Race.fi  Puotilan autokorjaamo

940 b230ft -91 puristuspaineet ja pikkuvika

  • 28 Vastauksia
  • 11004 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9027
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 940 b230ft -91 puristuspaineet ja pikkuvika
« Vastaus #15 : 07.02.2012, 10:05:05 »
Young & Freedman on asiasta eri mieltä, valonnopeus lienee vakio. OT?

Tyhjiössä se on vakio, kuten on muuten äänennopeuskin  ;)

vippe: kokeiles viitsiessäsi tehdä puristusmittaus uudestaan, ja kunkin sylinterin mittauksen jälkeen lorauta pari teelusikkaa moottoriöljyä tulpanreiästä pyttyyn ja mittaa toisen kerran. Jos puristukset paranevat, tiedät että sylinterit ovat väljät.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 b230ft -91 puristuspaineet ja pikkuvika
« Vastaus #16 : 07.02.2012, 13:22:31 »
:facepalm:
Viittisitkö joskus vähän miettiä noita yksiköitä ennenkuin painat Lähetä-nappia?

Pitäis vissiin....   :facepalm:
Sen siitä saa kun samaan aikaan yrittää laskeskella tiheyttä eri lämpötiloissa ja paineissa.    :-[

Olin kirjoittanut kg/m3 joka voi vaikuttaa nopsasti oikealle, mutta tarkoittaa tiheyttä, eikä massavirtausta. IMM:lle oikea yksikkö olisi kg/s. Eli moottorillle merkitsevä asia on massavirtaus ajassa.

Tyhjiössä se on vakio, kuten on muuten äänennopeuskin  ;)
   :2funny: :2funny: :2funny:

Joo...  Tämä on jo OT, joten pysytään aiheessa. 

Koetan tänään kaivella autosta omasta kontista mitatut puristuspaineet.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 b230ft -91 puristuspaineet ja pikkuvika
« Vastaus #17 : 07.02.2012, 13:54:11 »
Keskityttäiskö tähän puristuspaine ja pikkuvikajuttuun tässä topikissa, ettei taas mee vääntämiseksi vähemmän oleellisissa asioissa otsikkoon nähden?
Pliis! :pupu:

Jos täällä pohditaan noita em. juttuja, ei se kyllä auta tuon vian korjaamisessa talitintin tamppoonin vertaa.

Säilyis rauhakin maassa. ;)

Jos haluutte pohtia noita juttuja(ei tunnu kellään olevan ehdotonta totuutta tiedossa, jos on, sen julkituokoon välittömästi tässä ja olkoon sanojensa takana), tehkää oma topikki, kenties?
En toki ole valvoja, eikä minusta sellaista tule mutta tämä onkin yksittäisen käyttäjän nöyrä pyyntö. P>



mikan kirjoittaa paljon asiaa mutta menee osa kyllä yli sellaiselta joka vasta tutustuu lh2.4 ohjaukseen. Kannattanee varmaan pysyä lähinnä komponenttitasolla tuossa vianhaussa? Se yleensä riittää, ei tarvitse tietää ilman painoa tietyssä lämpötilassa tai valonnopeutta tyhjässä repussa. V:>

Kiitos jos jaksoitte lukea.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: 940 b230ft -91 puristuspaineet ja pikkuvika
« Vastaus #18 : 07.02.2012, 15:49:33 »
vippe: kokeiles viitsiessäsi tehdä puristusmittaus uudestaan, ja kunkin sylinterin mittauksen jälkeen lorauta pari teelusikkaa moottoriöljyä tulpanreiästä pyttyyn ja mittaa toisen kerran. Jos puristukset paranevat, tiedät että sylinterit ovat väljät.

oma epäilys on vahva että siellä on vielä tehtaan asennukset mäntien osilta ja autolla menty karvan vajaa 270t mailia eli joku 430tkm ja viritettynä ollu ties minkäaikaa... että voi kohta olla ajankohtasta vähintäänki rengastaa tuo kone... V:>

josta tuli mieleen että paljonko kärsii ottaa tehoja noilla ft:n vakiomännillä.vai pitääkö investoia rengassarjaa enemmän ja lyyä takomännät sisään... h-prof kanget sinne vaihtuu jokatapauksessa samalla jos ruetaa konetta aukoon :pomo:

kerkiäspä vielä koulunohella tuota uutta tallia laitella kuntoon *kahvia->

mutta täytyy mittailla ja haistella taas ko kerkiää ja pääsee mittaahan johonki tilaan missä ei väännin jääjy kouraan  ;D

