Proturbo  Autodiagnoosi

V70 d5 manual-02 optimointi

  • 5 Vastauksia
  • 4318 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jukkaksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
V70 d5 manual-02 optimointi
« : 24.07.2016, 08:53:04 »
Saisin aseveli hintaan auton optimoinnin.Tehoja tulisi n.200hv/450nm.Kannattaako egr putsata/tulpata ennen toimenpidettä?Ensin ajattelin ostaa pelkän lastun ,mutta kuulemma voi olla commonrail moottorissa korkeapaine pumppu/suuttimet lujilla,koska tehonlisäys otetaan railpaineita nostamalla,onko näin?Kiitos vast.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V70 d5 manual-02 optimointi
« Vastaus #1 : 24.07.2016, 16:11:14 »
Saisin aseveli hintaan auton optimoinnin.Tehoja tulisi n.200hv/450nm.Kannattaako egr putsata/tulpata ennen toimenpidettä?Ensin ajattelin ostaa pelkän lastun ,mutta kuulemma voi olla commonrail moottorissa korkeapaine pumppu/suuttimet lujilla,koska tehonlisäys otetaan railpaineita nostamalla,onko näin?Kiitos vast.

Osaava ohjelmoija osaa sulkea EGR:n ohjelmallisesti,  jolloin fyysistä tulppausta ei tarvita eikä näin ollen mitään putsauksia.

Juu ja kannattaa unohtaa ne johtojen väliin tulevat boksit,  ohjelmointi on ainoa oikea tapa lisätä tehoja commonrail dieseleihin.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Kuisma_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 d5 manual-02 optimointi
« Vastaus #2 : 31.07.2016, 03:34:56 »
Osaava ohjelmoija osaa sulkea EGR:n ohjelmallisesti,  jolloin fyysistä tulppausta ei tarvita eikä näin ollen mitään putsauksia.

Juu ja kannattaa unohtaa ne johtojen väliin tulevat boksit,  ohjelmointi on ainoa oikea tapa lisätä tehoja commonrail dieseleihin.

Niin osaavaa ohjelmaukkoa ei ole että se osaisi sulkea venttiilin jos se on niin jumissa ja karstassa että se vuotaa ohi, vaikka ohjelmasta "kiinni" onkin. Putsauksestakaan ei ole ikinä haittaa. Joka kerta olen asiakkaalle suositellut imupuolen putsaamista ja egr laippaamista. Varmuuden vuoksi, ei se pahaa tee ainakaan eikä mahdoton homma ole.

Valitettavan useasti vuotaavat kuin seula, varsinkin 2.0tdi 4cyl koneisissa mitkä siemenssin hiluilla, tullut usea yksilö vastaan missä egr puhaltaa vaikka venttiilistä äly otettu pois.
Tänään iltapuhteena kaivelin v50:pistä boksin pöydälle ja egr kiinni ohjelmasta sekä puhtia lisää. Ei sulattele imusarjaa enää, ja hävisi nykimiset tästäkin, kun vielä laipan laittoi egr putkeen :P Nopea alumiinipellistä tehdä ja helppo asentaa turbon puoleiseen liitokseen. 


Nämä D5 koneiset antaa kunnon ohjelmalla todella hyvin tehoa ulos ja saa kutakuinkin nuo tehot savuttomasti, jos vaan ahtopuoli kunnossa. Automaatilla olevaan en välttämättä aivan noin paljoa vääntöä laittaisi, ellei omistaja itse sitä vaadi. Manuaaliin sitten kyllä kehtaa laittaa enempi.  8)

