Kulkukoira  Proturbo

B230ET/FT nakuttaa ilman järkevää syytä?

  • 24 Vastauksia
  • 4803 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ET/FT nakuttaa ilman järkevää syytä?
« Vastaus #15 : 30.05.2013, 20:09:39 »
Eihän vaan ole jostain tiiviste rapistunut ja yksi sylinteri käy laihemmalla. En ymmärrä miksi näet vaivaa niin paljon sen immun ihmettelyyn. Jos auto käy täyskaasuvedossa, missä rapinakin ilmenee sopivasti paksulla saa se immu olla vaikka kolmessa osassa ilman rapinan aiheuttamista. Jos seokset on ok älä ihmettele niin hirveästi sitä bensapuolta, asia erikseen jos suuttimien tuotoissa erioa.

Suosittelen tosiaan tavalla tai toisella sitä sytkäpuolta ihmttelemään, tai sitä vuotoa jossain sylinterissä.

Toivotaan ettei mitään kerkeä hajoamaan :)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230ET/FT nakuttaa ilman järkevää syytä?
« Vastaus #16 : 30.05.2013, 20:16:19 »
Eihän vaan ole jostain tiiviste rapistunut ja yksi sylinteri käy laihemmalla. En ymmärrä miksi näet vaivaa niin paljon sen immun ihmettelyyn. Jos auto käy täyskaasuvedossa, missä rapinakin ilmenee sopivasti paksulla saa se immu olla vaikka kolmessa osassa ilman rapinan aiheuttamista. Jos seokset on ok älä ihmettele niin hirveästi sitä bensapuolta, asia erikseen jos suuttimien tuotoissa erioa.

Suosittelen tosiaan tavalla tai toisella sitä sytkäpuolta ihmttelemään, tai sitä vuotoa jossain sylinterissä.

Toivotaan ettei mitään kerkeä hajoamaan :)
Vaikkapa sen takia että sen ropaaminen vaikutti nakutukseen? Ja kun en ihan tarkasti muista seoskäytöstä, mutta mun nähdäkseni se on aikasemmin käynyt hitusen rikkaammalla täysvedolla. Lisäksi jos immun signaali ei saavuta täyttä arvoaan, myös sytkäkartta on pielessä.

Sytkäpuolella jakajan hilut ja johdot on OK, tulpat näytti fiksuilta mutta tars saada aikaseks hakea tähän toiset kynttilät, jos kokeilis numeron kylmempiä.

Tää taitaa olla taas perinteinen 9kk remontti eli vehkeet taas telakalle ja kattellaan ens keväällä taas, ihan niinku tän vehkeen kanssa jo usein ennenkin. Mie en van jaksa tajuta mikä tää vehje vihaa mua  :-\
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ET/FT nakuttaa ilman järkevää syytä?
« Vastaus #17 : 30.05.2013, 20:31:47 »
Mistä päästiikin taas takaisin siihen sytkän seurantaan. Tosin jos ahtoakin olet noin paljon tiputtanut ja silti ropisee, niin luulisin kyllä ennakon olevan aika pahasti aikaisella.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230ET/FT nakuttaa ilman järkevää syytä?
« Vastaus #18 : 30.05.2013, 21:57:31 »
Mistä päästiikin taas takaisin siihen sytkän seurantaan. Tosin jos ahtoakin olet noin paljon tiputtanut ja silti ropisee, niin luulisin kyllä ennakon olevan aika pahasti aikaisella.

Syttyä minäkin epäilisin, ellei joku suutin sitten jumittele.

Kerran Skooppi löytyy, niin nakuanturia tirkistelemään toisella kanavalla ja toinen sitten asentoanturiin, jotta saa selville mikä pytty ropisee.

Ja mitä siihen skoopilla suutinten vahtimiseen tulee, niin pyttykohtaisia eroja mitatessa suutinten aukioloajoissa, pitää pyyhkäisynopeus asettaa siten, että ruudulla näkyy korkeintaan kaksi suuttimen aukioloa ja silti pienien erojen erottaminen on vaikeaa.  Vasta sitten kun käyttää kursoreita ja ruudulla on vain yksi aukiolo, voi niitä eroja erottaa selvästi.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230ET/FT nakuttaa ilman järkevää syytä?
« Vastaus #19 : 30.05.2013, 22:36:12 »
nakuanturia
Jaaniinettämitä?  ;D

Eikä asentoanturinkaan seuraaminen niin helppoa ole, kun motikassa on tappi toiselle anturille ja toinen seuraa starttikehää. No tapista saisi periaatteessa nollatiedon 90 asteen heitolla, mutta ei se auta seuraamaan että missä pytyssä rapisee.

