Autoracing  KL-varaosat

v70 -01 pientä tärinää

• 29 Vastauksia
  • 12595 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa paku97

• :hello:
  • Turbo
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 -01 pientä tärinää
« Vastaus #15 : 21.12.2014, 09:35:46 »
Putsakkaa vanteet sisäpuolelta, niin tärinät häipyy. :hello: nim. kokemusta on.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa mulugren

• Turbo
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
« Vastaus #16 : 21.12.2014, 12:53:00 »
Putsakkaa vanteet sisäpuolelta, niin tärinät häipyy. :hello: nim. kokemusta on.

Takavanteet jo pesaisin. Oli aikamoisessa ryyteessä. Aiemmin olin koettanu rengasta irrottamatta ruikkia liuotinta sinne taakse sillä seurauksella että moska oli lähteny liikkeelle ja kasautunu paikallisesti. Mutta vaikka nyt putsasin takavanteet maalipinnalle eli putipuhtaaksi niin ei yhtään mitään vaikutusta. Vanteet on vain 15" eli aika pienet

Edit: niin joo..takalevyt vaihtui 15tkm sitten malliin "tarvike". Kävipä mielessä että oisko ne jotenkin tässä sopassa osallisina. Toimineet kyllä hyvin tähän saakka. Etupalat vaihtui oem paloihin noin 7tkm sitten.   Tutina alkoi kyllä heikkona oireilla jo ennen etupalojen vaihtoa. Onhan se tietty mahdollista että takalevyjä kapsutellessa kuluneet pyöränlaakerit kypsähti ja kesän jälkeen alkanu loppusoitto. Tähän ei kaiketi koskaan oo laakereita vaihdettu
« Viimeksi muokattu: 21.12.2014, 14:31:21 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa tepa3

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #17 : 24.12.2014, 07:58:47 »
Niin mullahan oli silloin vika yhdessä niistä uusista nokian renkaista loppujen lopuksi.Ei meinanneet millään rengasliikkeessä myöntää,syyttivät vanteita ja autoa.Monen käynnin ja vaatimisen jälkeen suostuivat laittaan yhden uuden renkaan takuuseen.Tärinät loppui siihen.

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #18 : 24.12.2014, 22:31:57 »
Niin mullahan oli silloin vika yhdessä niistä uusista nokian renkaista loppujen lopuksi.Ei meinanneet millään rengasliikkeessä myöntää,syyttivät vanteita ja autoa.Monen käynnin ja vaatimisen jälkeen suostuivat laittaan yhden uuden renkaan takuuseen.Tärinät loppui siihen.

Just. Kokeilin pudottaa goodyereistä paineita, ei vaikutusta. Nostin sit takas 2.6bar ja tuli tuossa vähän enemmän ajoa ja pakkastakin 15 astetta niin välillä ei hytissyt lainkaan, etenkään jos tien pinta tasainen. Hmm.. Taitaa olla jotain kulumaa alustassa tai jotain omituista renkaissa

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #19 : 05.01.2015, 19:51:04 »
Renkaat tasapainotettu. Ei kuulemma olleet pahasti pielessä. Nyt hytisee vähemmän ja välillä ei lainkaan mutta toisaalta kelit taas kylmenneet ja jotenkin se pakkaskeleillä muutenkin hytisee vähemmän :idiot2:

Poissa sandux

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #20 : 05.01.2015, 19:59:46 »
Renkaat tasapainotettu. Ei kuulemma olleet pahasti pielessä. Nyt hytisee vähemmän ja välillä ei lainkaan mutta toisaalta kelit taas kylmenneet ja jotenkin se pakkaskeleillä muutenkin hytisee vähemmän :idiot2:

Mulla on aika samanlaiset oireet allekirjotuksen autossa. Ootko kokeillu oikeenpuolen vetarin välystä? Itellä pieni välys siitä sisemmästä nivelestä löytyy, ajettu 150tkm... Onkohan kenelläkään kokemuksia motonetin vetareista ku niitä nyt näyttää näihinkin saavan, motonetin sivuilla lukee että ne on tehdaskorjattuja...
V70 2.5t geartronic -06

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #21 : 06.01.2015, 00:03:08 »
Mulla on aika samanlaiset oireet allekirjotuksen autossa. Ootko kokeillu oikeenpuolen vetarin välystä? Itellä pieni välys siitä sisemmästä nivelestä löytyy, ajettu 150tkm... Onkohan kenelläkään kokemuksia motonetin vetareista ku niitä nyt näyttää näihinkin saavan, motonetin sivuilla lukee että ne on tehdaskorjattuja...

olen kokeillut mutta minulla ei ole vetareista häävisti kokemusta. minusta klappia ei ollut sitten niin yhtään eli enpä tainnut osata oikein kopeloida. niissä kun vissiin saakin olla sisäpäässä klappia ellen ole väärin ymmärtänyt. mulla ei vaikuta kiihdyttääkö vai hidastaako, sama hytinä jos on hytinätuulella. pyöränlaakereita olen kans miettiny. eikös ne voi olla kaput jo 200tkm jälkeen

Poissa Lapari

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #22 : 06.01.2015, 09:55:49 »
Samaa ihmettelin itsekkin näinä pakkaspäivinä. Auto on parempi ajettava kuin pitkiin aikoihin.

