Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940 Ft-94 ,Aw-71L öljyn poistoproppu ongelma?

  • 5 Vastauksia
  • 1928 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
940 Ft-94 ,Aw-71L öljyn poistoproppu ongelma?
« : 11.09.2014, 04:42:51 »
Tuohon laatikkoon tein öljynvaihtoa huuhtelumenetelmällä siten että proppu auki ja öljyt ulos(2 ltr) kerrallaan. 8 ltr vaihdettu ja vieläkään ei olleet mielestäni oikein hyvät(välillä on tietysti ajettu). Proppu kiinni ja silloin tuntui että ei prkl nyt meni jengat propusta. Uusi propuntiiviste kumminkin joka kerralla ja ei vuoda mutta rannetuntuma sano että jengat meni. Ei arvaa enää avata. Minkälainen vastapuoli tuolla laatikon pohjassa on, stanssattu mutteri vai joku peltilipare. Onkohan parasta että hankkii uuden tiivisteen, pudottaa pohjan pois ja katsoo mitä siellä on sisällä ja vääntelee sitten uudet jengat ja coil-vieterit tilalle. Öljyä pitäisi kumminkin vielä läträtä.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 940 Ft-94 ,Aw-71L öljyn poistoproppu ongelma?
« Vastaus #1 : 11.09.2014, 04:53:23 »
Läträys onnistuu myös jäähdyttimelle menevistä letkuista putkista
No kun halvalla sai.

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 587
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 940 Ft-94 ,Aw-71L öljyn poistoproppu ongelma?
« Vastaus #2 : 11.09.2014, 13:57:05 »
Ja olis muutenkin parempi tehdä niin, niin sais kerralla vaihdettua kaikki huuhtelemalla. Toki sit vielä suodatin öljypohjan kautta ja öljypohjan+magneettien putsaus, siellä sitä kuraa nimittäin on. Varmaan kannattaa käyttää pohja alhaalla, ja hitsata vaikka mutteri ja laittaa uus proppu. Ite vaihtelin jokunen viikko sitten jäähdytinlinjasta, ja melkein 12 litraa laskin läpi tavaraa ennenkuin väri oli oikeasti punaista. Öljypohjassa oli puolisenttiä sellasta liejua, ja magneetit kuin piikkisikoja.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2014, 13:58:40 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 Ft-94 ,Aw-71L öljyn poistoproppu ongelma?
« Vastaus #3 : 12.09.2014, 15:50:52 »
oikea-oppinen huuhteluvaihto tehdään sieltä syylärin puolelta.

Ylempi putki irti ja siihen läpinäkyvä letku siihen syylärin proppuun ja kone käyntiin. Heti kun letkussa näkyy ilmakuplia, kone seis ja vastaava määrä laatikkoon lisää siitä mittatikun reiästä ja samaa toistaen niin kauan kunnes öljy on kirkasta.

Arviolta 12L menee öljyä kaikkiaan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 Ft-94 ,Aw-71L öljyn poistoproppu ongelma?
« Vastaus #4 : 12.09.2014, 21:54:56 »
Oikeaoppinen järjestelmän putsaus Volvon ohjeiden mukaan tapahtuu juurikin putsaamalla/vaihtamalla suodatin, sekä avaamalla putki laatikon kyljestä ja putsaamaan jäähdytin erikseen. Suositeltavaa todellakin jos öljyjä ei oikein ole vaihdeltu. Kuten myös Ville K sanoi, se lieju ja metallimuju ei tule pois pelkästään normi huuhteluvaihdolla.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 Ft-94 ,Aw-71L öljyn poistoproppu ongelma?
« Vastaus #5 : 13.09.2014, 03:36:06 »
430tkm ajetun laatikon kokemuksella voin sanoa, että huuhteluvaihtolla tulle kaikki sakka pihalle poislukien magneettinen!

Tämä tosin edellyttää sitä, että öljyt vaihdetaan riittävän usein ja kuumana!

Olen vaihtanut AW71L-laatikon öljyt 180tkm matkalla 12 kertaa ja levinneen lootan öljypohja oli yllättävän puhdas!
Pientä sakkaa ja metallista mujua....

öljynvaihto on aina halpa henkivakuutus moottorille, laatikolle ja perälle!
Öljyn vaihtoa ei voi tehdä koskaan liian usein, mutta helposti se tehdään liian harvoin!  :-[

Se nyt on vaan tyhmää säästää öljyn vaihtojen välissä!
Tästä on esimerkkinä penarin laatikot ja muutamat muutkin. Tiheällä vaihtovälillä paskakin öljy on parempaa kuin "merkki-öljy" tolkuttomilla vaihtoväleillä!

Tosin pitää muistaa se, että vaihdoin tiheimmillään ölpät parin tonnin välein alussa pestäkseni laatikkon kunnolla!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Proturbo  Autodiagnoosi