Itsellä siis Volvo S60 -02 2.4 bensakoneella.
Ollut nyt pari vuotta omassa käytössä ja alusta lähtien ollut "ominaisuus" että kun hidastaessa laittaa kytkimen pohjaan niin kierrokset tippuvat normaalista tyhjäkäynnistä (n. 1000-900rpm) lähemmäs 500rpm. Ja pysyy siellä aina siihen asti kunnes auto on taas täysin pysähtynyt. Ja kytkin siis koko ajan pohjassa. Kierrokset palautuvat normaaliin tyhjäkäyntiin vasta kun auto liki tai kokonaan pysähtynyt.
Useimmiten myös mittarivalot himmenevät tällöin jonkin verran ja kirkastuvat taas kun kierrokset palautuvat normaaliin tyhjäkäyntiin.
Kesäisin niinkään ei häiritsevä ominaisuus mutta talvisin kun kone on vielä kylmä, niin auto helposti sammahtaa kun kierrokset pääsevät niin alas. Joutuu risteyksiin tullessa pelaamaan kaasunpolkimen kanssa että auto pysyy käynnissä. Taas kun kone on lämmennyt auto kyllä pysyy käynnissä, vaikka kierrokset käyvätkin alhaalla.
Onko jollain tietoa mistä tämä voisi johtua?