Kävisikö puhdistusaneeksi tuo sama mitä käytetään jarrulevyjan rasvanpoistoon. En ihan tunnista sitä, vaikka haju tutuu tutulta. Melko hyvin poistaa esim mustuneen karstan. Asetonia se ei ole. Asetoni on lisäksi melko ärhäkkä muoville. Lisäksi kliksuttelua sähköllä.
Ei se nyt ainakaan ihan samaa tavaraa ole, MSDS:n kertomaa:
CRC injektor cleaner:
aine CAS-nro pitoisuus %
Petroleum distillate 68476-34-6 60 - 70
Mineral spirits 8052-41-3 15 - 25
Petroleum naphtha 64742-94-5 5 - 10
Naphthalene 91-20-3 0.81
Additive blend Trade secret 5 - 10
CRC jarrukliineri:
aine CAS-nro pitoisuus %
Tetrachloroethylene (PERC) 127-18-4 65 – 80
Petroleum Distillates 8052-41-3 / 64742-47-8 15 – 30
Trichloroethylene 79-01-6 < 0.1
Carbon Dioxide 124-38-9 < 5
Varmaan kerettiläistä kyseenalaistaa tässä yhteydessä koko suuttimien puhdistamisen mielekkyys Suomessa? Eikös meillä ole niin puhdas polttoaine , ettei noissa suuttimissa tapahdu merkittävää muutosta vaikka kuinka puhdistais? Eiks nää suutintukkeumat ole enempi jenkkien riesa?