Kannattaa ajella välillä ikkuna auki ja kuunnella suhinoita. Menneellä viikolla tuli viimeksi tehtyä 163hp 2003 v70 automaatti. Ohjelma+egr off. Jätti kiihdyttäessä savupilven, mutta vedot ok, ehkä alhaalta hieman puuttui. Sitten ihmettelemään tarkemmin ja jarrua vasten vähän kuormitti paikallaan ja asiakas kuunteli konehuoneessa suhinan lähdettä niin löytyi välittömästi vuotokohta. Ahtimelta lähtevä letku halki.
Muutamaa kuukautta aiemmin oli kuullema joutunut vaihtamaan myös yhden letkun. Alkaneevat porsimaan tasaista tahtia vuorotellen. Aina ei heti anna vikakoodiakaan jos vuoto ei ole iso.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V70 d5 manual-02 optimointi
« Vastaus #3 : 31.07.2016, 10:30:00 »
Niin osaavaa ohjelmaukkoa ei ole että se osaisi sulkea venttiilin jos se on niin jumissa ja karstassa että se vuotaa ohi, vaikka ohjelmasta "kiinni" onkin. Putsauksestakaan ei ole ikinä haittaa. Joka kerta olen asiakkaalle suositellut imupuolen putsaamista ja egr laippaamista. Varmuuden vuoksi, ei se pahaa tee ainakaan eikä mahdoton homma ole.

Nyt kyse oli D5 moottorista,  jossa EGR on sähkötoiminen.  EGR jos ei pääsee haluttuun asentoon eli vaikka nollaan niin siitä tulee koodia.  Jos koodia ei ole tullessa ollut niin EGR menee 100 varmasti kiinni eikä jää raolleen. Jos taas löytyy herja koodeista niin silloin laippaaminen on tehtävä ja poistettava koodit ohjelmasta.  Noita olen tehnyt sitten kymmeniä ja kaikki menee samalla kaavalla. Lisäksi tuolla EGR:lle on toinenkin tehtävä siellä ohjelmassa, joka ei suosi laippaamista,  mutta se siitä.

450Nm pystyy hienosti ottamaan tuosta laatikosta ja kestää varmana.  Turbiinin luistoa vähentää ja pakkojen painetta kun lisää niin loppuu se veulaaminen ja tulee laatikosta päättäväisemmin.  Tätä jos et tee niin en minäkään uskaltaisi noin paljon automaatista ottaa.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2016, 11:05:26 kirjoittanut volvotdi »
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 d5 manual-02 optimointi
« Vastaus #4 : 01.08.2016, 21:07:04 »
A/ Kerrotko miten vähennät ohjelmallisesti turbiinin luistoa?
B/ Mikäli EGR:n asentotunnistus on viallinen niin miten suljet sen ohjelmallisesti 100% varmasti?

Nyt kyse oli D5 moottorista,  jossa EGR on sähkötoiminen.  EGR jos ei pääsee haluttuun asentoon eli vaikka nollaan niin siitä tulee koodia.  Jos koodia ei ole tullessa ollut niin EGR menee 100 varmasti kiinni eikä jää raolleen. Jos taas löytyy herja koodeista niin silloin laippaaminen on tehtävä ja poistettava koodit ohjelmasta.  Noita olen tehnyt sitten kymmeniä ja kaikki menee samalla kaavalla. Lisäksi tuolla EGR:lle on toinenkin tehtävä siellä ohjelmassa, joka ei suosi laippaamista,  mutta se siitä.

450Nm pystyy hienosti ottamaan tuosta laatikosta ja kestää varmana.  Turbiinin luistoa vähentää ja pakkojen painetta kun lisää niin loppuu se veulaaminen ja tulee laatikosta päättäväisemmin.  Tätä jos et tee niin en minäkään uskaltaisi noin paljon automaatista ottaa.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V70 d5 manual-02 optimointi
« Vastaus #5 : 01.08.2016, 23:13:29 »
A/ Kerrotko miten vähennät ohjelmallisesti turbiinin luistoa?
B/ Mikäli EGR:n asentotunnistus on viallinen niin miten suljet sen ohjelmallisesti 100% varmasti?

A/ Samalla tavalla kuin lisätään syöttöä tai nostetaan ahtoja eli turbiinin lukitus ja sen luisto on täysin ohjelmallisesti ohjattu,  joka on siis täysin myös muutettavissa ohjelmallisesti.

B/ Kun luet ajatuksella aiemman kirjoitukseni niin siellä lukee,  että jos on koodeja tullessa niin sitten laipataan,  koska ohjelmallinen käsky ei mene perille ja näin ollen venttiili ei sulkeudu 100% varmuudella.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Carcom Oy  Elekma