Tärinä on semmoista jonka voisi kuvitella tulevan epätasaisesta tiestä, mutta tulee kuitenkin joka alustalla. Ei tosiaan vaikuta kiihdytys tai hidastus. Minulla on huolto tulossa niin jospa se siellä selviää. Myös iskarit on menossa vaihtoon jos ei tässä muuta kriittistä ilmene. Ne voi sitten sulkea pois :D
V70 D5

Poissa sandux

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #23 : 06.01.2015, 17:07:43 »
olen kokeillut mutta minulla ei ole vetareista häävisti kokemusta. minusta klappia ei ollut sitten niin yhtään eli enpä tainnut osata oikein kopeloida. niissä kun vissiin saakin olla sisäpäässä klappia ellen ole väärin ymmärtänyt. mulla ei vaikuta kiihdyttääkö vai hidastaako, sama hytinä jos on hytinätuulella. pyöränlaakereita olen kans miettiny. eikös ne voi olla kaput jo 200tkm jälkeen

Vasemman puolen vetarissa saa olla joo vähän väljää, mutta oikee puoli on näissä kuuleman mukaan tarkempi. Kai se on siitä ite lähdettävä liikkelle, iskarit ja yläpään hilppeet jo vaihdettu, eikä tärinä miksikään muuttunut (en tosin olettanutkaan)
V70 2.5t geartronic -06

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #24 : 06.01.2015, 20:11:52 »
Tässä hytinässä on ihmeellistä että se ei ole järin säännönmukaista. Jos pyörissä&akselistossa joku pyörivä osa epätasapainossa tai epäkeskeinen niin luulisi että nopeutta muuttamalla taajuus muuttuisi tai jotain. Mutta mulla kun nopeuden nostaa reilusti yli sata niin ei pahene, paremminkin häipyy hytinä. Ja aina kun hytisee niin käytännössä sama taajuus sama mikä nopeus. Tulee mieleen että moottorissa tai vaihteistossa jotain? Moottori "pätkii", moottorin/laatikon tuennassa jotain, joku massapyörä kaput tms. Make sense? Ainakin moottorin tuenta on pakkasilla napakampi ku lämpimällä
« Viimeksi muokattu: 06.01.2015, 20:13:47 kirjoittanut mulugren »

Poissa sandux

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #25 : 17.03.2015, 19:25:10 »
Onko kukaan saanut näitä tärinöitä näistä kuriin? Olen nyt vaihtanut iskarit, yläpäänhilut, moottorin alatuen, renkaita ja vanteita vaikka kuinka paljon, vetoakseleissa ei tunnu väljää, oikealla puolella ehkä millin kymmenesosa. Vituttaa ajaa tämmösellä vatkaimella, kilometrejäkin vasta 156tkm ja allekirjotuksen auto...
V70 2.5t geartronic -06

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #26 : 18.03.2015, 22:33:46 »
pitää hommata uudet kesärenkaat kun vanhat on loppu. Ilmoittelen mitä sitten tutisee kun ne aikanaan saan alle

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #27 : 16.04.2015, 15:03:17 »
no nyt on uudet goodyear efficient grip performancet all. 205/55/16. takaiskarit uusittu kuin myös eteen yks koiranluu ja joku toinen alustapalikka (halpa) joka ei jäänyt mieleen. ei tutise enää mutta aivan kuin jotain pientä vielä olis. huomaa kun ajaa välillä toisella autolla joka kulkee nastarenkaillakin erittäin tasaisesti

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #28 : 03.05.2015, 23:32:15 »
case closed mun osalta. Ei se tutise enää pätkääkään vaikka ensin olin havaitsevinani jotain pientä.

Veikkaan että renkaissa oli vika. Se vaihtunut alustapalikka jota en heti muistanu oli muuten raidetangon pää. Nyt sitten ärsyttää tuo toinen pirssi jossa kesärenkaina jotkut kivikovat hankook sport gummit ja ne tuntuu suorastaan kulmikkailta kun lähtee liikkeelle >:(

Poissa mulugren

• Turbo
« Vastaus #29 : 08.05.2015, 11:31:08 »
jos on tarvikevanteet niin kokeilkaapa vaihtaa soviterenkaat uusiin. yksi tutisija (ei volvo) korjaantui niillä. ilmeisesti pultit ei välttämättä aina saa ohjattua vannetta tarpeeksi keskelle jos sovirengas pahasti kulunut. ei ole kallis homma kokeilla

itse ajattelin hommata alumiiniset soviterenkaat talvivanteille. on aika karseassa kunnossa jo nuo nykyiset muoviset

Elekma  Autoracing