Autodiagnoosi  Carcom Oy

460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi

  • 9 Vastauksia
  • 2430 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Volvoja vuodesta 1989
460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
« : 15.08.2013, 21:06:20 »
Onkohan kuinka yleistä? Poika on jo pidemmän aikaa sanonut ettei kytkin tahdo aina irroittaa, kävin kerran kokeilemassa ja hyvin pelasi. No tänään lakkasi kokonaan toimimasta ja siltä tuntuu että laakeri olisi mennyt asetelmasta läpi tai jotain vastaavaa.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
V70N 2.4T AWD -01  S60 -01  / EX Volvot
Imperial -70  Royal -59 Firebird 5.7 tpi -80

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
« Vastaus #1 : 16.08.2013, 00:47:53 »
Onhan se mahdollista jos on melko loppuun ajettu kytkin.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
« Vastaus #2 : 16.08.2013, 01:33:07 »
Ainakin jos jollain kytkimeen nojanneella eläkeläisellä ollu aiemmin, niin hyvin todennäköistä, itellä oli 2lankussa muutamasta tuhannesta kilsasta kiinni ettei menny, oli jo aika hyvin syöny jousien kärjet asetelmasta.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
« Vastaus #3 : 16.08.2013, 22:59:05 »
Aikanaan näitä tehtiin paljon
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
« Vastaus #4 : 17.08.2013, 07:08:48 »
Itselläni teki 460 volvo samanlai ja sit kun purin kytkimen niin oli levy hajonnut 2 osaan :) Eli levyn keskiosa oli kiinni mutta ns kitkapinta oli irtonaisena :D :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
« Vastaus #5 : 17.08.2013, 16:48:33 »
Samalla tavalla oli muuten kytkinlevy hajonnut tuosta 2.0 koneisesta 460:stä. Olikohan edellinen omistaja ajatellut säästää ja laittanut jonkun pikkulohkon levyn sinne ? ???


Poissa V0lv0mies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
« Vastaus #6 : 17.08.2013, 17:12:38 »
Itsellä ei ongelmia, 200 000 mittarissa.

Voisko kaikki vastanneet kertoa, kuinka monen kilsan jälkeen oli vaihtokunnossa?
460 SE -92 B16F

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
« Vastaus #7 : 17.08.2013, 18:28:42 »
No tuolla mainitsemallani 2.0 460:llä on ajettu noin 420000km, että on siihen varmaan pari kertaa kytkimen saanut vaihtaa :P

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
« Vastaus #8 : 19.08.2013, 06:50:54 »
Sillä mun 460 2.0 oli ajettu mittarin mukaan 195 000km, Kytkin näytti muuten hyvältä mutta oli jostain syystä vaan hajonnut..

Näissä pitää yleensä ottaa palkki pois kun vaihtaa kytkimen mutta itse vedin laatikkoa ulos sen 10cm ja vaihdoin kytkimen siitä välistä :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
« Vastaus #9 : 19.08.2013, 19:56:44 »
Eipäs ollutkaan laakeri mennyt asetelmasta läpi. 1 levyssä olevista jousista oli muljutellut itsensä ulos ja pyöri asetelman levyn ja vauhtipyörän välissä.
Pitää vissiin soittaa kuluttaja-asiamiehelle  ;D autolla ajettu vajaa 240 tkm. ja maksoi 1.5 v. sitten 100 eur. ja nyt hajosi.
No nyt on kuitenkin 200 e. Motonetin kytkin paketti sisässä ja taas mentiin.
 
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
V70N 2.4T AWD -01  S60 -01  / EX Volvot
Imperial -70  Royal -59 Firebird 5.7 tpi -80

 

Proturbo  Autodiagnoosi