ja tosiaan vielä tuossa koulumatkalla kiersin peltotien kautta, nii nykimistä/pätkimistä ei tapahu jos auto suttaa...
ja sen savun väri joka ryöppyää putkesta, on takaikkunan läpi katottuna ruskeaa(ikkunaa ei oo tummenettu  :2funny:)
« Viimeksi muokattu: 07.02.2012, 15:56:40 kirjoittanut vippe »
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 b230ft -91 puristuspaineet ja pikkuvika
« Vastaus #19 : 07.02.2012, 23:50:12 »
ja tosiaan vielä tuossa koulumatkalla kiersin peltotien kautta, nii nykimistä/pätkimistä ei tapahu jos auto suttaa...
ja sen savun väri joka ryöppyää putkesta, on takaikkunan läpi katottuna ruskeaa(ikkunaa ei oo tummenettu  :2funny:)

Sutiessa konetta ei kuormiteta samalla tavalla kuin pidon kanssa.

Ruskea savutus kuulostaa hitusen oudolle?!   :o  Voisi se silti olla rikkaan seoksen peruja.

Kävin tuossa koiraa ilta tarpeilla käyttäessä katsomassa auton papereista puristuksen.

Väistin muurin puristukset.
Joka pytyssä oli  tammikuussa 2010 tehdyssä mittauksessa 11,8 baarin puristuspaineet (tasaiset joka pytyssä).
Ja pannu on avaamaton FK nostetuilla ahdoilla maileja (siis km) koneella takana mittaushetkellä jotain reilusti vajaat 300tkm ja nykyisellään niitä on jo 354tkm. Täytyy mitata puristukset seuraavan öljynvaihdon yhtyedessä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230ft -91 puristuspaineet ja pikkuvika
« Vastaus #20 : 08.02.2012, 01:39:21 »
Hepan kanssa samma mieltä, ja Turbo+ sarjalle sai aikanaan tehtaan takuun joten niissä rajoissa toimii .
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: 940 b230ft -91 puristuspaineet ja pikkuvika
« Vastaus #21 : 20.02.2012, 22:17:09 »
lauantaina oli kuiva ja jäätön suora ja rykäsin parit tiukat vedot pysähyksistä vitoselle asti aina vaihoin niin että kiekat laski 2500 tienoille ja vejätin väh. 4000 asti.

diagnoosi siittä oli että ei enää pätkässy siinä 3000-3300rpm... voisko se pätkimine liittyä jotenki pakkaseen
autolle ei oo tehty mitään  tuon tulpanvaihon jälkeen

samalla vaihoin öljyt-->ei haissu bensalle. putsasin ilm.suodattimen ja öljysin sen ja kans putsasin immun varmuuden vuoksi.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4450
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 b230ft -91 puristuspaineet ja pikkuvika
« Vastaus #22 : 20.02.2012, 22:23:44 »
lauantaina oli kuiva ja jäätön suora ja rykäsin parit tiukat vedot pysähyksistä vitoselle asti aina vaihoin niin että kiekat laski 2500 tienoille ja vejätin väh. 4000 asti.

diagnoosi siittä oli että ei enää pätkässy siinä 3000-3300rpm... voisko se pätkimine liittyä jotenki pakkaseen
autolle ei oo tehty mitään  tuon tulpanvaihon jälkeen

samalla vaihoin öljyt-->ei haissu bensalle. putsasin ilm.suodattimen ja öljysin sen ja kans putsasin immun varmuuden vuoksi.

Itselläni jos alkaa nykimään tuossa 3000-3500 välissä tai nykäisee edes kerran reilusti, kertoo se, että tulpat tai piuhat ovat vaihto kunnossa.
Olen seurannut tuota jo useamman tulpanvaihdon verran. 

