Samppasport  Futurez

volvo 960 kone

  • 1 Vastauksia
  • 1734 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa koivutino

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
volvo 960 kone
« : 28.04.2014, 14:42:52 »
olisi volvo 960 sellainen vika mihin ymmärrykseni ei enää riitä... poltin kumia jolloinka jaksoi hienosti mutta kun lopetin niin auto tuntui tehottomalta ja sammui kun pistin kytkimen pohjaan, hetken päästä lähti käymään mutta ei pysynyt enää tyhjäkäynillä. tunnin päästä lähti käymään ja pysyi tyhjäkäynillä mutta koneesta kuului kolkotusta ja nakutusta ja kantta en viitsisi avata ellei ole pakko. koneena toimii 2,5 litrainen suora kuutone 24 tappinen vapari ja auto on vuodelta -94

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: volvo 960 kone
« Vastaus #1 : 28.04.2014, 17:56:42 »
Ekana mittaat puristuspaineet. Jos on jossain pytyssä huonot, ni menee kannen avaamiseksi.

Voit tarkistaa onko vika vajaassa pytyssä männänrenkaissa vai venttiileissä, laittamalla about teelusikallisen - ruokalusikallisen, MUTTA EI ENEMPÄÄ!!! (muuten menee kanki mutkalle!!!) öljyä tulpanreijästä sisään, ja mittaamalla uudestaan. Jos paineet kohoavat hirveästi, männänrenkaat ovat rikki. Jos paineet pysyvät nollassa, vuotaa venttiili tai kannentiiviste.

Tuollaisessa koneessa puristuspaineet pitäisi olla 12-17bar haarukassa, jos mittarina on esim. motonetistä ostettu tuore perusmittari, joka maksaa parikymppiä. 12bar, ni on jo parhaat hetkensä nähnyt, 17bar on kovassa iskussa. Tärkeintä tosin on, että paineet ovat tasaiset pyttyjen välillä, eli heittävät alle 1bar. Omassa 280tkm kohdalla tasaiset 17bar. Sohlossa koneessa josta kylläkin just rempattu kansi, 12bar. Siinä varmasti pytyt ja männänrenkaat ehtoopuolella.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy