Proturbo  Autodiagnoosi

B230ft alkoi vedon jälkeen nykimään/pätkimään hulluna

  • 21 Vastauksia
  • 5996 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: B230ft alkoi vedon jälkeen nykimään/pätkimään hulluna
« Vastaus #15 : 06.10.2012, 13:04:10 »
Vr-anturi oli mustan kakkelin peitossa. Pitää jostain ettiä tupsuharja millä ropeltaa puhtaaks. Releet on vielä kattomati/kokeilemati. Yhjäkäyntimootori on ok. Joku siellä vaan pätkäsee ilmeisesti syttyä vähän vajaassa kahessa tonnissa. Ja riippumatta siitä onko kierrokset laskemassa vai nousemassa...  >:(

https://www.youtube.com/watch?v=FBVtkAmEyTk&feature=youtube_gdata_player

Näyttää vähän tutulta: http://youtu.be/yE6JMZXdOWE
Noin teki omakin pari vuotta sitten, sopivan satunnaisesti. Tuli vaihettua sytkäosat (poislukien ezk, pääte, puola). Tosin toisilla tuli kokeiltua, ei apua. Bensanpaineet oli myös ok. Tosin ihan hetki myöhemmin bensapumppu lojahti, tuli sekin vaihdettua, eikä ole kyseistä "ominaisuutta" enää koskaan tullut takaisinkaan.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230ft alkoi vedon jälkeen nykimään/pätkimään hulluna
« Vastaus #16 : 06.10.2012, 14:59:45 »
Minusta tuo viittaa vahvasti kipinän katoamiseen (kierroslukumittari tipahtaa paljon).

Mahdollisia syitä ovat puola, syttypääte, EZK, Piuhat tai se pirskatin VR-anturi.

Tuo VR-anturi on nimittäin tajuttoman vaativa sen etäisyytensä suhteen.  2mm heitto automaagin peltikehässä aiheuttaa pätkimistä. Nimimerkillä kokeiltu on...   :P


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tiivonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft alkoi vedon jälkeen nykimään/pätkimään hulluna
« Vastaus #17 : 12.10.2012, 20:34:57 »
Vikakoodien lukulaite tehty... tulos... ei mitään. Ei vikakoodeja. Lennosta immu irti niin sen jälkeen antaa imm-vikakoodin. Koodien nollaus ja kävin vielä kiusaamassa sitä koeajolla. Tuntuu hirveältä ajaa tolla. Ajaessa se rykii melkein kolmeentonniin asti. Aivan kamalan kuulosta... pätkii ja joku ihme räkiminen kuuluu. Kun siitä päästään yli niin meno tuntuis maistuvan. Moottorijarrullakin nykii kiekkimittari. Lyhyen lenkinkään jälkeen ei anna mitään vikakoodeja.  :'(
Volvo 945 b230ft
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230ft alkoi vedon jälkeen nykimään/pätkimään hulluna
« Vastaus #18 : 12.10.2012, 21:16:22 »
Sytkä ongelmia!  Eivät generoi EZK:n jälkeisistä komponenteista vikakoodeja, joten sieltä vikaa etsimään.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tiivonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft alkoi vedon jälkeen nykimään/pätkimään hulluna
« Vastaus #19 : 13.10.2012, 13:25:33 »
duididutskii.... asentoanturin kehään onpi osunut jotain. muutama kiiltävä kohta ja kenties joku orkonenkin. Kerpele. Konehuoneen puolelta on kuulunut rilahduksia jo pitkän aikaa... ne laitettiin rikkinäisen turbon piikkiin. Liekkö sitten siellä laatikon ja koneen välissä ollu joku kilpikonna tai vastaava, joka sitten kilahti lopullisesti kun polokasin vauhtia vimosen kerran. Saakohan tuota kehää raoteltua ilman että koko laatikko tulee syliin?
Volvo 945 b230ft
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012)

Poissa tiivonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft alkoi vedon jälkeen nykimään/pätkimään hulluna
« Vastaus #20 : 13.10.2012, 17:34:51 »
Ai juukeli sentään....  ::)

Parsataa euroa, vissiin kolmisensataa kilometria osien noutoa ja lopulta ruuvimeisseli ratkas tämänkin ongelman. Kun sitä ei perkele usko vaikka miten yritetään neuvoa  :(

Vika oli asentoanturin mittakehä ja tarkemmin sinne kuulumaton esine (sentin pituinen murjoutunut metallitappi jossa on toisessa päässä mahdollisesti sokan ura), joka oli runnonut yhdestä kohdasta mittakehää niin ettei anturi vissiin enään mittaillut niinkuin pitäis. Kehälle pääsi näköjään alapuolelta sen tarkastusluukun kautta. Jotain siellä tuntuisi olevan nyt vieläkin irrallaan kun helähtää kierroksilla, mutta kassellaan, Nyt se ainakin käy ja kukkuu!

Edit: Vielä sieltä löytyi ilmeisesti mutterikin.. liekkö ollut joskus M6 pinnapultti muttereineen ja ne on katkennunna tuolla karusellissä... Vuosia ne on siellä joka tapauksessa olleet, jos eivät ole jostain vauhtipyörästä tai muusta paikan päällä irronnut?

Suurkiitokset ja kumarrukset kaikille osallistuneille!
« Viimeksi muokattu: 13.10.2012, 19:40:57 kirjoittanut tiivonen »
Volvo 945 b230ft
Jeep Cherokee ltd -90
Volvo 745 (*29.9.1992 - †24.3.2012)

Poissa Volsu91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft alkoi vedon jälkeen nykimään/pätkimään hulluna
« Vastaus #21 : 14.10.2012, 19:09:20 »
No johan oli erikoinen vika. Ei kyllä tulis ekana mieleen... No hyvä että rupes pelaamaan!
Polttomoottorisessa autossahan mäntä palaa aina takaisin alas, kunhan sytytystulppa on ensin antanut valoa, ettei mäntä lyö päätään kattoon..
Käyttökulkine: Volvo 945 -96 D24TIC + ZF22 -KAUPAN-

 

Samppasport  Futurez