Elekma  Autoracing

T8 starttiakun vaihto

  • 1 Vastauksia
  • 497 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
T8 starttiakun vaihto
« : 06.01.2025, 20:55:32 »
Mitä näille tapahtuu, jos jättää väliin:
-sen konehuoneen puolelle kytkettävän apuakun vaihdon ajaksi - tuskin mitään kauheaa, koska pitää näiden toipua akun tyhjenemisestäkin...
-uuden akun "koodaamisen" bittimuistiin

Sinänsä akun vaihdossa ei ole mitään erikoista, vähän työläämpi mutta normisettiä. Kontin taaimmaiset pohjalevyt sivuun, akun vieressä oleva "kaide" irti. Miinusnapa irti. (joissakin ohjeissa irrotetaan pluskaapelit siitä "kannesta") "Kansi" irti - akku pois ja käänteisessä järjestyksessä lelut takaisin.

Jossakin sanottiin, että piuhanpäässä käyttämisen voi korvata ottamalla miinusnavassa olevan "anturin" liittimen irti 5 minuutiksi.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: T8 starttiakun vaihto
« Vastaus #1 : 11.01.2025, 11:24:42 »
Vaihdot 350-450eur. Akku taisi olla n. 250 eur.

Jossain neuvottiin, että akun vaihdon jälkeen auto käyntiin ja miinusnavassa kiinniolevan anturin piuha irti 5 minuutiksi (?) ja se nollaisi tuon akunvalvonnan. Katsotaan tuleeko yleensä "ongelmia" - kyseessä ei ole rakettitieteellinen toimenpide ja ymmärtääkseni koneet oppii ajan kanssa jotain uuttakin.

 

Elekma  Autoracing