Autodiagnoosi  Carcom Oy

850 2.5l 10v man. vm.1996 ja stefojen vaihtoa

  • 11 Vastauksia
  • 4430 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
850 2.5l 10v man. vm.1996 ja stefojen vaihtoa
« : 09.12.2013, 14:42:32 »
Moro taas!

Eli kun ABS hässäkkä alkaa selviämään niin siirrytään sitten stefa-jumppaan.
Eli kampiakselin takastefa vuotaa samoin tihkuttaa vaihteiston vetarien stefat. Kaikki siis menee vaihtoon joulun jälkeen.

Kattelin että samalla tuo kytkin syytä uusia 250tkm kun mennään jo. Kysymys onkin että mistä ostaa stefat?
Ja mitkähän olisi koot jos joutuu ympäriinsä haeskelemaan?
Motonettihan noita myy mutta joku pelotteli että saattavat vuotaa jo valmiiksi joten eipä taida uskaltaa. Kytkin kuulemma on ok.

Ja onko suotavaa vaihtaa nokkien tiivisteet samalla kun hommiin kerran ruvetaan?
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5l 10v man. vm.1996 ja stefojen vaihtoa
« Vastaus #1 : 09.12.2013, 15:11:06 »
Kampiakselin stefan vaihto on niin iso urakka vaihtaa että itse ostin siniseltä, ettei stefan laadun takia mene homma uusiksi...
144-70

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1409
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: 850 2.5l 10v man. vm.1996 ja stefojen vaihtoa
« Vastaus #2 : 09.12.2013, 15:30:15 »
Kampiakselin stefan vaihto on niin iso urakka vaihtaa että itse ostin siniseltä, ettei stefan laadun takia mene homma uusiksi...
Eikä muistaakseni kallis ole, jotain 10€

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5l 10v man. vm.1996 ja stefojen vaihtoa
« Vastaus #3 : 09.12.2013, 15:31:06 »
Samalla voit ostaa ne vauhtipyörän pultit...
144-70

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5l 10v man. vm.1996 ja stefojen vaihtoa
« Vastaus #4 : 12.12.2013, 16:07:00 »
Noniin nyt on haettu osaa siniseltä:

Kampiakselin takastefa  1kpl menekki  9458178         20€/kpl
vauhtipyörän ruuvit      10kpl menekki  9454743      3,50€/kpl 
Vetoakselin tiiviste         2kpl menekki  6843481     12,00€/kpl

Kytkinpaketin hain motonetista kun oli SACHSin valmistama ja hintaa 219,90€

Yhteensä osat siis 298,90€. Toki pieniä aleita tuli mutta n.270€ tästä rempasta köyhtyy.
Tietty ylläreitähän voi vielä tulla.
Ajattelin aloitella remppaa 21.12 heti aamusta. Saatampa muutaman kuvankin räpätä jos porukka haluaa tarinaa.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5l 10v man. vm.1996 ja stefojen vaihtoa
« Vastaus #5 : 22.12.2013, 12:51:58 »
Nyt on stefat vaihdettu ja kytkinasetelma uusittu.
Oli vanhasta painelaakerista katkennut toinen sakara ja se oli hakannut jonkin verran irrotessaan.
Eipä tuota vaihdelaatikkoa tahdo pois saada irroittamatta apurunkoa. Purin kaikki tilpehöörit pois ja moottorin ripustin nostimella ylös.
Nyt apurunko paikallaan ja muuten viittävaille valmis mutta...

Nyt huomasin että imusarjan alta on yksi huohotinputki poikki joten joutuu imusarjan vielä irroittamaan.

Motonetti ei myy tähän sopivaa imusarjan tiivistettä joten menee korjaus joulun jälkeiseksi ajaksi.

Voin niitä kuvia laitella jos kaivataan. muutamia tuli räpsittyä mutta enemmän keskityin remppaamiseen kuin dokumentointiin.

Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 850 2.5l 10v man. vm.1996 ja stefojen vaihtoa
« Vastaus #6 : 22.12.2013, 22:32:57 »
Miksi stefat vuotavat? Onko huohotinsysteemi kunnossa vai kerääkö kone painetta sisälleen?

