Carcom Oy  Elekma

Miksi kylmänä ykkösvaihde parempi

  • 24 Vastauksia
  • 4865 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MattiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 497
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi kylmänä ykkösvaihde parempi
« Vastaus #15 : 27.09.2012, 18:18:52 »
Tämän tyyppinen "vika"oli kuukauden verran taakse päin omassa 740:ssä.Kylmänä pakki meni hyvin päälle,lämpimänä,
ei sitten millään,huusi varattua.
Ensin kytkinpolkimen poikittaisholkin väljyys pois holkittamalla,ei parantunut.
Sitten epäilyt silmälaakeriin ja kytkinlevyyn,laatikko pois paikaltaan.
Silmälaakerissa ei mitään vikaa,kytkinlevy 1.1m/m ohuempi kuin uusi,kuitenkin uusi levy paikalleen.
Todennäköisin syy "varattu" ääneen lämpimänä oli,ettei kytkin irroittanut tarpeeksi hyvin.
Laitoin painelaakeria liikuttavan haarukkaa nupin alle tavallisen prikan,joka pidentää paakan liikettä.
Nyt menee vaihteet päälle kylmänä ja lämpimänä. 

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Miksi kylmänä ykkösvaihde parempi
« Vastaus #16 : 27.09.2012, 18:43:03 »
Paitsi että ykkösessä ei taida olla synkroa

Paitsi että on. Pakissa ei ole.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa ToniA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi kylmänä ykkösvaihde parempi
« Vastaus #17 : 27.09.2012, 19:38:17 »
Paitsi että on. Pakissa ei ole.

Paitsi jos on M90-loota, jolloin myös pakki on synkronoitu.

Mulla on samoja oireita, paikallaan seistessä pakki ja ykkönen eivät solahda kovin hyvin sisään, varsinkaan heti startin jälkeen.

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: Miksi kylmänä ykkösvaihde parempi
« Vastaus #18 : 27.09.2012, 19:46:18 »
 :)

Onko jollakin auttanyt kytkinakselin voitelu. Siitäkin on vääntöä käyty kannattaako tehdä. Ja kauanko siinä ylipäätään jokin voiteluaine pysyisikään.

Tuo oli mielenkintoinen, että prikka väliin. Voisiko jokin pieni jatkos auttaa kytkinvivussa?
Papalla oli Duett

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Miksi kylmänä ykkösvaihde parempi
« Vastaus #19 : 27.09.2012, 22:16:59 »
Paitsi jos on M90-loota, jolloin myös pakki on synkronoitu.

Paitsi että nyt on kyseessä

M47.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: Miksi kylmänä ykkösvaihde parempi
« Vastaus #20 : 28.09.2012, 08:14:20 »
Redline synteettistä näkyy olevan kahta tyyppiä. MTL ja MT-90. Ei nyt aleta sitä juupas joopas ketjua, mutta tuo MT-90 taitaa olla jämäkämpää tavaraa. Redline sivuilta löysin maininnan että MT-90 on "varsinainen synkronointiöljy".
« Viimeksi muokattu: 28.09.2012, 10:32:12 kirjoittanut jaho »
Papalla oli Duett

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi kylmänä ykkösvaihde parempi
« Vastaus #21 : 29.09.2012, 20:18:17 »
Edellisellä kerralla oli tuo MTL. Nyt, vähän vahingossa, MT-90.
"Täyssynteettinen esteripohjainen vaihteistoöljy erityisesti käsivalintaisiin vaihteistoihin. Täyttää vaatimukset API GL-4, viskositeettivaatimukset 75W, 80W-90 vaihteistoöljy sekä SAE40 ja 10W-40 moottoriöljy. MT-90-öljyn kitkakerroin on optimoitu synkronirenkaille. Se mahdollistaa erittäin nopeat ja täsmälliset vaihdot sekä ylös- että alaspäin, niin kesällä kuin talvellakin."
Hyvin on vielä pelittänyt. Saa nähä miten 35 asteen pakkasessa vanhus pelaa.... :sundaydriver:

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: Miksi kylmänä ykkösvaihde parempi
« Vastaus #22 : 30.09.2012, 18:03:57 »
Jaa-a. Jotenki tuntus perstuntumalla että jos mulla kerran kylmänä menee ykkönen paremmin, eli silloin öljyt "jäykempänä", niin tuo MT-90 olis sitte parempi ku MTL??
Papalla oli Duett

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: Miksi kylmänä ykkösvaihde parempi
« Vastaus #23 : 22.11.2012, 09:32:16 »
Ei oikein vakuuta Redline MT-90. Aika pientä pakkasta ollut ja jo nyt takkuaa kakkosvaihde. Entiset litkut, mitä lie olikin, toimi paremmin.

edit: Taitaa olla jokin muu ongelma nyt. Ei auta vaikka lämpenee loota tuohon kakkoseenkaan. Ykkönen jo aiemmin teki takkuamista. Mutta tuo kakkosvaihteen huonompi kytkeytyminen tuli minusta yhtäkkiä.
Pitääpä tsekata, onko pakkilukon vastinrauta liikkunut. Tai peräti laatkon kiinnitys yms.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2012, 12:15:00 kirjoittanut jaho »
Papalla oli Duett

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: Miksi kylmänä ykkösvaihde parempi
« Vastaus #24 : 22.11.2012, 17:26:39 »
Jaa-a.
Viimeksi kesällä säädin pakkilukon vasteen hyväksi. Nyt piti muuttaa säätöä. Menee taas kakkonenkin paremmin.
Ei ollu liikkunu ainakaan säätö.
Papalla oli Duett

 

Autoracing  KL-varaosat