Race.fi  Puotilan autokorjaamo

-99 V70 tdi etukelkan pudotus (veto hävis vauhdissa)

  • 13 Vastauksia
  • 3967 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • www.vrcf.fi
Muistaako kukaan näitä kaunottaria purkanut tai muuten vaan laitellut mistä kohden katkeaa moottoritilan johtosarja joka menee koneen ja syylarin välistä. Kantikkaassa muovikourussa, eikä millään huvittaisi purkaa auki ja katsoa löytyykö liittimiä.

Vai onko vaan kehittävä koko nippu koneen mukaan / pois koneesta korin puolelle??

Pitäis etukelkka koneineen kaikkineen tipauttaa remontinkorjuun vuoksi.
« Viimeksi muokattu: 21.05.2014, 23:09:03 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: -99 V70 tdi etukelkan pudotus
« Vastaus #1 : 17.05.2014, 09:31:37 »
Tää on kyllä 850 -94 ja bensakoneella, mut josko tuossa TDI:ssä olisi johdot vedetty samalla tavalla?







Elikkä tuosta purkuautostani avasin ne kulmikkaat muovikourut ja nostin johtosarjat sivuun. Eipä noissa mitään liittimiä ollut välissä, sulakerasialta ne vasta saa irti.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi etukelkan pudotus
« Vastaus #2 : 17.05.2014, 11:44:55 »
Ok, eiköhän ne about samoja reittejä kulje. Arvelinkin ettei mitään liittimiä välillä ole, eli johtosarja mukaan sit vaan.

EDIT: muutinkin mieleni, koneesta kaikki piuhat irti, jolloin johtosarja saa jäädä koriin. Ei tossa nakussa NIIN paljoa niitä liittimiä sitten ollutkaan ja ensin hankalaksi näyttäneet liittimet aukesivatkin kun nukuin yön yli. (ja pesin suurimmat diesel-öljy-kura-karstat pois)
« Viimeksi muokattu: 18.05.2014, 12:50:32 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi etukelkan pudotus
« Vastaus #3 : 18.05.2014, 16:58:37 »
Juuh, nostinkin kone-laatikon pois yläkautta kun alakautta ottaminen rupes näyttämään niin hankalalta käytettävissä olevilla vermeillä.  :)
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi etukelkan pudotus (veto hävis vauhdissa)
« Vastaus #4 : 21.05.2014, 23:11:28 »
Yövuorokrapulaan lääkkeeksi lootan irroitus koneesta. Turbiinista jotain särkynyt, huomenna pitää labrata lisää ja ruveta päättämään mitä ostetaan että kulkuri pääsee taas tien päälle minne se kuuluu. :)
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi etukelkan pudotus (veto hävis vauhdissa)
« Vastaus #5 : 22.05.2014, 12:24:10 »
Aikalailla täystuho lootassa, ainakin kotikorjaajan silmin. Turbiini sökö, akseli laatikosta poikki, muutenkin hieroutuneen näköinen, öljypumppu tod näk sökö ja silppua joka paikka täynnä.
Saapi nyt nähdä miten tämän kanssa edetään, korjattu loota liian kallis ja käytetty on aina vähän  kysymysmerkki eikä nekään ilmaisia ole.

Halvimmalla pääsis kun ostais kokonaisen auton manuaalilla ja manualisois tämän kun on muuten mieleinen ja asiallisessa kunnossa oleva vehes. Ei kyllä manuaali huvittais yhtään... (oksentaa)  :buck2:

RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: -99 V70 tdi etukelkan pudotus (veto hävis vauhdissa)
« Vastaus #6 : 22.05.2014, 12:54:00 »
Harmillista  :-\ Seuraa ilmoituspalstaa, itse mm. annoin ilmatteeks toimivan (mutta osiksi puretun) 850:sen automaattilaatikon hilppeineen paikalliselle harrastajalle. Kukaan ei sitä halunnut ostaa ja piti saada talliin tilaa, eikä sielu sietänyt romuksikaan pistää toimivaa laatikkoa. Jos on tuuria niin käytetty siis voi olla ilmainen ;) (No sain siitä kahvipaketin sentään :) )

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1404
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi etukelkan pudotus (veto hävis vauhdissa)
« Vastaus #7 : 22.05.2014, 23:28:17 »
Aikalailla täystuho lootassa, ainakin kotikorjaajan silmin. Turbiini sökö, akseli laatikosta poikki, muutenkin hieroutuneen näköinen, öljypumppu tod näk sökö ja silppua joka paikka täynnä.
Saapi nyt nähdä miten tämän kanssa edetään, korjattu loota liian kallis ja käytetty on aina vähän  kysymysmerkki eikä nekään ilmaisia ole.

Halvimmalla pääsis kun ostais kokonaisen auton manuaalilla ja manualisois tämän kun on muuten mieleinen ja asiallisessa kunnossa oleva vehes. Ei kyllä manuaali huvittais yhtään... (oksentaa)  :buck2:

Ei manuaalikaan ole huono mutta oma hommansa vaihdossa. Luulisi selviävän halvemmalla&helpommalla kun ostaa jonkun koeajettavissa olevan purkulaatikon ja käyttää heti ammattilaisen tutkittavana irtolaatikkona.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi etukelkan pudotus (veto hävis vauhdissa)
« Vastaus #8 : 26.05.2014, 00:50:32 »
Laitetaanpas tähän himokas kuva. Tuolta näyttää kun moottoritiellä +120kmh vauhdissa kuuluu RAKS ja PAM.  O0
Viikolla selvinnee löytyiskö ehjä laatikko kohtuuhinnalla. Samalla pitäis tehdä vähän muutakin remonttia autoon kun se kerran on parkissa, eka ja kallein lootan lisäksi on ohjausvaihde. Se pirulainen kun vuotaa, kasaan ei tässä vaiheessa kannata laittaa kun vaihto tyhjässä konehuoneessa on helppo... Myös jakopään ja pumpunhihna remontti tähän väliin, ja ilmastoinnin kuivainkin kun järjestelmästä on tässä yhteydessä imaistu mehut pois. Etujarrutkin vois katsoa ettei sit tarvis heti taas nysvätä kun pääsee takas tielle.

