Ekana mittaat puristuspaineet. Jos on jossain pytyssä huonot, ni menee kannen avaamiseksi.
Voit tarkistaa onko vika vajaassa pytyssä männänrenkaissa vai venttiileissä, laittamalla about teelusikallisen - ruokalusikallisen, MUTTA EI ENEMPÄÄ!!! (muuten menee kanki mutkalle!!!) öljyä tulpanreijästä sisään, ja mittaamalla uudestaan. Jos paineet kohoavat hirveästi, männänrenkaat ovat rikki. Jos paineet pysyvät nollassa, vuotaa venttiili tai kannentiiviste.
Tuollaisessa koneessa puristuspaineet pitäisi olla 12-17bar haarukassa, jos mittarina on esim. motonetistä ostettu tuore perusmittari, joka maksaa parikymppiä. 12bar, ni on jo parhaat hetkensä nähnyt, 17bar on kovassa iskussa. Tärkeintä tosin on, että paineet ovat tasaiset pyttyjen välillä, eli heittävät alle 1bar. Omassa 280tkm kohdalla tasaiset 17bar. Sohlossa koneessa josta kylläkin just rempattu kansi, 12bar. Siinä varmasti pytyt ja männänrenkaat ehtoopuolella.