Autodiagnoosi  Carcom Oy

850 startti pyörii tyhjää

  • 6 Vastauksia
  • 5147 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
850 startti pyörii tyhjää
« : 16.01.2014, 10:55:34 »
Moi

Potilas on 850 2,4 10v -94. Akku pääsi lähes tyhjäksi ja lataamisen jälkeen koetin startata, niin auto hörähti, mutta ei sitten käynnistynytkää. No, uutta yritystä kehiin, mutta tälläkertaa ja myös tästä eteenpäin startti pyörii, vaan ei ota kiinni vauhtipyörään, vai mihin sen nyt piti napata, että myös kone pyöris.
Onko jotain tehtävissä, vai pitääkö hommata uusi starttimoottori?

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2502
  • S60 T6 AWD -11
Vs: 850 startti pyörii tyhjää
« Vastaus #1 : 16.01.2014, 11:01:03 »
Kuullostaa että akkusi ei ole kunnossa, solenoidi ei jaksa työntää bendix-pyörää hammaskehälle asti. Koita apuvirralla käyntiin, liikuta autoa vähän pukkaamalla vaihde päällä että hammaskehästä tulee eri kohta käyttöön.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa bjorra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 startti pyörii tyhjää
« Vastaus #2 : 17.01.2014, 10:25:56 »
Oletko käynnistänny ja heti kohta sammuttannu (kylmänä)
Minulla oli 3 kpl 850,jos starttasin kylmänä ja sammutin niin oli kuin ei olisi puristuksia,sen jälkeen piti saada apuvirtaa kun alko starttaamaan ja kaasuun ei saa koskee, sitten et ainakaan saa sitä käyntiin.
Käynnistystä saa kyllä aika tovin yrittää,mutta ajan kanssa lähtee pytty kerrallaan kunnes käy kunnolla ja saatta vieläkin sammua,eikun uudestaan starttaamaan.
Tämä on varmaan sitä liima venttiiliä,jää venttilit auki.

Poissa m1ke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Pientä säätöä.
Vs: 850 startti pyörii tyhjää
« Vastaus #3 : 18.01.2014, 09:55:24 »
olipa kerran startin nokka poikki niiin teki tuota samaa. nätti oli vaihtaa taivas alla. kunostettu starrri 80ekee
Xc90 d5 235hv -06 400tkm V70 StW 2,5tdi -00 715tkm v70 d5 -02 500tkm Mb 608d vm84

Poissa jip59

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 328
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: 850 startti pyörii tyhjää
« Vastaus #4 : 18.01.2014, 21:28:42 »
Kuullostaa että akkusi ei ole kunnossa, solenoidi ei jaksa työntää bendix-pyörää hammaskehälle asti. Koita apuvirralla käyntiin, liikuta autoa vähän pukkaamalla vaihde päällä että hammaskehästä tulee eri kohta käyttöön.
Startin rakenteesta johtuen tuollainen ei ole mahdollista!
Siis kun solenoidi alkaa vetää niin ENSIKSI ratas menee kehälle ja viime vaiheessa se kytkee starttimoottoriin virran. Jos siis solenoidi ei jaksa vetää ratasta kehälle niin ei myöskään jaksa vetää kärkiä kiinni!

Kysyjän ongelma viittaa niihin kymmeniin Boschin starttivikoihin joita vastaani on tullut joissa bendixrattaan vapaakytkin luistaa. Siis startessa kuuluu vain ääni kuin startti ei menisi päälle vaan pyörisi tyhjää.
Toisaalta alle 10% noissa ongelmissa on asiakkaan kanssa päädytty pelkän bendix-laiteen vaihtoon. Useasti kyseessä on vanhempi ja enempi ajettu auto ja minähän en voi antaa takuuta startin toimivuudelle kuin vain vaihtamani osan kohdalta. Siis pääsääntöisesti on vaihtolaite on asennettu jolla on tehtaan takuu. 
Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa gnu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 startti pyörii tyhjää
« Vastaus #5 : 19.01.2014, 19:49:34 »
Jep, kerkesin taas ihmetteleen vehjettä ja sain sen jysähtämään tallin oveen; eli kyllä se startti näköjään kiinni ottaa...
Oireet lienee vastaavaa, kuin Bjorran kuvauksessa. Sain sen startin avulla laihasti käymään, kun aikani pyöritin, mutta heti kun lopetin starttauksen loppu myös pörinä.
Jaaha, pitää hommata lisää virtaskaa ja startata niin, että savu nousee, joko pakoputkesta tai startista.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2014, 19:51:54 kirjoittanut gnu »

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 850 startti pyörii tyhjää
« Vastaus #6 : 19.01.2014, 20:21:33 »
Liimaventtiili. Laita konepellin alle sisälämppäripuhaltamaan tunniksi ja peitettä päälle teltaksi, että lämpö pysyy konehuoneessa.

Kylmänä kun 850:n käynnistää ja sammuttaa minuutin päästä, niin pakkaskelillä tahtoo jäädä tuollausern tilaan. Vaatii piiiiiitkän starttauksen ennen kuin huonosti lähtee hurskuamalla käyntiin ja jää käyntiin.
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

 

Futurez  Kulkukoira