Eli laatikon lisäksi äkkiä menee tonni  :hello: kaikkiin mausteisiin. Kyllä sit saa taas V lentää palkkansa eteen.  :3/4 jättää sen:

RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi etukelkan pudotus (veto hävis vauhdissa)
« Vastaus #9 : 27.05.2014, 15:32:25 »
Tänään kävin ostamas uuden (tehdaskorjatun) ohjausvaihteen, ihanan kallista. Pakko se on nyt vaihtaa kun paikat on levällään. Perjantaina olis tarkoitus mennä ruuvaamaan irti oletettavasti ehjä loota maakunnasta. Josko tämä rupeaisi pikkuhiljaa kasautumaankin.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi etukelkan pudotus (veto hävis vauhdissa)
« Vastaus #10 : 06.06.2014, 22:39:07 »
Loota lupsahti tänään koneeseen kiinni. Väliin uusi stefa kampuran takapäähän ja laatikon akselille/turbiinille stefa kans.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi etukelkan pudotus (veto hävis vauhdissa)
« Vastaus #11 : 12.06.2014, 00:24:34 »
Tänäiltana auto liikkui omin voimin pihassa. Josko se kohta pääsis taas kilometritehtaalle, toivotaan ettei mitään kallista hajoaisi heti.
Tajuntaa laajensi loppumetrien vuoto tehostimesta, hammastangolta paluuputkenliitos tiputti oikein reilusti...  :o Kattelin jo ennen asennusta että aika krouvia työnjälkeä siellä poterossa johonka liitin kierretään ja o-renkaan pitäisi tiivistää. No, ei muuta kuin liitos auki ja uus o-rengas, ahdastahan tuolla tuppaa olemaan.  :P

Nyt tuli tehty räjähtäneen laatikon tiimoilta:

-käytetty laatikko ja siihen akselitiiviste
-kampuran takastefa
-peruskorjattu hammastanko päineen
-startille puhditus, tarkastus ja planeetan rasvaus (tämä oli oikein mukava, menin jo aamukuudelta touhuamaan ja linnunlaulua kuuntelemaan)
-lohkolämppärin tiivitys kun tämä on tihuuttanut pikkasen
-laturille uus jännittensäädin, liukurenkaat aika kuluneet joten tämän vaihto lähitulevaisuudessa. Nyt vaan piti jo miettiä kustannuksia, ajetaan vielä.
-moottorin tukikumi jakopään alle
-ilmastoinnin kuivainpurkki ja kaikkiin avoinna olleisiin liitoksiin uudet o-renkaat
-vetarien sisäpäiden rasvat vaihtoon kun ne nyt olivat auki
-vanhojen, jo korjattujen öljyvuotojen sotkuja pesty moottorista ja apurungosta. Varsinkin taannoin vuotanut ap-pumppu oli sotkenut aika tehokkaasti
-edestä sisälokarit irti, kunnon pesu ja kotelosuojan ruiskuttelu piilossa oleviin mestoihin
-muutenkin etupäähän ruostesuojaa alustaan

+tietysti uudet öljyt lootaan, uudet jäähynesteet, tehostinneste
Yksi 19mm kitalenkki piti modata tehostimen liittimelle sopivaksi. Avain poikki, lenkistä>avolenkki... näillä ja irtokidalla nivelen kanssa sai nitkuteltua.

Saihan tuohon taas vähän rahnaa menemään, jotkut noista pikkuosistakin jo ~50e/kpl.

« Viimeksi muokattu: 12.06.2014, 00:27:05 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi etukelkan pudotus (veto hävis vauhdissa)
« Vastaus #12 : 17.06.2014, 17:50:57 »
Joo'o, hyvin meni mun säästely. Laturi uupui +200km :n ajon jälkeen uudella säätäjällä... :2funny:
Rupes vilauttelemaan valoa ja yli 1700rpm:llä paloi jo melkein kroonisesti eli se urautunut liukurengas tod näk puhkes. No, uus laturi tuossa odottelee asennusta joka pitäis tänään vielä suorittaa että frouva pääsis kiiturillaan työmaalle.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • www.vrcf.fi
Vs: -99 V70 tdi etukelkan pudotus (veto hävis vauhdissa)
« Vastaus #13 : 27.06.2014, 17:49:27 »
Reilu tonni rullailtu rempan jälkeen ja vaihtelin lootaan öljyjä uudestaan. 10 litraa laskin läpi ja olisin vielä laittanut lisää mutta loppu öljy. Hyvin huomaa kuinka suurinpiirtein ajallaan vaihdetut öljyt vanhassa laatikossa siistiytyivät jo kahdeksan litran jälkeen. Nämä nyt ajossa olevan lootan öljyt ennen purkua lienivät hieman reilummin ajettuja kun tyhjentämisestä huolimatta uudet öljyt likaantuivat tehokkaasti. (Turbiinissa sitä vanhaa kuraa oli tietysti runsaasti)

Täytyy vielä kerran laskea läpi kun joutaa niin sais puhtaat litkut sisään
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

 

RallyBaron  Samppasport