Autoracing  KL-varaosat

MAP-anturi 740 1991.

  • 12 Vastauksia
  • 7070 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa keijo19

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
MAP-anturi 740 1991.
« : 25.05.2012, 22:40:21 »
Elikkä monen omituisen työntäyteisen päivän jälkeen saanut vikakoodiksi tuon 121. Eli MAP tai MAF, massa mittari on vaihdettu joten jää tuo anturi jäljelle. Missäs se sijaitsee ja minkälainen homma siinä on vaihtaa se? Ja mistäs kaupasta kannattaa lähtee hakemaan?

s73

  • Vieras
Vs: MAP-anturi 740 1991.
« Vastaus #1 : 26.05.2012, 02:07:01 »
lähellä sitä ledilootaa, siinä on letku ja pistoke kiinni. Letku kokonaan irti ja puhalla paineilmalla läpi ja takaisin paikalleen, tarkista tuleeko vikakoodia. Ei ole tietoa saako sitä uutena vai pitääkö hankkia käytetty. ???

Poissa keijo19

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: MAP-anturi 740 1991.
« Vastaus #2 : 26.05.2012, 23:23:58 »
voisi vielä samaan kysästä,että kun immun ottaa poies,niin haiseepa siinä letkussa kauhiasti bensa.... Siis siinä mikä menee sinne koneelle päin. Mistäs tämmönen johtuu?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: MAP-anturi 740 1991.
« Vastaus #3 : 27.05.2012, 11:28:03 »
Siinä autossa ei ole MAP:ia jos siinä on MAF. Ja jos se imuputkikin käryää hitosti bensalle, veikataan vahvasti että bensanpaineensäätimestä on kalvo rikki, otapas paineensäätimen letku irti ja koneet tulille ja kokeile mitä tapahtuu?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa keijo19

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: MAP-anturi 740 1991.
« Vastaus #4 : 27.05.2012, 12:15:39 »
Ok, vielä tymä kysymys,missäs se paineensäädin sijaitsee? Ja mitäs tarttee tapahtuu jos sen letkun ottaa pois ja käynnistää?

Kiitoksia....

hevonen

  • Vieras
Vs: MAP-anturi 740 1991.
« Vastaus #5 : 27.05.2012, 13:24:40 »
Se on tässä kuvassa tuo pömpeli imusarjan etupäässä johon tulee alipaineletku kaasuläpän läheltä.


Tuo kuva on et-turbosta mutta kun katsot ykkösen suuttimesta vähän oikealle(suutin tuo vihreä).

Jos otat tuon ohuen alipaineletkun irti ja lyöt käyntiin, tulee bensaa tuosta säätimestä-->säätimen kalvo on rikki.
Voit myös tehdä yksinkertaisen imutestin: Tuo pikkuletku irti imusarjan päästä ja letku suuhun+ imua. Jos ilma tulee läpi surutta, säädin on entinen ja ajaa polttoainetta alipaineletkun kautta imusarjaan-->kulutus kova ja seokset pielessä.

Tokihan siellä letkussa vähän bensa käryää normaalistikin kun on yhteydessä kaasuläpän kautta imusarjaan/suuttimiin.

Ps. Ootko nollannut koodit immun vaihdon jälkeen? :pomo:

Poissa keijo19

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: MAP-anturi 740 1991.
« Vastaus #6 : 27.05.2012, 13:40:37 »
Joo,vikakoodit nollattu moneen otteeseen,viimeksi nyt lambdan vaihdon jälkeen. Ja jäljelle jäi juuri tuo 121, kulutus on kova ja päästöt sekasin. Voiko tuo sama koodi tulla jos tuo säädin on hajalla? Mistäs sellasen saa hankittua jos on hajalla.

hevonen

  • Vieras
Vs: MAP-anturi 740 1991.
« Vastaus #7 : 27.05.2012, 13:45:22 »
Tossa nyt vielä oikeen ympyröitynä.


Noi koodit voi tulla jos säädin on rikki.

Purkuosana, n. 50€?? Mullakin on yksi turbon 3 bar säädin mutta se on varalla, samoin kuin imm. :)
Näähän on kulutustavaraa. :o

Poissa keijo19

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: MAP-anturi 740 1991.
« Vastaus #8 : 27.05.2012, 13:52:11 »
Jep jep,eipä ollut se... Ei tullu bensaa eikä imemällä mittään ilmaa... Vaikka kova imuvoima onkin. Kait se sitten on pakko olla tuo immu joka on hajalla taas.... Täytyy mitata se mitä näyttää.

Poissa keijo19

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: MAP-anturi 740 1991.
« Vastaus #9 : 27.05.2012, 14:58:59 »
Hei vaan taas,nyt en sitten löytänyt niitä ohjeita sun muuta tohon immun mittaamiseen. Elikkä mitäs ne luvut piti olla että on kunnossa ja mistä se mitattiin?

hevonen

  • Vieras

Poissa viles

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: MAP-anturi 740 1991.
« Vastaus #11 : 10.11.2014, 19:25:36 »
Nostellaanpa ylös kun liippaa niin läheltä.

Vm.90 2,4 bensa turbossa on vuoden mittaan pariin kertaan polttanut moottorin merkkivaloa. Luin jo tuollon vikakoodin joka antoi heikon virtauksen egr-venttiilissä. Tuo ei vaikuttanut yhtään mihinkään ja lisäksi valo sammui muutaman päivän kuluttua. Lisäksi se syttyi uudelleen pesun jälkeen joten oletin höpöviaksi. Nyt kesän jälkeen vikavalo taas syttyi loskan aikaan ja kun lisäksi auto alkoi aina joskun "hyytymään" ajossa ja kulutuskin tuntui nousevan luin koodit uudelleen. Nyt se anto toisesta navasta edelleen tuon egr viestin ja toisesta tuon map tai maf anturin herjan.

Tehdyt testit: IMM:stä johto irti -> käynti huononi radikaalisti --> ei syynä..? Kuvan mukainen pikkuletku irti -> ei tule bensaa käynnissä ollessa, mutta sammuksissa imettäessä ilma huilaa hyvin. --> vika..?

EGR pitäis ilmeisesti puhdistaa mutta missä ja mikä se on? Tyhmä kun ei hahmota kuin kuvasta. Entä tuo anturi, yhden ehdokkaan löysin, mutta siitäkin kuvalla selviäis.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4542
Vs: MAP-anturi 740 1991.
« Vastaus #12 : 10.11.2014, 20:53:38 »
EGR on lohkon kyljessä imusarjan alla. Venttiili. Sinne tulee putket pakosarjasta ja imusarjasta, lisäksi menee alipaineletkuja kuskin puolen iskaritolppaan jossa säädin on. Säädin.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy