RallyBaron  Samppasport

Vaihteet ei mene aina sujuvasti päälle 240:sessa.

  • 23 Vastauksia
  • 11517 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3383
  • Nonnih!
Vs: Vaihteet ei mene aina sujuvasti päälle 240:sessa.
« Vastaus #15 : 19.08.2012, 00:44:38 »
ei vika laatikossa liene. kaikki vaan ympäriltä alkaa olemaan kulunutta. tukikumi purkkaa,paineasetelma paperia,levy jauhetta..mutta jos on vaijerillinen kytkin kannattaa koittaa säätää ensin.  :)

Pitää nuoli käydä läpi varmaan sit, laatikon vaihon teen sen takia että haluan 5-vaihetta :D
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa Kakkosnelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteet ei mene aina sujuvasti päälle 240:sessa.
« Vastaus #16 : 22.08.2012, 11:40:44 »
Selvä homma, kiitos kaikille vihjeistä/ ohjeista!
Tiedän että ainakin yksi moottorin tukikumi on finaalissa, eli vaihtoon se, ja pakkilukon säätöä ja helojen tarkastelua pitää tehdä.
Kytkin sitten jos ei muu auta...

Ps. toinen juttu: vaihdelaatikko pitää "hauskaa" konserttia välillä, vaikka öljyt onkin vaihdettu. Kuulostaa lähinnä metron tulolta :D
Onko tää oire vaaraton teidän mielestä?

Max

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1282
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteet ei mene aina sujuvasti päälle 240:sessa.
« Vastaus #17 : 22.08.2012, 11:46:58 »

Ps. toinen juttu: vaihdelaatikko pitää "hauskaa" konserttia välillä, vaikka öljyt onkin vaihdettu. Kuulostaa lähinnä metron tulolta :D
Onko tää oire vaaraton teidän mielestä?

Max

Sinänsä vaaraton, että uusi laatikko tarpeen tullen markkinapaikalta 20e-... :)

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 681
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteet ei mene aina sujuvasti päälle 240:sessa.
« Vastaus #18 : 27.08.2012, 19:29:23 »
Mulla oli joskus ihan samat oireet, mutta keksin painaa kaasua pikkaisen samalla kun laitoin ykkösen silmään. Se auttoi, meni nätisti pykälään.
Mutta kuten monet muutkin tuossa aikaisemmin ovat sanoneet niin kytkin sieltä alkaa olla lopussa. Minulla ainakin loppui ongelmat kytkinremontin jälkeen ja sain opetella uuden liikkeelle lähtö konstin kun ei enää tarvinutkaan painaa samalla kaasua :D
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteet ei mene aina sujuvasti päälle 240:sessa.
« Vastaus #19 : 28.08.2012, 08:31:28 »
Mulla oli joskus ihan samat oireet, mutta keksin painaa kaasua pikkaisen samalla kun laitoin ykkösen silmään. Se auttoi, meni nätisti pykälään.
Mutta kuten monet muutkin tuossa aikaisemmin ovat sanoneet niin kytkin sieltä alkaa olla lopussa. Minulla ainakin loppui ongelmat kytkinremontin jälkeen ja sain opetella uuden liikkeelle lähtö konstin kun ei enää tarvinutkaan painaa samalla kaasua :D

Niin, ykkönen on synkronoimaton eli jos on kytkin loppu niin perinteisellä välikaasulla menee kyllä. Esimerkkinä kuluneesta laatikosta voin kertoo että kun yhdellä lankulla ajelin niin kytkintä ei tarvinu kun ykköselle ja pakille vaihtaessa, muuten sai vaihdella kierrosten mukaan ilman kytkintä. Tosin onnistuu se muutenkin.
V70 TDI

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteet ei mene aina sujuvasti päälle 240:sessa.
« Vastaus #20 : 28.08.2012, 09:19:46 »
Nyt on säädetty pakkilukkoa. Hitusen parani ja keppin liikerata kasvoi melkoisesti 1-2 vs. 3-4 linja.
Näillä mennään, sitten kun kytkin loppuu joskus niin loota vaihtuu samalla 5-loviseksi.
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

Poissa juuzzo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteet ei mene aina sujuvasti päälle 240:sessa.
« Vastaus #21 : 30.09.2012, 19:42:57 »
Kytkinlevy takertaa akselilla. Onnistuin kerran ruikkaamaan voitelua kytkinhaarukan välistä niin, että tehosi - yleensä pitää avata kytkin ja putsata, voidella boori.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Vaihteet ei mene aina sujuvasti päälle 240:sessa.
« Vastaus #22 : 30.09.2012, 20:49:19 »
Niin, ykkönen on synkronoimaton eli jos on kytkin loppu niin perinteisellä välikaasulla menee kyllä. Esimerkkinä kuluneesta laatikosta voin kertoo että kun yhdellä lankulla ajelin niin kytkintä ei tarvinu kun ykköselle ja pakille vaihtaessa, muuten sai vaihdella kierrosten mukaan ilman kytkintä. Tosin onnistuu se muutenkin.
Ykkönen on synkronoitu. Ja tuossa ei ollu kulunut loota vaan älyttömän hyväkuntonen loota, joka tuommosen leikin jälkeen helposti ei ole enää niin hyväkuntoinen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa lateleo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteet ei mene aina sujuvasti päälle 240:sessa.
« Vastaus #23 : 01.10.2012, 07:33:42 »
Laitetaan nyt tänne vielä vihjeeksi tuohon pakkilukon sääntöön... Tuli ite säädettyä liikaa, pakkttaessa vaihdekeppi jää ns. jumiin rajoitinlevyn ollessa liian kaukana, joka aiheuttaa pakkilukon vapautumisen itsestään. Voipi mahdollisesti rikkoa jotain kun kun kone ja loota ei pääse vapaasti heilumaan vaan runnoo jumissa olevaa keppiä vasten.
Volvo V60 T8 -22, Ex: Volvo XC60 D5 AWD -08, 240 DL, -89, B200F

 

Carcom Oy  Elekma