Futurez  Kulkukoira

Volvo S80 2.5T AWD 2003 -mallin kuskin sivuikkunan vaihto ja ikkunanostimen

• 4 Vastauksia
  • 4913 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvari

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Moro!

Eli semmosta kun kuskinpuoleinen ikkuna pamahti oven sisään ja särkyi osittain, yritin hölmönä tietysti nostaa sitä ja tottakai ku se on siellä vituillaan niin eihän se ylös tullut. No tämän jälkeen käytin ihan huoltamolla että nostaisivat sen ikkunan paikalleen ihan särkyneenä että voi sit rauhassa miettiä korjausta, sanoivat samalla että ikkunanostinkoneisto on paskana ja kuulemma pitäisi vaihtaa. Tuli vaan mieleen semmonen että yrittävätkö kusettaa kun kyllähän se moottori jollakin tavalla ainakin toimi kun yritti työntää ikkunaa ylös (Muistan että joskus ikkunaa avattaessa/suljettaessa ikkunaa piti avittaa kädellä kun jossain liikkumiskohdassa tuntui että hidastui ihankuin jumittaisi johonkin osaan). Olen tässä tutkinut asiaa ja ajattelin purkaamolta ostaa käytetyn lasin niin sitten mietin sitä ikkunanostin sarjaa kannattaisiko se hommata myös samalla vai kusetettiinko taas hölmöö huoltamolla ja sanottiin että pitäs uusia koko ikkunanostin sarja, oon vaan jostain lukenu että jotkut liukusatulat aika yleinen ongelma että auttaisiko niiden vaihto? Entä mitä sanotte onko kuinka haastava tai voiko autoa vahingoittaa jos itse vaihtaa ne? Onko kovin haastava homma, tarviiko esim juotoksia tai jotain?

Kiitos paljon etukäteen avusta!

Poissa TapioR

• Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • S60 T6 AWD -11
Tuossa on linkki ketjuun, hakusanana käytin sanaa perhonen, se on se liukuosa joka näistä särkyy.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=30940.msg561416#msg561416
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa volvari

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Tuossa on linkki ketjuun, hakusanana käytin sanaa perhonen, se on se liukuosa joka näistä särkyy.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=30940.msg561416#msg561416

kiitos todella paljon vinkistä! jos puhutaan ikkunanostin sarjasta niin tarkoittaako se kaikkia osia mitä se tarvitsee, eli moottoria ja kaikkia muita tarvittavia osia? Jos sen vaihtaa itse onko kovin paha homma? tarkoitan sähkötöitä, tarvitseeko juottaa ja onko vaikea homma vasta-alkajalle, tuo perhosen vaihto luulen että onnistuisi mutta kaikki muut osat.

Poissa LK

• De Luxe
  • *
  • S80 2,5D -99 by Dera, sekä S60 2,5T AWD
Sama homma on jollekin helppo ja toiselle vaikea.
Kannattaa avata ne ovipahvit, ottaa silmä käteen, työntää se sinne oven sisään, laittaa takaisin päähän ja sitten päissään miettiä miltä homman vaikeusaste tuntuu.
Eli kun on nähnyt mitä siellä on rikki ja minkälaisilta kikkareilta vaikuttaa, niin on helppo päättää alkaako hommaan vai ei.
Ovipahvit irti ekaa kertaa noin 5 min. Takaisin 3 min. Sisäkahvan ulkorengas irti ruuvarilla kampeamalla. Yksi ruuvi siinä kaukalossa josta vedät oven kiinni. Ne nastat oven reunassa: paina jollain siitä keskeltä nappi sisään.

Poissa Bliz

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi

Samppasport  Futurez