Tänäiltana auto liikkui omin voimin pihassa. Josko se kohta pääsis taas kilometritehtaalle, toivotaan ettei mitään kallista hajoaisi heti.
Tajuntaa laajensi loppumetrien vuoto tehostimesta, hammastangolta paluuputkenliitos tiputti oikein reilusti...
Kattelin jo ennen asennusta että aika krouvia työnjälkeä siellä poterossa johonka liitin kierretään ja o-renkaan pitäisi tiivistää. No, ei muuta kuin liitos auki ja uus o-rengas, ahdastahan tuolla tuppaa olemaan.
Nyt tuli tehty räjähtäneen laatikon tiimoilta:
-käytetty laatikko ja siihen akselitiiviste
-kampuran takastefa
-peruskorjattu hammastanko päineen
-startille puhditus, tarkastus ja planeetan rasvaus (tämä oli oikein mukava, menin jo aamukuudelta touhuamaan ja linnunlaulua kuuntelemaan)
-lohkolämppärin tiivitys kun tämä on tihuuttanut pikkasen
-laturille uus jännittensäädin, liukurenkaat aika kuluneet joten tämän vaihto lähitulevaisuudessa. Nyt vaan piti jo miettiä kustannuksia, ajetaan vielä.
-moottorin tukikumi jakopään alle
-ilmastoinnin kuivainpurkki ja kaikkiin avoinna olleisiin liitoksiin uudet o-renkaat
-vetarien sisäpäiden rasvat vaihtoon kun ne nyt olivat auki
-vanhojen, jo korjattujen öljyvuotojen sotkuja pesty moottorista ja apurungosta. Varsinkin taannoin vuotanut ap-pumppu oli sotkenut aika tehokkaasti
-edestä sisälokarit irti, kunnon pesu ja kotelosuojan ruiskuttelu piilossa oleviin mestoihin
-muutenkin etupäähän ruostesuojaa alustaan
+tietysti uudet öljyt lootaan, uudet jäähynesteet, tehostinneste
Yksi 19mm kitalenkki piti modata tehostimen liittimelle sopivaksi. Avain poikki, lenkistä>avolenkki... näillä ja irtokidalla nivelen kanssa sai nitkuteltua.
Saihan tuohon taas vähän rahnaa menemään, jotkut noista pikkuosistakin jo ~50e/kpl.