Noniin. Nyt alkaa epätoivo iskeä, joten kokeillaas josko täältä löytyis joku uusi idea.
Potilas on siis mallivuoden -92 745 (teknisesti siis valoja lukuunottamatta 940, uusi kojelauta jne), alunperin B200F. Konehuoneessa on samanikäisestä ysistä otettu B230FB. Konetta ruokkii luonnollisesti LH2.4.
Ongelma on seuraavanlainen: Ei käynnisty. Tulee nätti kipinä, mutta bensasta ei startatessa tietoakaan. Riittävällä määrällä pilottia (bräkkäri tai vast.) lähtee tulille. Diagnosointi pääsi niin pitkälle, että LH ei ohjaa suuttimia, jos avain on starttiasennossa. Tämä todettu nyt viimeiseksi kytkemällä polttimo pensapurkin nastan 18 ja +12V väliin. Niin kauan kuin startti pyörii,
ei mitään eloa. Jos sen saa sytkähtelemään vähän pilotilla tai mäkistartilla, valo vilkkuu kyllä.
2014-07-2 Korjaus tuohon. Kyllä se yrittää suuttimia ohjata, mutta kai se ohjaus jää johonkin matkalle. Varmistui, kun otin lampulle plussan sellaisesta paikasta, missä se pysyy päällä startin ajan... Sen pari kertaa, kun kävin tökkimässä lampun piuhat suoraan suuttimelle
Komeinta on ehkä se, että eilennä onnistuin jollain konstilla poistamaan vian hetkeksi ja pääsin tänään 10 km, sammutus, onnistunut startti ja 5 km kunnes rupesi pintakaasulla nyhtämään ikään kuin kävisi laihalla.
Tähän mennessä vaihdettuja antureita tai kokeiluja:
- Toinen virtalukonpohja
- Bensanpaineensäädin
- Bensanpaineet mitattu, vähän yli 3 bar startissa
- Kampuran asentoanturi
- IMM
- Lämpöanturi
- Toinen bensapurkki, auton orkkis -594 ja FB:n -595
- Toinen sytkäpurkki, taidettu koittaa kolmattakin
- Mitattu yleismittarilla kaikki EZK:n ja LH:n väliset piuhat
- LH:n tai koneen maatossa ei äkkiseltään vaikuttaisi olevan ongelmaa
- LH:n plussa pysyy startatessa yli 9 voltin
Tarttee vissiin kohta hakea lisää neuvoantavaa jatkaa arpomista...

Kaivan tuolta varastosta yhden irto-LH:n ja koitan sillä.
2014-07-2 Korjaus tuohon suuttimien ohajaukseen. Kyllä se yrittää suuttimia ohjata, mutta kai se ohjaus jää johonkin matkalle. Varmistui, kun otin lampulle plussan sellaisesta paikasta, missä se pysyy päällä startin ajan... Sen pari kertaa, kun kävin tökkimässä lampun piuhat suoraan suuttimelle ja starttasin ruuvarilla, kone pärähti tulille juuri niin kuin kuuluu. Toimenpiteen jälkeen käynnistyy normaalisti myös avaimesta.