Elekma  Autoracing

740 B200E Kylmäkäynnistys todella vaikeaa

  • 2 Vastauksia
  • 2571 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1807
  • It's Hip To Be Square
740 B200E Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« : 27.03.2013, 10:49:22 »
Johan nyt nöyrälle ja luotettavalle käyntiinlähtijälle myrkyn lykkäs.

Vaiva alkoi nostella päätään syksyn ensi kylmillä ja kosteilla, eli ensimmäisellä starttauksella hörähti nätisti käymään, nosti kierrokset sinne puoleentoistatonniin kuten kuuluu, mutta 1-2 sekunnin päästä sammui kuin olisi virrat katkaistu. Toisella kerralla jäi käyntiin ja kävi OK, mitä nyt ensimmäisen kerran kaasua annettaessa ilmeni pientä miettimistä/tukehtumista.

Noh, joku aika sitten käynnistyminen meni hyvin vaikeaksi, eli saa startata 5-8 kertaa, joka kerran käynnistyy mutta sammahtaa noin sekunnin kuluttua. Kun lopulta jää käyntiin, käy todella vaikeasti ja seilaten, käyden vuoronperään sammumispisteessä ja nostaen kierroksia. Ottaa kierroksia vaikeasti ja rykien, aivan kuin sytty olisi armottoman aikaisella ja potkisi vastaan.

Kunhan saa ryskytellä ja lämmetä muutaman minuutin, käynti tasaantuu, alkaa ottaa kierroksia normaalisti ja pelaa muutenkin kuin ajatus. Lämpimällä koneella ongelmia ei ole, eikä ole merkitystä onko ollut roikassa vai ajon jäljiltä lämmin.

Talven aikana uusittu jakajankansi, pyörijä, puolanjohto, hall-anturi sekä syttypääte. Tulpat ja -johdot melko tuoreet. Suuttimien o-renkaat uusittu ja imusarjan tiiviste kiristetty, imuvuotoja ei enää löytynyt.

Varsin hämäriä oireita kun kyseessä on K-Jet, eihän tuossa lämmön pitäisi vaikuttaa soppapuolella kuin ohjauspaineeseen ja kk-suuttimen aukioloaikaan. Kk-suuttimen liian lyhyt toiminta selittäisi vielä jotenkin sammahtelun kylmänä, muttei soutavaa tyhjäkäyntiä. Tätä ei kai ohjauspaineen säätimenkään pitäisi tehdä?

Lisäksi tuntuu siltä kuin sytytysennakko olisi kylmänä sekaisin, mutta miten lämpötila vaikuttaa siihen?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 B200E Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #1 : 27.03.2013, 12:02:04 »
Jos op-säädin ei reagoi lämpöön(ei tule jännite sille), käy vain ajossakin lämpimänä rikkaalla--> ei kierrä eikä kulje.
Jotkut sanoo että op-säädin ei vaadi sitä lämmitystä mutta itse olen voimakkaasti eri mieltä, omien kokemuksieni perusteella.

Oliskohan nyt niin helppo vika kuin että tankkipumppu on mykkä? Kuuntele käydessä täyttöaukosta, pitää kuulua surina.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1807
  • It's Hip To Be Square
Vs: 740 B200E Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #2 : 30.03.2013, 18:15:27 »
Pumput pyörii kyllä. Kävi mielessä myös josko suodatin olis jysähtäny tukkoon, mutta silloin luulisi sopanpuutetta ilmenevän ajossakin. Normaalilämpöisenä rokkaa kuitenkin paremmin kuin vuosiin, kun on seokset ja kipuna taas suunnilleen sitä mitä lääkäri määrää.

Nyt alkaa olla päivisin senverta lämmintä ettei haittaa tahtia, mutta pakkasyön jälkeen käyntiinlähtö on vaikeempaa kuin itellä krapula-aamuna. :D
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

 

Elekma  Autoracing