Suutinrele ei liity tähän mitenkään. Tuolle startin releelle siis ihan perus relekytkentä, yhdellä jännitteellä ohjataan toista. Tässä se ohjaava jännite on virtalukolta (PNP:ltä) tuleva piuha joka alunperin menee solenoidille. Ja kytkettävä jännite on suoraan akulta releen läpi solenoidille menevä.
Juu eikun siis meinasin, että onko se samanlainen rele, koska semmonen olis ollu ylimääräsenä jemmassa, jossain.. Mutta vissiin siinä on kytkentöjä enemmän. Kävin tänään Motonetista hakemassa jo kasan liittimiä, sulakerasian, 30A sulakkeita ja tommosen lisävarustereleen 12V30/40A (osanumero 48-1871). Jostain kumman syystä ei ollu kuin 1,5 ja 6 neliön johtoa, joten pitää käydä vissiin sitten jossain vaiheessa Biltemasta noutamassa, josko siellä olis tota 2,5 neliön johtoa.
Mutta siis, jos käytetään 2,5 neliön johtoa, niin 30A:n sulakkeella palaa kyllä noi johdot ekana vai oonko minä ihan mettässä? Solenoidillehan ei pitäs ainakaan 10A enempää mennä ja jos laskee hetkittäisenä 10A neliölle, niin 25A tulis tuosta. Olisko 16A sulake kuitenkin sopivampi?
Meneekö noi kytkennät näin releestä eteenpäin?
Pinni 30 --> suoraan akulle
Pinni 86 --> virtalukolta tulevalle
Pinni 85 --> maihin runkoon
Pinni 87 --> solenoidin lattaliittimeen
Onko pinni 87a semmonen, että siihen on koko ajan virta kytkettynä?