RallyBaron  Samppasport

940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa

  • 26 Vastauksia
  • 8574 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #15 : 16.03.2013, 19:42:24 »
Sulla on joku vibattu lastu  ;D Ei nuo omat rottoset kyllä suhauta kuin kerran jonkinmoisen seisonnan jälkeen.

Sillä vuotaa linjastopaineet joka kerta nolliin ja sit o innoissaa ku siirtopumppu suhauttaa joka kerta linjastopaineet ku kääntää virrat..
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #16 : 16.03.2013, 23:37:25 »
Sulla on joku vibattu lastu  ;D Ei nuo omat rottoset kyllä suhauta kuin kerran jonkinmoisen seisonnan jälkeen.

Toimii täysin samoin kuin vakiolastu...   ;)

Nimittäin toimi vakiolla 954:lla just noin ja mitään muuta ei ole lastussa välpätty kuin karttoja.  :hello:


Sillä vuotaa linjastopaineet joka kerta nolliin ja sit o innoissaa ku siirtopumppu suhauttaa joka kerta linjastopaineet ku kääntää virrat..

Siirtopumppu?   :o    Onko se jotain syötävää?

Olisikin niin...   Kyllä ne bensalinjaston paineet menee nolliin reilun viikon seisomisella!  ;D


Juju on nimenomaisesti siinä, etten starttaa!  ;)
Jos startti pyörähtää, niin sitten homma voi mennä ihan eritavalla!  :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2267
  • Muoviämpäri
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #17 : 17.03.2013, 02:44:06 »
Kyllä tuo pyörittää, ja bensaa kyllä saa.. kärystä päätellen :D sytkääää kattomaan ja se perkeleen lämpö anturi...

Poissa kartanobox

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #18 : 18.03.2013, 09:49:20 »
On nää 90-luvun volvot (ja uudemmat?) yksiä perkeleitä. Liian uusia.
Volvoja on mulla ollut useita amazon, 140-sarja,200-sarja. Rehtejä kaasaripelejä kaikki.
No nyt alla deluxe automaatti 945, ruiskut pelit ja pensselit ja mielialat vaihtelee koko skaalalla tilanteen ja päivän mukaan.
Viimetalvella oli käynnistyvyysongelmaa, mutta se korjaantu lopulta sytkäosien vaihdolla uusiin monen ihmettelyn ja harmin jälkeen.
Tänä talvella sama jumppa, mutta ei vaan korjaantunu. Sytkäosat taas.,ruiskun lämpöanturi, releitten räplääminen. Ei vaikutusta.
Tietty aina temppuili pakkasella ja pimeessä pihalla aamulla kun töihin piti lähteä.
No lopulta vaihdoin sen 110 euron virtalukon pohjan kun tuntui , että lupaili paremmin kun piti virta-avainta vähän eri kohdassa startatessa.
Nyt lähtee taas käyntiin normaalisti. Toistaseksi. Pahin on ettei juuri enää luottoa tollaseen kiukuttelevaan prinsessa autoon.


Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #19 : 18.03.2013, 19:14:21 »
Kyllä tuo pyörittää, ja bensaa kyllä saa.. kärystä päätellen :D sytkääää kattomaan ja se perkeleen lämpö anturi...

Jos bensa käryää, niin homma on selvä. eli kipuna puuttuu tai on heikko.

Nopea testata, ottamalla yksi tulpan piuha irti, jos kipuna tulee voimakkaana, niin sitten sen lämpöanturin mittailuun...


On nää 90-luvun volvot (ja uudemmat?) yksiä perkeleitä. Liian uusia.
Volvoja on mulla ollut useita amazon, 140-sarja,200-sarja. Rehtejä kaasaripelejä kaikki.
Kaasari pelit ne vasta murheen kryynejä ovatkin.  Jatkuvaa säätämistä kun kilsoja tulee, bensaa palaa pirusti ja vian haku on henkimaailman juttuja.

LH2.4 on rehellinen ja simppeli ruisku, joka toimii tai ei toimi.  Ja kun toimimattomuudesta on kysymys, niin yleismittarilla pääsee todella pitkälle ja helposti.
Osan vioista LH osaa jo kertoa ihan itsekkin, mitä kaasarit eivät tee, kun soppa menee laihalle.

No lopulta vaihdoin sen 110 euron virtalukon pohjan kun tuntui , että lupaili paremmin kun piti virta-avainta vähän eri kohdassa startatessa.
Nyt lähtee taas käyntiin normaalisti. Toistaseksi. Pahin on ettei juuri enää luottoa tollaseen kiukuttelevaan prinsessa autoon.

