Kyse oletettavasti ei ole piston slapista?
Nyt kun noita on muutamia koneita aukonu, ihan pienestä naputtelusta en olisi kovin huolissani. Yks pannu piti semmosta kliketystä myös kuumana, ja kolisikin suhtkoht hitosti, laakerivauriota tai männäntappivikaa pelätessä nostettiin kone ylös ja sipastiin osiksi. Ei mitään muuta selkeää vikaa kuin kuluneet männät, mutta kun ääni ei ollut piston slap (jota kone kyllä myös piti riittävässä määrin). Ja itse asiassa, ehkä pelottelen hiukan, mulla ilmeni vähän samantyyppinen ilmiö jääauton b230a:ssa, joka on perimätiedon mukaan ajettu 550+, nimittäin vakiolla öljypohjalla tiemmä saa riittävän pitkässä siksakkisladissa piikkipyörillä öljynpainevalon vilkahtelemaan vaikka öljyä on maksimiin asti. Seurauksena suhtkoht työlään kuulonen klopina, villinä lottona vetäsin että veivinlaakerit olis ikäänko valmiit.
Muuttuuko ääni kaasua pumpatessa sen mukaan, onko koneen kierrokset nousemassa (=kuormitettu) tai laskemassa (="moottorijarru")?