Autoracing  KL-varaosat

Isompi akku v70 dti

  • 8 Vastauksia
  • 3382 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m1ke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Pientä säätöä.
Isompi akku v70 dti
« : 18.01.2014, 13:38:40 »
Mikä muu akku käy -00 2,5dti Tämmöisen löysin Bosch sb5008 -77Ah (ikh 115e) kuin isoja muut on laittanut ja mikä on suurin joka sopii vakio tellinkiin??
Xc90 d5 235hv -06 400tkm V70 StW 2,5tdi -00 715tkm v70 d5 -02 500tkm Mb 608d vm84

Poissa jan2009

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: Isompi akku v70 dti
« Vastaus #1 : 18.01.2014, 13:57:55 »
mulla oli aikoinaan 100 amppeerinen joku euroopassa valmistettu akku omassa v70 2.5tdi -00 autossa.

tosin se oli muutaman sentin liian pitkä kun otti kiinni automaatin hyd.letkuihin,nyt on varta agm 77 joka on sopiva.

Poissa m1ke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Pientä säätöä.
Vs: Isompi akku v70 dti
« Vastaus #2 : 18.01.2014, 17:19:11 »
Mites nuo AGM akut toimii näissä?? eikö ne oo uudempiin.. agm lataus jännite korkeampi, vissii joku 18v??
Xc90 d5 235hv -06 400tkm V70 StW 2,5tdi -00 715tkm v70 d5 -02 500tkm Mb 608d vm84

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1097
  • www.vrcf.fi
Vs: Isompi akku v70 dti
« Vastaus #3 : 18.01.2014, 19:35:15 »
Siinähän se toimii kuten muutkin akut. Talouden pitkäkatossa Bosch AGM ollut jo muutaman vuoden, ei ole tarvinnut akkua ajatella milläänlailla.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Re: Isompi akku v70 dti
« Vastaus #4 : 18.01.2014, 23:10:29 »
no ei varmasti ole minkään auton latausjännite 18V. Agm akku tarvii vähän korkeamman latausjännitteen kuin lyijyakku. en suosittele tommosta agm akkua vanhempiin autoihin. optima kyl pelitti mulla vanhoissakin autoissa mut se on vähän erilainen rakenteeltaan. kuin muut agm akut

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Re: Isompi akku v70 dti
« Vastaus #5 : 19.01.2014, 00:38:33 »
no ei varmasti ole minkään auton latausjännite 18V. Agm akku tarvii vähän korkeamman latausjännitteen kuin lyijyakku. en suosittele tommosta agm akkua vanhempiin autoihin. optima kyl pelitti mulla vanhoissakin autoissa mut se on vähän erilainen rakenteeltaan. kuin muut agm akut
Optima onkin hyytelöakku, ei AGM. Ja pompinytjopituuttaTM mutus kanssa, allekironneella Sznajderin 70Ah AGM  245:ssä, tosin latausjännite ei mene missään tilanteessa alle 14V.
Jäitä housuun!

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Re: Isompi akku v70 dti
« Vastaus #6 : 19.01.2014, 08:58:33 »
POIKA, lueppa läksys ennen kun tuut tänne huuteleen. Optima on AGM akku joka on toteutettu spiraalitekniikalla. https://www.optimabatteries.com/en-us/technology/agm-batteries
Et taida edes tietää millainen hyytelöakku on.

Sulla ei tunnu olevan myöskään mitään hajua lataussäätimen lämpötilakompensoinnista, joten jos sun 200 sarjan rottosessas on vakio laturi ja jännitteensäädin latausjännite laskee varmasti kuumana, laturin pyörimisnopeudesta ja kuormituksesta riippuen alle 14V. Tää ei oo mitään mutua vaan itse mitattua faktaa.

Kandeis muutenkin tutustua AGM-akun valmistajan lataussuosituksiin.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2014, 11:59:21 kirjoittanut Justus »

Poissa Perttuk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Isompi akku v70 dti
« Vastaus #7 : 23.03.2014, 18:26:04 »
Laitoin w124 mersuun käytetyn 100Ah agm-akun, mersumerkkisen. Kuka lie noiden toimittaja, Varta? Ehti olla 4 vuotta, vaihdoin autoa ja siirsin sen uudempaan Hankookin tilalle. -04 näkyy leimatun napaan ja pyörittää vielä tosi kiukkuisesti kovemmallakin pakkasella, eikä juuri valot tuiki startissa. Latausjännite oli vanhemmassa aina 14.4. Kuormitus ei pahemmin vaikuttanut jännitteeseen, kun oli 120A laturi, eikä se siinä mallissa pahemmin lämmennyt, liekö tuossa ollut säätäjässä lämpötilakompensointiakaan. Tuo uudempi lataa harmillisesti vain tasan 14v, mutta näkyy toimivan - vielä. Eipä huvita tuota 190A vesijäähdytteistä laturia sen takia purkamaan.

Näyttäisi siis toimivan vanhemmassakin, kun  sieltä laturilta oikeasti tulee yli 14v. Kuka sitten tahtoo ostaa 370€ maksavaa akkua vanhaan autoon, jos 150e:lla saa paremmin sopivan laatuakun.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Isompi akku v70 dti
« Vastaus #8 : 23.03.2014, 19:40:03 »
Mulla on tuossa 855 dieselissä tämmöinen:
http://www.ikh.fi/tuotehaku/akku#!tid27258

Ostin alkutalvesta. Hyvin on aina käyntiin lähtenyt, muutenkin olen tyytyväinen akkuun ollut.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

 

Carcom Oy  Elekma