Moi,
Otsikkoa muuteltu hiukan..
Hommasin siis Joulun alla uuden nokka-akselin asentotunnistimen (Bosch 8631533).
Ennen osan vaihtoa tällaiset vikakoodit sain Autelin lukijalla luettua:
300A Camshaft position (CMP) sensor. Faulty signal
3100 Engine speed (RPM) sensor. Faulty signal
Osan vaihdon ja vikakoodien nollaamisen jälkeen tuli noin 1000 km ongelmatonta ajoa, kunnes taas tänään sama ongelma pomppasi pinnalle noin 100 km ajon jälkeen.
Eli heti liikkeelle lähtemisen jälkeen moottori sammuu. Uudelleen starttaamisen jälkeen käy, mutta ei jaksa mennä alle 2500 rpm. , muuten sammuu. Sain auton talliin ajettua nippa nappa: viimeisen kilometrin taajamapyörittely vaati 5 varikkostoppia...
Luin vikakoodit, ja löytyi siis se sama herja:
300A Camshaft position (CMP) sensor. Faulty signal
Nyt tarvitaan kipeästi lisäkeinoja, jotta saan taas Volvon ajoon. Tuskinpa uusi sensori voi olla viallinen. Asennus on niin helppo, että sitä ei voi ryssiä.
Voiko pielessä oleva jakohihna aikaansaada jotain tällaista? Vai onko liian random-luonteinen vika?
Mikä yksikkö lukee CMP-anturin tietoja autossa. Voisiko vika olla siinä? Johdotus, maadoitus?
Korjausehdotuksia otan mielelläni vastaan.. Volvot on niin yleisiä autoja, että luultavasti jollain muullakin samaa tautia ollut..?