuoli kiinni
-Kallistuksen vakaja kiinni
-Raidetangot ja pyörät takaisin ja kulmien säätöön

Vittumainen 4tunnin homma.

Tuosta jäi pari asiaa pois erityisesti jos kunnostaa itse vanhan:
-Moottorin tukeminen ja moottorituentojen irroitus (yläkautta tuplajatkovarrella)
-Rattiakselin ja ohjausvaihteen asennon merkintä ja ratin lukitseminen (maalipensseli) jotta saa samaan asentoon takaisin (en ole satavarma onko kaikissa ratin asentotunnistinta)
-Varmuudeksi mittaa paljonko kumpikin tangon pää oli ulkona, jos merkintä hukkuu. Tämä tarvitaan myös jos asentaa toisen tangon.
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

 

Futurez  Kulkukoira