KL-varaosat  Race.fi

230FK nypyttää + käynnistyy tosi rumasti käyden

  • 37 Vastauksia
  • 9417 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1195
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 230FK nypyttää
« Vastaus #30 : 26.01.2014, 06:37:42 »
Kokeile vakio lastulla miten toimii.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD2-vikalukijoita.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 230FK nypyttää
« Vastaus #31 : 26.01.2014, 11:14:52 »
Ei tee mitään eroa, kokeiltu.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

s73

  • Vieras
Vs: 230FK nypyttää
« Vastaus #32 : 26.01.2014, 11:46:30 »
Releet tutkittu? Kaasuläppä ok?
Oliko tässä koneessa map-anturia? ???

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 230FK nypyttää
« Vastaus #33 : 26.01.2014, 14:28:02 »
Varauksin saattoi ihan hitusen tasoittaa käyntiä, mutta edelleen tyhjäkäynti hitusen onnahtelee ja joillakin kuormituksilla aavistusken nypyttää.

Edit: lambdan johto irtikään ei käy täysin hienosti, paranee kyllä hitusen kun putoaa kartan varaan mutta ei silti täysin hyvä.

Nollasitko boxin jossain vaiheessa testiä? Ja muuttuiko asia silloin?

Olethan tehnyt tämän normaalin tarkastussetin IMMu ja lämpöanturi?  Mitä lamabda-arvot ovat nypyttämisen tienoissa? Eli millaisia jännitteitä skooppi näyttää suoraan lambda-anturilta mitattuna nykimisen aikaan?

Edelleen totean, että se LH:n lambda-säätö on todella perkeleellinen kapistus ja vaikuttaa ihan uskomattomin mekanismein purkin toimintaan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 230FK nypyttää
« Vastaus #34 : 26.01.2014, 19:21:28 »
Nollasitko boxin jossain vaiheessa testiä? Ja muuttuiko asia silloin?

Olethan tehnyt tämän normaalin tarkastussetin IMMu ja lämpöanturi?  Mitä lamabda-arvot ovat nypyttämisen tienoissa? Eli millaisia jännitteitä skooppi näyttää suoraan lambda-anturilta mitattuna nykimisen aikaan?

Edelleen totean, että se LH:n lambda-säätö on todella perkeleellinen kapistus ja vaikuttaa ihan uskomattomin mekanismein purkin toimintaan.
Nollasin lambda irti ajelun jälkeen, ei tee eroa. IMMuja on testattu kahtakin eri, lämpöanturi on vaan mitattu boksin liittimestä. Skoopilla ei löydä mitään selkeää isoa heittoa sillonkaan kun nypyttää, tuosta skoopista ei vaan saa helposti bittimuotoon dataa (puupennin standalone) tietokoneelle. Laajakaistaa siihen vissiin tarttis seuraavaks testata...

Nypyttely on myös ajoittaista, joskus on päivä että pelaa sillai että muutamia kertoja päivän aikana nyppäsee, joskus taas tasanen parin sekunnin välein tuleva nypäys. Ja tyhjäkäynti vastaavalla taajuudella "hötkii tyhjiä", eli hyvin vähän nypyttävänä päivänä hyvin vähän haparoiva tyhjäkäynti. Kylmäkäynti on viime aikoina (tallista lähdettäessä) ollut erinomaisen surkeaa, mutta se asettuu kun kytkimellä kuormittaa kierroksia hiukan alaspäin tai kaasulla antaa kierroksia 1500rpm huiteisiin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 230FK nypyttää
« Vastaus #35 : 27.01.2014, 15:04:54 »
Kokeileppas pitää skooppia kiinni lambdassa, niin näkyyköhän siinä jotain nopeita heittoja kun nypytystä esiintyy?

Jos ei näy, niin sitten kipunan puolta tutkimaan sillä skoopilla sieltä 12V navoista!

Muista käyttää vähintään 1:10 probea jonka jännitteen kesto on sen useamman sata volttia. Sieltä nimittäin tulee toista sataa volttia takapotkua kun kipuna räpsähtää.

Suoraan kipunalinjaan ei skooppia sitten kytketä, ettei valmistussavu karkaa!
Itse suurjännitepuolta voi tutkailla laittamalla piuhan siihen puolan johdon ympärille, eli katsella kapasitiivisesti kytkeytyviä jännitteitä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 230FK nypyttää
« Vastaus #36 : 21.02.2014, 22:27:27 »
Lisää testausta. 140tkm ajetusta autosta heitin tähän koko suutintukin säätimineen suuttimineen -> ei eroa. Sensijaan boksista lastu irti, -984 boksiin kiinni se lastu (tässä ei ole ajonestoa niin en voi testata -984 vakiolastulla) ja vot, vetää paremmin, kulutus tippu litralla eli nyt menee vajaan 9 maantiellä, mutta edelleen kylmäkäynnistyksen jälkeen käy aivan päin helvettiä ja joskus kuumanakin tyhjäkäynti on haparoivaa. Onkohan se ihan oikeasti vaan niin että tämä yksilö ei vaan toimi tuon A-nokan kanssa  ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 230FK nypyttää + käynnistyy tosi rumasti käyden
« Vastaus #37 : 13.09.2015, 09:03:56 »
VX3 ja muutaman tkm jälkeen uudelleen tsekattu venttiilinvälykset, laite käy nykyään taas kylmänä aivan pitkin v....... Toimikin kohtuullisesti hyvän tovin ja ilmiö on taas alkanut voimistumaan. Bräkkäriä isohko määrä imusarjan alle ja päälle ei tee mitään, eli oletettavasti imuvuotoa ei mainittavasti ole. Alkaa pikkuhiljaa vituttaa tommonen kun mitään järkevää syytä tälle ei löydy, boksit jne toimii muissa autoissa täysin hienosti. Puristukset 11 kiloa +-0.2 joka pytyssä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Proturbo  Autodiagnoosi