Itse mittaisin CAN-väylän toiminnan.
En tekisi sitä diagnostiikka pistokkeen liittimistä, koska tässä CEM katkaisee can-linjan, mikäli k-linja ei sitä pidä auki.
Kaasuläppäkotelon liittimen kautta pääsee mittaamaan CAN-väylää. (liitin sijaitsee ahtoputken alapuolella, moottorin, vaihteiston liitoskohdan paikkeilla startin liki)
Esim, jännitemittaus
valkoinen johto -> maadoitus sytytysvirta kytkettynä ~2,8V
vihreä johto -> maadoitus sytytysvirta kytkettynä ~2,3V
Akunkenkä irroitettuna:
Vastusmittaus vihreän johdon ja valkoisen johdon välillä ~60ohm
Mittaukset tehtynä sen liittimen takaa, eli ei liitin avattuna
Toki noiden mittausten tulkitsemiseen varmaan tarvii sitten ymmärrystä siitä, mitä mittaa.
Epäilen siis, että ongelma olisi nopeassa can-väylässä, jossa on moottori, vaihteisto, jarrujen yksikkö, sekä kaasuläppäkotelo ja ohjauskulmasensorin yksikkö SAS (riippuen auton varustuksesta)