No, kerroit juurikin missä vika oli.  Eli virtalukon pohjassa. Se tuskin tulee uudelleen ongelmaksi auton käyttöiän aikana. Joten siihen voi siinä mielessä luottaa.
Isäukon ja itseni yhteen lasketut kokemukset ruiskullisista volvoista riittävät 17 vuoden ajaksi ja yli 700tkm matkalta antavat vahvan luottamuksen LH:n tekniikkaan.   :hello: :)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2267
  • Muoviämpäri
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #20 : 18.03.2013, 20:10:38 »
Itsellä ollu 2 kaasari konetta ja kaksi saa riittää, aivan hirveitä verrattuna luotettavaan ruiskuun. Lämpöanturin tilaan nyt kuitenkin, kesällä oli tarkoitus tehdä isompi remppa autoon muutenkin. Jakopää + vesipumppu vaihtoon, sähköflektiä yms pientä..
Tulpat vaihdan ensiviikolla, katsoo onko vaikutusta käynnistykseen

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #21 : 19.03.2013, 20:05:41 »
Annetaan ääni ruiskunlämpötila anturille. Itsellä aivan samaa oiretta eikä jättänyt mitään koodejakaan, kokeilin niin että otin sen anturin johdon irti niin lähti heti käymään mutta kävi vain sen noin 4s mutta jos johto oli kiinni niin hörähti vain eikä lähtenyt ja saattoi saada käymään kun tarttaili todella kauan. Ja itsellä oli tuo motonetin anturi jonka linkosin niin pitkälle kuin jaksoin kun, sen sain sieltä irti koska oli vain noin vuoden vanha. Hankin sitten kuitenkin aidon osan  ja nyt pelittää.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2267
  • Muoviämpäri
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #22 : 21.03.2013, 21:50:20 »
Jakajan kannessa aika hyvät hapettumat, putsauksella lähtee jo paremmin. Samalla kävin liittimiä läpi, ja löyty sitten useampi vuoto. Lohkolämppärin proppu vuotaa nestetta vähän, ja paisari halki  :facepalm: ...     <Kippis>

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #23 : 21.03.2013, 22:47:11 »
Jakajan kannessa aika hyvät hapettumat, putsauksella lähtee jo paremmin. Samalla kävin liittimiä läpi, ja löyty sitten useampi vuoto. Lohkolämppärin proppu vuotaa nestetta vähän, ja paisari halki  :facepalm: ...     <Kippis>

Juu, FK/FT eivät generoi syttypuolesta vikakoodeja syttypäätteestä eteenpäin, mutta puolan, jakajan, pyörijän ja piuhojen kunto vaikuttaa uskomattoman paljon kylmä käynnistykseen.

Kun ajaisit vielä viinaksilla, niin olisit laittanut kaikki syttyosat priima kuntoon jo aikoja sitten!  :2funny: :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #24 : 17.04.2013, 10:26:55 »
Itsellä samaa vikaa. Kaikki sytkähilut paitsi puola vaihdettu (pääteaste, tulpat, jakajan kansi, pyörija, tulpan johdot...) Jonkun verran näkyy tippasseen öljyä jakajan sisään vaan puhdistuksella ei ollut vaikutusta. Mietin vaan, että voiko esim pa-pumpun takaisku vuotaa ja kestää hetken ennenkuin saa paineet. Ilmottele ku vika selviää :)

Joo eli tankissa oleva siirtopumppu alkoi olemaan tiensä päässä, pakokaasutesteissä kävi naavistuksen laihalla. Käynnistyvyys parani jonkin verran. Silti välillä saa startata kohtalaisen pitkään ja lähtee jotenkin ontuen rynkyttämällä käyntiin. Kun käännän virtoja päälle ja pois useampaan kertaan niin aivan joka kerta ei pumppu surahda (pumpun rele vaihdettu). Leikkö virtalukon pohja menossa ja saakohan tuota tarvikkeena? Suutinreleenkin tilasin niin sittenpä alkaakin olla kaikki muu paitsi puola vaihdettuna. Onko kenelläkään tuota boschin lämpötila-anturin orkkisnumeroa tiedossa? Volvolla 70€, motonetillä 44€ vaan eivät saa nyt muutamaan viikkoon.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #25 : 17.04.2013, 11:49:47 »
Joo eli tankissa oleva siirtopumppu alkoi olemaan tiensä päässä, pakokaasutesteissä kävi naavistuksen laihalla. Käynnistyvyys parani jonkin verran. Silti välillä saa startata kohtalaisen pitkään ja lähtee jotenkin ontuen rynkyttämällä käyntiin. Kun käännän virtoja päälle ja pois useampaan kertaan niin aivan joka kerta ei pumppu surahda (pumpun rele vaihdettu). Leikkö virtalukon pohja menossa ja saakohan tuota tarvikkeena? Suutinreleenkin tilasin niin sittenpä alkaakin olla kaikki muu paitsi puola vaihdettuna. Onko kenelläkään tuota boschin lämpötila-anturin orkkisnumeroa tiedossa? Volvolla 70€, motonetillä 44€ vaan eivät saa nyt muutamaan viikkoon.

Se että välillä pumppu ei surahda, on ominaisuus, ei vika. Ainakin uudemmissa yksipumppujärjestelmissä.

Lämpötila-anturihan on helppo mitata toimivaksi yleismittarilla.

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT Kylmäkäynnistys todella vaikeaa
« Vastaus #26 : 18.04.2013, 11:45:09 »
Joo, mutta tämä on kahdella pumpulla. Painepumppuna bilteman -044 kopio. Tuo lämpötila-anturi on made in italy niin ajattelin sen jokatapauksessa vaihtaa oikeaan boschiin.

 

Elekma  Autoracing