Nouseeko öljytikun reiästä höyryä, vai onko siinä oikeaoppisesri imu, kuten huohotuksen ollessa kunnossa?

Jos imusarjan irroitat, niin huohotinletkut kannattaa vaihtaa silloin jokatapauksessa ja huom! Puhalla öljyloukon läpi öljypohjaan röörit auki!
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5l 10v man. vm.1996 ja stefojen vaihtoa
« Vastaus #7 : 23.12.2013, 01:38:31 »
Oli päässyt viime talvena varmaankin jäätymään tuo huohotus tuosta. Oli vielä se ampiaiskenno paikallaan ja ihan tukossa.
Oli ilmeisesti ampunut venttiilinvarren kumeistakin öljyä reippaasti kun katti meni tukkoon ja ei jaksanut käydä. Katti piti uusia ja taas alkoi pelittää.

Niistä huohotinletkuista se ohuempi imusarjan alta on poikki, sillä lienee osasyynsä tähän. Laitan nyt kaikki samalla kuntoon niin ompa sitten.

Olen jo puhallellut noita letkuja. Putsaan kunnolla kun irroittelen.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6591
  • 1% Hybridi
Vs: 850 2.5l 10v man. vm.1996 ja stefojen vaihtoa
« Vastaus #8 : 23.12.2013, 05:40:06 »
Ota se ampiaiskenno eli liekkilukko kokonaan pois. Ei sellaista tarvi ainakaan talvella . Itselläni  unohtui se  laittaa takaisin seuraavana kesänä ja toimi hyvin ilmankin
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5l 10v man. vm.1996 ja stefojen vaihtoa
« Vastaus #9 : 31.12.2013, 13:34:54 »
Tilasin koko huohotuksen autoon. Vaihdan kaikki samalla.
Oli imusarjasta apukuskin laidasta katkennut näemmä joskus se huohotinletku ja se oli vain tulpattu siitä imusarjasta. Eli imenyt siitä ohkaisesta huohotinputkesta kaikkea mahdollista koneeseen.
Siitä varmaan johtui että öljyloukossa oli n 1/2dl vettä.

Onkohan ruiskusuuttimien o-renkaat syytä vaihtaa samalla? Näyttävät olevan ok. Onko kukaan mitannut niiden mittoja kun en löydä tönäriä mistään että saisin tarkat mitat.
2 eri kokoahan tuossa ilmeisesti on, imusarjan ja ruiskutukin päädyissä omansa. Motonetin valikoimassa ei näyttänyt netissä ainenkaan olevan ollenkaan.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: 850 2.5l 10v man. vm.1996 ja stefojen vaihtoa
« Vastaus #10 : 31.12.2013, 19:15:18 »
Samankokoisia o-renkaita ainakin ite laitoin kaikki 10 kappaletta. Mittoja en muista, paikallisesta autosähköliikkeestä kyselin suuttimiin tiivisteitä ja sieltä osasivat antaa oikeanlaiset, vaikken edes suutinten merkkiä osannut sanoa (siemensithän näissä 10-v koneissa taitaa olla)

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.5l 10v man. vm.1996 ja stefojen vaihtoa
« Vastaus #11 : 05.01.2014, 03:16:03 »
Nytten on sitten uusittu kytkinpaketti (paineasetelma, levy ja laakeri), kampiakselin takastefa, vetarien stefat, takaiskarien joustintuet, etujarrulevyt ja palat, huohotujärjestelmä, akku, oikeanpuoleinen tukivarsi (vasen tilauksessa) ja moottorin öljyt+suodatin ja vaihteistoöljyt. Termari kotelo on oikaistu kun vuosi hiukan. Mitäpä sitä enää muuta. Niin tietty ABS anturi taakse vasemmalle.

Moottorin ylätuki odottaa vielä vaihtoa ja vasen ulompi vetarin kumipalje. Ei ole kumi vielä hajonnut mutta pykimä oli jo.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2014, 03:19:40 kirjoittanut AnteroV70 »
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

 

Proturbo  Autodiagnoosi