Lämppärin kennon vuotokin on mahdollinen. Jos lattialla ja verhoilun alla on yhtään kosteutta, niin homma on selvä. Laseihin jäävä huurre on silloin myös sellaista liukkaan tuntuista, eikä tahdo lähteä pyyhkimällä pois ja lämppärin kääntäminen kuumemmalle vain pahentaa asiaa.
Kyllähän kunnossa oleva lämppäri pitää ikkunat huurteettomina ilman ilmastointiakin, ei kaikissa autoissa ilmastointia ole ollenkaan ja silti ikkunoista näkee ulos.
Tosin ilmastoinnin poiskytkennän jälkeen yleensä ikkunat saattavat huurtua hetken, mutta kunhan puhallus kuivaa höyrystinkennon, niin huurre lähtee laseista. Ongelmia tästä voi tulla, jos magneettikytkimen välys on liian suuri ja ilmastointi lakkaa toimimasta hetki ajoon lähdön jälkeen. Alkumatkasta siis ilmastointi pitää ikkunat auki, mutta 5-15 minuutin päästä ilmastointi ei enää kytkeydy ja puhallus muuttuu lämpimän kosteaksi ja viileällä kelillä ikkunat saattavat vetää huuruun.