Eilen vaihtuneissa tulpissa oli kärkiväli "kohdillaan", ollen sellaiset  reilun 1mm (ja laitettaessa 0,7mm).  Toki tulpatkin olivat olleen koneessa sen 30tKm.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: 940 b230ft -91 puristuspaineet ja pikkuvika
« Vastaus #23 : 20.02.2012, 22:26:33 »
ja päätä vaivaillu semmone että öljykorkin välistä pukkaa öljyä ja turbon öljynpaluusta. mutta putsarinkotelo on aivan kuiva.

noh irrotin huohottimen putket olivat auki, mutta putsasin silti. samaten se purkki mikä tulee lohkoon kiinni. päästi ilman läpi, mutta silti pistin likoomaan yöks liuottimeen. ja paikallee. nyt kattelin nii oli taas pukannu öljykorkinvälistä lubet pihalle :smitten:

tuleeko sen takia noista pihalle ko tiivisteet kovettunu ja paine pyrkii helpointa tietä pihalle. vai voiko sieltä lohkosta olla tukossa... tosin ko kaati öljyä niistä aukoista minkä päälle tulee se purkki, nii hetkenpäästä valu pohjasta samaiset ölpät pihalle...

noh löin kaikki kasaa ja kokeilin nii hyvästikki tohotti sieltä huohottimen letkuista ilmaa...
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: 940 b230ft -91 puristuspaineet ja pikkuvika
« Vastaus #24 : 20.02.2012, 22:28:34 »
Itselläni jos alkaa nykimään tuossa 3000-3500 välissä tai nykäisee edes kerran reilusti, kertoo se, että tulpat tai piuhat ovat vaihto kunnossa.
Olen seurannut tuota jo useamman tulpanvaihdon verran. 

Eilen vaihtuneissa tulpissa oli kärkiväli "kohdillaan", ollen sellaiset  reilun 1mm (ja laitettaessa 0,7mm).  Toki tulpatkin olivat olleen koneessa sen 30tKm.

tuolla alussa oli että mulla vika säily koneen uumenissa vaikka vaihoin tulpat,vj pyörtimen,vj kannen ja kaikki johot(5kpl)
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9027
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 940 b230ft -91 puristuspaineet ja pikkuvika
« Vastaus #25 : 20.02.2012, 23:00:04 »
tuleeko sen takia noista pihalle ko tiivisteet kovettunu ja paine pyrkii helpointa tietä pihalle.

Öljykorkin tiivistekumi ei ole ikuinen, eikä sinisellä tiskilläkään kovin kallis, kannattaa uusia jos on koppura.

Toinen mitä ei välttämättä tule ajatelleeksi, öljytikun yläpäässäkin on O-rengas, senkin saa aika halvalla siniseltä ja meillä oli B230F:ssä selvä merkitys sillä kun vaihdettiin uuteen. Vanha hajosikin päreiksi kun sitä yritti tikusta poistaa.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: 940 b230ft -91 puristuspaineet ja pikkuvika
« Vastaus #26 : 20.02.2012, 23:24:25 »
Öljykorkin tiivistekumi ei ole ikuinen, eikä sinisellä tiskilläkään kovin kallis, kannattaa uusia jos on koppura.

Toinen mitä ei välttämättä tule ajatelleeksi, öljytikun yläpäässäkin on O-rengas, senkin saa aika halvalla siniseltä. Vanha hajosikin päreiksi kun sitä yritti tikusta poistaa.

joo näitä aattelin käyä hakeen tällä viikolla, kuhan tulee semmonen päivä että koulu loppuu enne wetterin sulkeutumista :P

tuo öljykorkin tiiviste oli aivan halkeillu ja kova, ja toi öljytikun o-rengas meni murusiksi ko koitin irrottaa, pistin tilalle pari jotaki tuumakoon o-rengasta mitä oli hyllyssä.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: 940 b230ft -91 puristuspaineet ja pikkuvika
« Vastaus #27 : 01.03.2012, 15:32:22 »
viikonloppuna ja eilen kattelin vikakoodeja, oli su-ke välisenä aikana tullu koodi 2-3-1 lh:n reiästä. eli ko pätkii nii antaa kys vikakoodin, mutta lambdavalo ei vilahtanukkaa koko aikana

(2-3-1 Lambda-arvo, liian rikas tai laiha seos osakuormalla)
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 b230ft -91 puristuspaineet ja pikkuvika
« Vastaus #28 : 01.03.2012, 21:34:31 »
viikonloppuna ja eilen kattelin vikakoodeja, oli su-ke välisenä aikana tullu koodi 2-3-1 lh:n reiästä. eli ko pätkii nii antaa kys vikakoodin, mutta lambdavalo ei vilahtanukkaa koko aikana

(2-3-1 Lambda-arvo, liian rikas tai laiha seos osakuormalla)
Sehän on sitten imuvuoto tai viallinen imm. Vahvin veikkaus viimeisessä.
Mittään en tiiä mutta omat kokemukset on tommosia...
                                                                                                      :)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron