Autoracing  KL-varaosat

960 venttiilikopan tiivisteliiman vaihto

  • 4 Vastauksia
  • 5374 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
960 venttiilikopan tiivisteliiman vaihto
« : 16.04.2011, 19:31:45 »
Kuinka iso homma on vaihtaa venakopan tiivisteliima 960-97 2.5 kutoskoneeseen?

Jos välistä tulee öljyä, onko mitään järkeä yrittää estää sitä jollain kitillä tai vastaavalla
tiiviisti tarttuvalla mönjällä koneen ulkopuolelta vai onko ainoa keino tiivisteen uusiminen?
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa SEN-24

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
Vs: 960 venttiilikopan tiivisteliiman vaihto
« Vastaus #1 : 16.04.2011, 20:14:49 »
Ei tuon tiivisteen vaihto pitäisi olla kovin iso urakka olla, pultit auki - koppa pois ja uusi tiiviste paikoilleen ja jos haluaa pelata varman päälle niin laittaa vielä tiivisteliiman kanssa. Ulkopuolelta vuotojen tukkiminen tuskin onnistuu ainakaan hyvin pitkäksi aikaa.
Kun Volkkari hyytyy, niin Volvolla jatketaan.
Volvona 945 ja 745.

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 venttiilikopan tiivisteliiman vaihto
« Vastaus #2 : 16.04.2011, 20:55:06 »
Öööö... siis siellä ei ole varsinaista tiivistettä vaan pelkkä liima. Venttiikioppaa siinä ei itse asiassa
olekaan vaan kansi on tavallaan kaksiosainen, alempi ja ylempi. Alempi on se varsinainen kansi ja
ylempi markkeerraa sitten venttiilikoppaa vaikka on osa nokka-akselien tukirakennetta.

Onko kukaan kokeillut vaihtaa niitä M7 pultteja kestävämpiin, jotta voisi vetää lujempaan momenttiin?
Volvon kertoma momentti on 17 Nm ja jos laittaisi 12.9 -pultin niin voisi vetää jo 25.5 Nm momenttiin.
Mikäli se kansi nyt ei sitten vaan tykkää kyttyrää moisesta vääntelystä.
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 venttiilikopan tiivisteliiman vaihto
« Vastaus #3 : 16.04.2011, 21:29:15 »
kyl siitä kannesta lähtee kierteet ennen kuin niistä pulteista, kannen kierteet on alumiinia. Onhan siinä ruuvaamista. Akkukone on kyl oiva apu. Samalla sitten uudet stefat ja samalla vaivalla jakopään remmi ja kiristysrulla. Tarvii sit erinäisiä erikoistyökalujakin, mutta ne on kyl itsekin valmistettavissa. Suurin homma on sen vanhan tiivisteliiman poistamisessa. Kannattaa päivä varata aikaa. Venttiilin nostimien pesunkin tekisin samalla kertaa, tai jos ne jo pahasti rallattaa niin vaihtoon vaan.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 venttiilikopan tiivisteliiman vaihto
« Vastaus #4 : 16.04.2011, 21:33:55 »
tuli vedettyä ne alkuperäiset pultit viimeks väärästä muistista 25Nm:iin, ei ne korkannu, mut ei varmaan hyvääkään tykänneet.

 

Carcom Oy  Elekma