Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 D5 automaatti -04, auto pitkäksi aikaa?

  • 34 Vastauksia
  • 13519 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jt-87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 automaatti -04, auto pitkäksi aikaa?
« Vastaus #30 : 29.07.2014, 07:07:22 »
Ensiesiintyminen hoidettu:


Muuten hyvä, mutta käytännössä kukaan ei huomannut katossa olevia vahvistimia kun takakontin kautta tiiraili. Kenties peili kontin pohjalle seuraavaan näyttelyyn :)



Kontti on nyt siisti, mutta kohta sen joutuu taas purkamaan, on kotelon viri liian matala ja tarkkuus sen myötä kateissa. Eli superlonia puolet pois tahi kokonaan uusi kotelotyyppi testaukseen. Tapped horn kuulosti aika hyvältä tuolla hifipäivillä...

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: V70 D5 automaatti -04, auto pitkäksi aikaa?
« Vastaus #31 : 29.08.2014, 21:23:51 »
Mitäs hifistelyille kuuluu tälleen kuukauden jälkeen? Onko kaikki jo valmista  :P
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa jt-87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 automaatti -04, auto pitkäksi aikaa?
« Vastaus #32 : 09.09.2014, 20:56:27 »
Kiva että tätä edes joku lukee :)

Eipä ole ehtinyt muuta kuin vähän säätämään. Ja toisekseen, tulevatko nämä koskaan valmiiksi?!?
Eipä ole tänne tullut päivitettyä kuvaa "valmiista" etupäästä:


Ja vahvistimia katossa:


Sitten niitä parannuksia:
1. diskanttikuppien uudelleenmaalaus
2. Eutovien mideille tehtävä jotakin, nyt pärisee ikävästi matalammilla äänillä Volvon alkuperäinen kaiutinritilä
3. Vahvistimille menevät piuhat(kaikki 24kpl) sukitettava uudelleen ja RCA:t vaihdettava sopivamman mittaisiksi
4. Subbarikotelo uusiksi
5. Oikean puolen takaovea paikkailtava; 145+ dB:n äänessä päästää ikävää kilinää ulospäin. Jotain siellä on irti.
6. Soittimen maadoitusta paremmaksi että vähenee häiriöäänien tuotto
7. Vahvistimien herätevirta releen taakse ja volttimittari mittaamaan subbarivahvistimen terminaalijännitettä herätteen jännitteen sijaan.
8-??? Säätöä ja kuuntelua ja säätöä ja kuuntelua jne...

Eiköhän noissa talvi mene. Kesällä sitten Emman kisoihin kiertämään, tai ainakin yksittäisessä kisassa käydä palautetta hakemassa. Omaan korvaan tuo kuulostaa jo aika hyvältä subbaria lukuunottamatta.

Ja vielähän se auton tehopuoli on pysynyt ennallaan. Sinne siis tulee:
Isompi downpipe
tyhjä katti
tuplaputki
vapaampi vaimennin
karstojen poisto imusarjalle ja kenties pientä viilausta mahdollisuuksien mukaan
Lastu

Ja jos innostus/aika/raha riittää, isompi välijäähy.

Poissa jt-87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 automaatti -04, auto pitkäksi aikaa?
« Vastaus #33 : 17.11.2014, 17:54:29 »
Piitkästä aikaa iltoo!

Volvo seisoo lumen alla(juu, on sitä jo muutama sentti satanut) Kun pitää niin pahaa meteliä tyhjäkäynnillä.

Olisis vissiin kaksikin ongelmaa yhtä aikaa:
1. Ilmastoinnin kompuran hihnapyörän laakeri entinen.
     -Ääni häviää aina kun kompuran magneettikytkin ottaa kiinni
edit: ilman hihnaa pyörii kyllä nätisti, mutta rulisee hyvin kuivan oloisesti-> vaihtoon

2. Ilmeisesti laturissa pitäisi olla vapaakytkin. Käytin apulaitehihnan irti ja olin etsivinäni vikaa ja kokeilin laturin hihnapyörää pyöritellä.
     -Ei laakeri/kytkin pelaa ollenkaan, vaan aina kun hihnapyörästä pyöräyttää suuntaan tai toiseen, laturi seuraa mukana.


Ilmastoinnin laakeri on varmaan jokin seuraavista:
http://alvadi.ee/fi/varaosat/volvo/v70-p80-2004/ilmastoinnin-laakeri/

Vapaakytkin olisi ainakin hihnaurien lukumäärän ja halkaisijan mukaan tuo:
Vapaakytkin halvalla alkuperäisenä?!?
Työkalua vielä sen v-kytkimen irroitukseen

Eli lets rulette tahi jotai vastaavaa. Kun tuon auton nyt ei ihan välttämättä tarvitse olla ajossa, voisi vaikka sen laturin nostaa pois ja irrottaa siitä hihnapyörän malliksi. Samalla vaivalla sitten ilmastoinnin kompurasta hihnapyörää irroittaen...


(Edit: Ilmastoinnin kompura on DKS-17d, jolloin laakerin pitäisi olla mitoiltaan 30x55x23)
Edit: Kompura kyllä on DKS-17d, mutta laakeri on 35x55x20 ??? Ei siis kannata luottaa Alvadin kuvauksiin...
« Viimeksi muokattu: 20.11.2014, 12:00:23 kirjoittanut jt-87 »

Poissa jt-87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 automaatti -04, auto pitkäksi aikaa?
« Vastaus #34 : 02.12.2014, 19:52:51 »
Noin, nyt on taas Volvo hiljainen ajettava:

40e       ilmastoinnin kompuran hihnapyörän laakeri
57e       hihnankiristin
29,9e    moniurahihna
45,93e  laturin vapaakytkin

Yhteensä remontin osat maksoivat 172,83e. Laakeri paikallisesta laakeriliikkeestä, hihna motonetisä ja loput osat autoihinvaraosat.fi:stä alkuperäisinä(hihnankiristin kai pitäisi olla ina, mutta on nyt febi/bilstein), eli Saksasta.
Laturin irroitin kokonaan ja vein korjaamolle hihnapyörän vaihtoon, ei tehnyt mieli ostaa työkalua kyseiseen hommaan itselle. Muuten remontti onnistui muutamassa tunnissa nätisti yläkautta. Rengasta tai mitään muutakaan laturin ja ohjaustehostimen letkun lisäksi ei tarvinnut irroittaa. Letkukin vain laturin pois saamiseksi.

Nyt on tähtäimessä pakoputken virittely, pitääkin soitella (toivottavasti) halvan käytetyn putkiston perään. Siihen tyhjä katti, vapaampi vaimennin, katilta eteenpäin tuplaputki ja isompi downpipe.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy