Elekma  Autoracing

B5234T vs B5234T3

  • 6 Vastauksia
  • 5383 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hevy84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
B5234T vs B5234T3
« : 29.03.2014, 14:00:37 »
jeps kertokaahan mullekkin viisaammat kannattaako vaihtaa B5234T tuohon B5234T3 kuinka paljon eroa koneilla ja onnistuuko esim poistamalla suora sytkän ja laittamalla vanhan pyörijän kanteen siis onko paikkaa kannessa?
ja mites tuo muuttuva nokka ? onko mahdollista laittaa normi hammaspyörä ton VVT tilalle?
onko samanlaiset lohkot ?
kertokaa joku viisaampi kaikki erot et tiedän mitä seuraavaksi suunnittelen.

kiitoksia kaikille jo etukäteen  :D
kyseessä -94 855 T5 aut.
V70R -04

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: B5234T vs B5234T3
« Vastaus #1 : 29.03.2014, 15:02:53 »
Noista moottorikoodeista en ole varma, mutta jos kerran T3 koneessa on VVT, ni homma ei ole niin simppeli.

Erona VVT koneessa on turbokoneessa pakonokan VVT, ja se että jakajan paikka puuttuu ja tottakai venttiilinsäätö on mekaaninen T3 (kaikissa vvt koneissa), eikä hydraulinen kuten T loppuisessa 850 volvon koneessa.

Mitään senkummempaa hyötyä et tuosta asiasta saa, pelkkiä haittoja vaan, eli joudut poistamaan VVT:n, vaihtamaan imunokan (muistaakseni tuo 850 koneen imunokka ei edes sovi paikalleen) ja imunokan joudut vaihtaan, koska muuten virranjakajalla ei ole uraa joka käyttää sitä. Pakonokassa löytyy kyllä ura turbokoneessa, mutta siinä on tehtaalta asento-anturi, enkä usko että virranjakaja käy siihen uraan, koska siellä on ruuvikierteet eikä reikää.

Eli jos kone on romuna, ni hommaa suosiolla samanlainen tilalle vaan eikä jotain sinnepäin, jos et ole asian ammattilainen (niitä on aika harvakseltaan foorumilla), pääset 100% varmasti helpommalla (nimimerkillä muutaman vastaavanlaisen helvetin tehnyt). :)
« Viimeksi muokattu: 29.03.2014, 15:05:11 kirjoittanut sjs »
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: B5234T vs B5234T3
« Vastaus #2 : 29.03.2014, 21:58:28 »
Jep nokat ei sovi päikseen uudessa ja vanhassa kanessa. Kansi taitaa vähän paremmin virrata uudemmassa tosin ei taida ihan heti pullokaulaksi jäädä tuo vanhempi ns n kansi. Jos vakio ohjauksella tehdään niin en vaihtasi jos ei tarkoitus ole kierätellä yli 7500rpm tosin vakio ohjaus lentää mäkeen yleensä noissa kohdin...

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B5234T vs B5234T3
« Vastaus #3 : 29.03.2014, 23:40:12 »
VVT-pyörällä varustetussa koneessa on samanlaiset urat molemmissa nokissa kuin vanhemmissakin. Ihan vaan sen takia, että nokkien ajoitustyökalun saa paikoilleen. Eli vanhemman koneen pyörijän pohjalevyn ja pakonokan asentotunnistimen kehän saa laitettua vanhoista. Mutta sitä en muista onko kannessa enää paikkoja jakajankannen tai pakonokan asentotunnistimen ruuveille. VVT-pyörästä pääsee eroon jäykistämällä sen, ei tarvitse vaihtaa tai poistaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa hevy84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: B5234T vs B5234T3
« Vastaus #4 : 30.03.2014, 21:54:01 »
kiitoksia tiedoistanne ja kyllä oma kone on rikki luultaqvasti se 3 kk laakeri ainaki sellanen kilkatus kuuluu.
no pystyykös kk laakerit vaihtaa alakautta ilman koneen purkamista siis tarkoitan että öljypohja irtija laakerit sisään ja kovaa ajoa?  :P
V70R -04

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B5234T vs B5234T3
« Vastaus #5 : 30.03.2014, 22:55:20 »
Pystyy vaihtamaan, mutta kampiakselin laakerikaula ja kiertokangen pesä pitäis mitata ennen kokoonpanoa ettei kohta ole sama tilanne uudestaan. Ja niiden korjaamiseksi kone ois purettava.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5978
Vs: B5234T vs B5234T3
« Vastaus #6 : 30.03.2014, 23:07:04 »
Sen verran nokista vielä, et erikokoiset laakerikaulat vanhassa vs uudessa. (oliko nyt N vs NR lohkot)

Tarkkaa mittää en nyt muista, 31 vs 33 tai 33 vs 35, mut parin millin ero kuitenkin oli.

Ja noita vvt häkkyröitä on juurikin jäykistelty, lukittu.

Sitä vaan en nyt ymmärrä, tuntuisi että noi koneet olisi fyysisesti samoja, b5234T ja b5234T3 ? Itsellä on kuitenkin b5234T6 ja on tuota vanhempaa komboo, eli -98. Jakajalla, mekaanisella kaasulla, pienemmillä nokilla...
:smoke:

 

KL-varaosat  Race.fi