Ja mitä siihen skoopilla suutinten vahtimiseen tulee, niin pyttykohtaisia eroja mitatessa suutinten aukioloajoissa, pitää pyyhkäisynopeus asettaa siten, että ruudulla näkyy korkeintaan kaksi suuttimen aukioloa ja silti pienien erojen erottaminen on vaikeaa.  Vasta sitten kun käyttää kursoreita ja ruudulla on vain yksi aukiolo, voi niitä eroja erottaa selvästi.
En minä yksittäisi suuttimia edes yritä mitata, kunhan mittasin että ohjaus näyttä järkevältä ts. aukiolot kasvaa koko ajan "tasaisesti" vedon kasvaessa, ykskanavasella aika turha mittailla mitään vertailua.

Sytkäennakon seuraaminen livenä onkin sitten aikas raakalti haastava homma, tällähaavaa en keksi olemassaolevilla vermeillä tapaa jolla kyseinen talkoo onnistuisi.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2013, 22:37:53 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ET/FT nakuttaa ilman järkevää syytä?
« Vastaus #20 : 31.05.2013, 09:16:42 »
Yhdyn edelliseen ja lisään tuohon suuttimien mittaamiseen, että jos suuttimissa heittoa. Tulee heitto toden näköisemmin suuttimesta itsestään, kun ohjauksen heitosta! Mielummin mittaisin kaikkiin suuttimiin samaa pulssileveyttä syöttämällä paljonko suuttimet jossain tietyssä ajassa tuottvat.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230ET/FT nakuttaa ilman järkevää syytä?
« Vastaus #21 : 31.05.2013, 13:07:01 »
Yhdyn edelliseen ja lisään tuohon suuttimien mittaamiseen, että jos suuttimissa heittoa. Tulee heitto toden näköisemmin suuttimesta itsestään, kun ohjauksen heitosta! Mielummin mittaisin kaikkiin suuttimiin samaa pulssileveyttä syöttämällä paljonko suuttimet jossain tietyssä ajassa tuottvat.
Tämä on ihan hyvä pointti, eksoottista kyllä kaikki tulpat on silti aivan samanväriset keskenään.

Siirtopumppu taitaa olla luovuttanut, tuli tossa painepumppua 400km ajetulla tankillisella kuunneltua että nyt pitää pientä ääntä. No, tuo tankkivaruste oli jo kuutisen vuotta sitten niin laho että letkut ei varmasti lähde irti ilman että tankkivaruste hajoaa... Tutkitaan kun pihalla tarkenee olla sulamatta.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230ET/FT nakuttaa ilman järkevää syytä?
« Vastaus #22 : 02.06.2013, 21:37:26 »
Tämä on ihan hyvä pointti, eksoottista kyllä kaikki tulpat on silti aivan samanväriset keskenään.

Ne tulpat kertoo nykybensoilla hyvin vähän asioista.
Wiinalla vielä vähemmän!  Vaikka menisi tolkuttoman paksulle, niin tulpat ovat bensa ihmisten mielestä oikein hyvä vielä...   :hello:
Tarkkanäköinen wiinamäen mies erottaa hitusen harmautta porsliinissa ja se on sitten siinä.   :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230ET/FT nakuttaa ilman järkevää syytä?
« Vastaus #23 : 15.06.2013, 20:45:13 »
Tein tuossa lisähavaintoja, tälle eio nyt jaksanu tehä mitään kun laite pelaa normiajossa/vakioahdoilla, mutta josakin välissä ruuvasin inasen tuosta "puuha-IMMusta" seoksia laihemmalle nätimmän kulutuksen toivossa. Testasin sitten myös täysin räpeltämättömällä alkuperäisellä, ja päädyin kahteenkin loogisuuteen käytöksessä: Noin 0.7-0.8 ahtopaineilla kestää ottaa vaikka 2000rpm ja polkasta lossi lattiaan, jolloinka näillä ahdoilla seos on 13.5 huiteilla, ei nakuta, kunnes 3500rpm nurkilla seos lähtee rikastumaan ja samalla alkaa kuulumaan tuttu mäntäpistiäisen rapina. Siispä voikohan kyseessä olla väsynyt Puola, jolloinka yli 3500rpm seos jäisi syttymättä kipinästä ja sitten jossakin kohtaa spontaanisti syttyy, vai onko tässä haettava vikaa jossakin suuttimessa? Imuvuodot testattu bräkleenillä, ei vuoda ainakaan imusarjan tiivisteeltä. Lisäksi havaitsin että veto hiukan "aaltoilee" molemmilla IMMuilla pintakaasulla, samalla seosmittari nykii nopeasti muutamia desimaaleja edestakasin....
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jkjh940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ET/FT nakuttaa ilman järkevää syytä?
« Vastaus #24 : 19.06.2013, 21:55:34 »
vuotaako virranjakaja öljyä?

 

KL-varaosat  Race.fi