Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo S40 2.0 118kW vm.1998 ostamassa tällaista.

  • 1 Vastauksia
  • 1228 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Harri1

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
  Tervehdys kaikille foorumilaiselle  :) :)

Olen uusi tulokas, vaikka ikää on riittävästi. Olen ostamassa kakkosautoksi otsikon mukaisen Volvon.
Ajoin tänään kyseisen auton. Ajolleen aivan ok.  Ajettu päälle 251 000 km:ä. Ei huoltokirjaa.
Ajotuntuman jälkeen oletan kilometrimäärän olevan aika lähellä oikeaa lukemaa.

Reippaan  koeajon jälkeen pakoputkien päitä katsellessa näyttäisi polttavan tasaisesti. Huoltovalo palaa. Ollut nykyisellä omistajalla 2 vuotta jokapäiväisessä käytössä. Itse huoltanut auton. Öljyä kone syö jonkin verran. Koneen alusta kuiva, lukuun ottamatta öljynpoistoaukon ympäristöä. Jakohihnan vaihdosta ei ole muuta tietoa kuin nyk.omistaja ei ole vaihtanut ainakaan.
Kun tyhjäkäynnillä painaa hieman kaasua ja löysää,  käynti "ontuu" sekunnin / kaksi ennen kuin saavuttaa uudestaan tasaisen tyhjäkäynnin. Kiihdyttäessä ei mitään ongelmia.

Auto kiinnostaa, on ikäisekseen ihan ok, verrattuna mitä olen katsellut viimepäivinä.

Millaisiin oleellisiin asioihin pitäisi nyt kiinnittää huomiota, ettei tarvitsisi heti aloittaa jotain suurempaa, esim, koneremonttia, tms?

 terv: Harri1










Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: Volvo S40 2.0 118kW vm.1998 ostamassa tällaista.
« Vastaus #1 : 10.10.2015, 14:59:23 »
Aika monessa autossa jota olen omistanut, on tarra ollut jakohihnan suojan päällä, josta näkee kilometrien mukaan millon on hihna vaihdettu.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

 

Samppasport  Futurez