Pientä päivitystä.
Akun tyhjenemisiä ei ole sittemmin sattunut kuin kerran, eilissä päivänä. Voltteja oli kuus ja risat, joten Volvo ei startannut, naksutteli vain solenoidia ja mittaristossa valot vilkkasi kuin videopelissä...

Latasin, starttasin ja ajelin akun täyteen. Huomasin, että vänkärin puolella alempi takapolttimo palaa kirkkaampana kuin toisella puolella, ts. polttaa jarruvaloja koko ajan. Irrottaessani polttimoa huomasin, että sen kannan saa näköjään murjottua lampun pohjaan myös väärin päin - eli jotenkin niin, että jarruvalot palaa koko ajan. Kääntelin muovisen kannan oikeaan asentoon ja avot - takavalot on taas samanlaiset molemmin puolin.
No joka tapauksessa: aamulla mittailin sitten akkua ja lepovirtaa. Akunkengän välistä mitattuna (yleismittari asennossa 20mA) näyttää tulosta 4,28 mA ja hetken päästä virta hiipuu 0,5 mA tienoille.
Jokohan tuo alkaa olla normaalin rajoissa? Voisikohan olla, että tuo lamppuongelma on aiheuttanut jotain pientä "ohivuotoa", joka muutaman päivän seisotuksessa on tyhjentänyt akun. Pääasiallisesti auto on liikenteessä, joten ongelmaan törmätään siksi harvoin.