Futurez  Kulkukoira

D24TIC Öljy hukkuu

  • 4 Vastauksia
  • 2427 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 720
  • www.vrcf.fi
D24TIC Öljy hukkuu
« : 02.01.2011, 11:32:55 »
Ihmeellistä, mutta niin vain hukkui öljynpaineet auton seisoessa. Kyseessä on 940 johon vaihdettu tänä syksynä kunnostettu moottori, joka tosin on seinonut yli 5 vuotta varastossa, käytetty kyllä pariin otteeseen. Alkuun toimi hyvin ja auton omistaja kerkesi tällä uudella moottorilla ajelemaankin pari päivää ongelmitta, kunnes syöttöpumpun stefa alkoi vuotaa. Se siis vaihdettiin ja polttoaine järjestelmää ilmatessakin valo sammui, mutta kun kone lähti käyntiin öljynpaineenvalo jäi palamaan. Öljypumppuhan on kampiakselin etupäässä, joten paineventtiilin pääsee aukaisemaan siitä hihnapyörän vierestä - kuula liikkuu herkästi, jousi ehjä. Tämän tarkastuksen jälkeen uusi yritys, valo sammuu ja paineet ok. Ajettu 15km ongelmitta. Seur. aamuna sama juttu, ei painetta. Ei tule startatessa öljyä paineanturin eikä paineventtiilin reiästä.??? Onko kellään ollut vast. ongelmaa? Onko kellään räjäytys- tai vast. kuvaa öljypumpusta? Muita hyviä neuvoja. Tympii vaan jos taas joutuu purkamaan koneen irti.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: D24TIC Öljy hukkuu
« Vastaus #1 : 03.01.2011, 17:03:47 »
Kenties jotain paskaa siellä venttiilissä joka saa sen jumittamaan?

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 720
  • www.vrcf.fi
Vs: D24TIC Öljy hukkuu
« Vastaus #2 : 11.01.2011, 19:39:24 »
On kokeiltu nyt tehdä vaikka mitä. Toisella venttiilillä, ei alkanut toimia. Venttiilin reiästä pääsee kokeilemaan rautalangalla että pumppu pyörii... Öljyn lauhduttimen termostaatti oli viallinen, eli on koko ajan puoliksi auki. Täytyy se ainakin uusia. Tällä hetkellä lauhduttimen lähdöt tulpattuna ja termari poissa. Ei toimi vieläkään... Öljynsuodatin uusittu... Sitten keksin työntää siitä lauhduttimenputken reiästä paineella öljyä koneeseen, niin että valo sammui. Auto käyntiin, nyt valo sammui, mittari näyttää 4,6bar tyhjäkäynnillä! Sammutin moottorin, heti virta päälle, kestää n.10sek. kunnes valo syttyy. Ei taida olla pumppu siis kuitenkaan viallinen? Auto seisoi yön ja kun tänään kokeilin niin ei taaskaan nosta paineita :-[ Taas paineella öljyä koneeseen, käyntiin, valo sammuu, 4,7bar. Paine pysyy edelleen n.10sek sammuttamisen jälkeen.  Siellä täytyy varmaan olla imuvuoto, joka laskee pumpun tyhjäksi?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24TIC Öljy hukkuu
« Vastaus #3 : 11.01.2011, 20:33:52 »
Jos moottori seissy ilman öljyä 5vuotta varastossa niin mahdollista on että se imuputki on ruostunu puhki...
Ohkasta tavaraa...

1.6dssä on vähän samaa ongelmaa, mutta jos tosiaan on oikeasti pumppuvika eikä anturivika, niin pumppu vaihtoon ja uus OIKEAoppisesti öljyvaseliiniseoksella täyttäen aluksi, niin ei hori tyhjää ensistartissa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa volgamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: D24TIC Öljy hukkuu
« Vastaus #4 : 02.07.2013, 11:16:23 »
Paljonko on d24t moottorin normaali ölynpaine? millaisia paineita muilla on ollu kierroksilla ja mitä tyhjäkäynnillä?(lämpimänä)

 

RallyBaron  Samppasport